Focus

Εγκαίνια Εβδομάδας | Πώς ήταν το πρώτο μυθιστόρημα χωρίς λόγια και εικόνες που πρωτοπόρησε το ’67; (4-10/3)

Από -

Η Ιαπωνία και το Βιβλίο

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 120 χρόνων διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Ιαπωνίας αλλά και της βιβλιοφιλικής χρονιάς που συνεχίζεται, πολύτιμα έργα από τις πλούσιες συλλογές ιαπωνικής τέχνης του Μουσείου Ασιατικών Τεχνών της Κερκύρας προσαράζουν για τους επόμενους μήνες στην Πινακοθήκη δήμου Αθηναίων. Από τις 4 Μαρτίου, πρωτότυπες έγχρωμες ξυλογραφίες των μεγάλων εκπροσώπων του Ukiyo-e, του σημαντικότερου ιστορικά καλλιτεχνικού ρεύματος της Ιαπωνίας που τον 18ο και 19ο αιώνα καθόρισε το χαρακτήρα της υπό εξέλιξης χώρας και αποτελεί πρόδρομο των μετέπειτα manga, καθώς και έργα του Έλληνα Λευκάδιου Χερν που έζησε στην Ιαπωνία τον 19ο αιώνα παρουσιάζονται, υπογραμμίζοντας τη σχέση του ιαπωνικού πολιτισμού με τις ευρωπαϊκές εικαστικές τάσεις. Επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος.

i Πινακοθήκη δήμου Αθηναίων | 4/3-3/5 | Τρ.: 10 π.μ.-9 μ.μ., Τετ.-Σάβ.: 10 π.μ.-7 μ.μ., Κυρ.: 10 π.μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Dear forests, sweet shadows, I come to seek my heart!

Πόσα ερεθίσματα δίνουν στο θεατή οι ατίθασες φυλλωσιές και η πυκνή μορφολογία ενός δάσους; Αντλώντας τον τίτλο από την όπερα Atalanta του Georg Friedrich Händel, η πρώτη ατομική έκθεση της Νότας Κυριαζή –καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμο, που ασχολείται με τη φωτογραφία τα τελευταία χρόνια– παρουσιάζεται στη γκαλερί a.antonopoulou.art. Σε ένα κόσμο διαρκούς ταχύτητας και εναλλαγής, τα κάδρα της Κυριαζή προτείνουν την στάση, την αίσθηση, το βίωμα. Εγκαίνια στις 5/3 (7 μ.μ.).

i a.antonopoulou.art | 5-30/3 | Τετ.-Παρ.: 2-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Roman Pictural

«Τι θα μας δώσει η σύγχρονη τέχνη; Μπορεί ένα μυθιστόρημα χωρίς γράμματα». Η δήλωση του συνθέτη Περνιέ σε μία από τις συναυλίες του στάθηκε πηγή έμπνευσης για τον Δημήτρη Κοντό που το 1967, στην έκθεση «Πλαστικές έρευνες», παρουσίασε ένα έργο-βιβλίο χωρίς γράμματα. Ήταν το πρώτο «εικαστικό μυθιστόρημα», όπως έχει χαρακτηριστεί, ένα σύνολο 124 σελίδων με ελεύθερους συνειρμούς μέσα από αφηρημένα σχέδια, που κυκλοφόρησε σε πεντακόσια αντίτυπα. Με την ευκαιρία του «Αθήνα 2018 – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» και την επανακυκλοφορία του βιβλίου από τις εκδόσεις Κύβος, η γκαλερί Can παρουσιάζει το πολυσέλιδο εικαστικό έργο από την Τετάρτη 6/3 (εγκαίνια στις 8 μ.μ.).

i Can gallery | 6-16/3 | Τρ.-Παρ.: 12 μ.-3 μ.μ. & 5-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Εγκυβοτισμοί

Με το έξυπνο λογοπαίγνιο στον τίτλο να αποκαλύπτει τη λέξη «κύβος», προμηνύεται ένα εικαστικό παιχνίδι πάνω στη γεωμετρία και το χώρο. Στη νέα έκθεση της έμπειρης δημιουργού Βασιλικής Σοφρά –αριθμεί συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, διεθνείς μπιενάλε και μεγάλα καλλιτεχνικά συνέδρια– καταπιάνεται τόσο με το πρακτικό κομμάτι της διαχείρισης του χώρου από τη γλώσσα του μοντερνισμού όσο και με το φιλοσοφικό του υποκειμενικού χώρου: εκτίθεται μια σειρά από κύβους, σχηματισμένους μόνο με τις ακμές τους, που ενέχουν συρματοπλεγμένες ανθρώπινες φιγούρες. Εγκαίνια την Πέμπτη 7 Μαρτίου (8 μ.μ.) στη γκαλερί Art Πρίσμα.

i Γκαλερί Art Πρίσμα | 7-31/3 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. & 6-9 μ.μ., Τετ., Σάβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Ζωγραφική για τον κινηματογράφο

Μετά από τις σπουδές του στη ζωγραφική και τη σκηνογραφία, ο Γιώργος Ζιάκας ξεκίνησε συνεργασίες με βαρυσήμαντα θέατρα της χώρας ενώ γρήγορα πέρασε στο κινηματογραφικό μετερίζι, όπου μεταξύ άλλων σχεδίασε κοστούμια και σκηνικά για τις περισσότερες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Στη νέα έκθεση που έρχεται στην αίθουσα τέχνης «ε κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου» (εγκαίνια στις 7/3, 7.30 μ.μ.) παρουσιάζονται οι μακέτες για την ταινία «Το Λιβάδι που Δακρύζει» –προτάσεις για τα ρούχα του κεντρικού ζευγαριού, που τελικά δεν χρησιμοποιήθηκαν– αλλά και για την ανολοκλήρωτη ταινία «Η Άλλη Θάλασσα».

i Αίθουσα τέχνης «ε κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου» | 7/3-6/4 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 11 π.μ.-8 μ.μ., Τετ.: 11 π.μ.-6 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Τρόπαιον Ίστημι

Ο Νίκος-Γιώργος Παπουτσίδης, ένας δημιουργός που έχει αφήσει το αποτύπωμα της γλυπτικής του γλώσσας σε διάφορα σημεία της χώρας –από την είσοδο της Τεχνόπολης και τον Διεθνή Αερολιμένα μέχρι κεντρικά σημεία της Ρόδου και της Κεφαλονιάς– καταφτάνει στον Εικαστικό Κύκλο Sianti. Συγκεντρώνοντας έργα που δημιουργήθηκαν από το 2007 έως σήμερα, το «Τρόπαιον Ίστημι» εγκαινιάζεται την Πέμπτη 7 Μαρτίου (7.30 μ.μ.) και φέρνει μεσαίου μεγέθους μεταλλικά γλυπτά αλλά και μικρότερες κατασκευές σε πλέξιγκλας, που έχουν τη μορφή τρόπαιων. Συμβολισμοί και πρωτότυπες τεχνοτροπίες (όπως το σιδερογράφημα) περιμένουν τους επισκέπτες.

i Εικαστικός Κύκλος Sianti | 7-30/3 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 10 π.μ.-8 μ.μ., Τετ.: 10 π.μ.-3 μ.μ., Σάβ.: 10 π.μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Bent Pipes, Bent Smoke

Ισχύει άραγε η παροιμία που λέει ότι οι στραβές οι καμινάδες βγάζουνε στραβούς καπνούς; Ο Alex Andropoulos και Kim David Bots, δύο δημιουργοί που ασχολούνται κυρίως με τις συμβολικές εγκαταστάσεις και παίζουν μουσική μαζί εδώ και καιρό, συναντιούνται στην νέα έκθεση που φιλοξενεί το project space A-Dash. Εγκαίνια το Σάββατο 9 του μηνός (7 μ.μ.).

i A-Dash project space | 9-24/3 | Πέμ.-Κυρ.: 3-7 μ.μ, | Είσοδος ελεύθερη


Urbanscapes

Παραπέμποντας στον αρχιτεκτονικό όρο που σηματοδοτεί την αστική τοπογραφία, η τελευταία ενότητα του Μιχάλη Κατζουράκη υπογραμμίζει το θέμα που ασχολείται εικαστικά τα τελευταία τριάντα πέντε χρόνια: το ίχνος που αφήνει ο άνθρωπος στο αστικό τοπίο. Μέσα από τις αστικές του περιπλανήσεις, ο Κατζουράκης εντοπίζει και καταγράφει στοιχεία στους τοίχους και τις μεσοτοιχίες, σε ανοίγματα ή περάσματα του βλέμματος, με απώτερο στόχο να τα μετουσιώσει σε πίνακα. Τα αποτελέσματα της τελευταία διετίας φιλοξενούνται στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος έως 11 Απριιλίου.

i Αίθουσα Τέχνης Καππάτος | Έως 11/4 | Τρ.-Παρ.: 12 μ.-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό

Σχετικά Θέματα