Focus

Εγκαίνια Εβδομάδας | Εικαστική επανεκκίνηση για τον ΟΠΑΝΔΑ με σημαντικά ονόματα και δυνατά έργα (5-11/10)

Από -

«Από τον αγκώνα ως τον καρπό», «Επί του δάσους συναυλία» & «Unhappy Monuments»

Εικαστική επανεκκίνηση σημειώνει ο ΟΠΑΝΔΑ από 6 Οκτωβρίου, απελευθερώνοντας το δυναμικό πρόγραμμα που έχει επιμεληθεί ο Χριστόφορος Μαρίνος κι επισφραγίζει τη θητεία του με άφθονη αισιοδοξία. Πέρα από την ατομική του Ηλία Παπαηλιάκη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων («Τα θεωρητικά αντικείμενα. Έργα 2017-2020») που είχε ανασταλεί και τώρα άνοιξε ξανά –περιλαμβάνοντας και μια δυνατή σειρά έργων που έκανε εν μέσω πανδημίας–, εγκαινιάζονται τρεις ακόμη εκθέσεις την ίδια ημερομηνία: η ατομική της Μάρως Φασουλή στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων με νέα έργα που συνδιαλέγονται έξυπνα με την λαϊκή τέχνη, δεκαοκτώ ζωγραφικά έργα σε χαρτί και μια σειρά κατασκευές από καλάμια διά χειρός του αυτοδίδακτου ναΐφ ζωγράφου και χειροτέχνη Ελευθέριου Αλεξίου στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» καθώς και έργα από τους εικαστικούς καλλιτέχνες που βράβευσε η Artworks (στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος) στο Πάρκο Ελευθερίας (η τελευταία εγκαινιάζεται στις 10 του μηνός).

i Περισσότερες πληροφορίες για κάθε έκθεση ξεχωριστά εδώ | Είσοδος ελεύθερη


Baby Οne Μore Time

«Κοιτάζοντας τα έργα της Στέλλας Καπεζάνου είναι σαν να παρακολουθούμε μια ταινία στην οποία υπερβολικά στυλιζαρισμένοι πρωταγωνιστές, με φόντο σουρεαλιστικά διαμορφωμένο και σκηνές που στις πλείστες περιπτώσεις δεν θα μπορούσαν να είχαν συμβεί, εμφανίζουν την ίδια γοητεία και το παιχνιδιάρικο ύφος των διαφημίσεων και του branding», αναφέρει το συνοδευτικό κείμενο της δεύτερης ατομικής έκθεσης της εικαστικού (απόφοιτη ΑΣΚΤ, διακεκριμένη κι επιλεγμένη για το φετινό Istanbul Artist Residency) που παρουσιάζεται στην Evripides Art Gallery από 8 Οκτωβρίου. Έντονα χρώματα που φλερτάρουν με την ποπ αισθητική, σκηνές υπερ-πολυτελείας κι η ίδια ματαιότητα στο βλέμμα των ηρώων.

i Evripides Art Gallery | 8-31/10 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 11 π.μ.-8.30 μ.μ., Τετ.: 11 π.μ.-5 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


εἰς τὸ ὄνομα...

Βρισκόμαστε στην οδό Απόλλωνος 25, στην Πλάκα, σε ένα τριώροφο του Μεσοπολέμου που περιτριγυρίζεται από πολλά καταστήματα με εκκλησιαστικά είδη, εργαστήρια παραγωγής σκευών, εργαλείων και αντικειμένων που χρησιμοποιούνται στο τελετουργικό μέρος. Είκοσι δύο καλλιτέχνες, σε διοργάνωση της CheapArt, παρουσιάζουν ιστορίες γύρω από την πίστη, την απιστία τη βασκανία και άλλα θαύματα. «Μεταφέρουμε τη σκέψη στο γήινο: Πως αντιμετωπίζουμε το σπουδαίο, το σημαντικό πριν αυτό γίνει τέτοιο;», διερωτάται το συμπληρωματικό κείμενο. Επιμέλεια Γιώργος Γεωργακόπουλος κι εγκαίνια στις 9 Οκτωβρίου.

i Απόλλωνος 25, Πλάκα | 9-18/10 | Δευτ.-Παρ.: 6-9 μ.μ., Σάβ.-Κυρ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Τα Βαλκάνια Σήμερα. Το παρόν ενός πληγωμένου τοπίου

Τα καταστήματα στις οδούς Καλλιδρομίου, Χαρ. Τρικούπη, Εμ. Μπενάκη, Ζωοδόχου Πηγής, Διδότου και Τσαμαδού των Εξαρχείων αποπνέουν Βαλκάνια, λόγω της φωτογραφικής έκθεσης που διοργανώνεται στο πλαίσιο του 3ου Συμποσίου Κινηματογράφου από το Balkan Can Kino και παρουσιάζεται στις βιτρίνες τους από 9 Οκτωβρίου: 26 φωτογράφοι από 12 χώρες παρουσιάζουν φωτογραφικές σειρές που καταγράφουν το αντιφατικό παρόν αλλά και το τόσο συγγενές με εμάς παρελθόν της ευρύτερης χερσονήσου. Ο σχεδιασμένος χάρτης της έκθεσης είναι διαθέσιμος στους εκθεσιακούς χώρους και στην ιστοσελίδα του Balkan Can Kino.

i Καταστήματα των Εξαρχείων | 9-18/10 | Είσοδος ελεύθερη


Inner Wavy Turmoil Baby

Οι γκροτέσκο χαρακτήρες που σε κοιτούν με ευθύτητα στα έργα της Νελ Άερτς είναι, από τη μία, πολύ προσωπικοί λειτουργώντας ως alter-ego και μεταμφιεσμένους εαυτούς της καλλιτέχνιδας, ενώ, από την άλλη, αυτονομούνται κατά τη δημιουργία τους, σε βαθμό που αναπτύσσουν χαρακτηριστικά τα οποία δεν θα μπορούσε να προβλέψει η δημιουργός προτού τα σχεδιάσει, όπως έχει δηλώσει η ίδια. Αναγνωρίσιμη σε διεθνείς φουάρ, η Βελγίδα καλλιτέχνιδα έρχεται από 9 Οκτωβρίου στη Γκαλερί Ελένη Κορωναίου με μεγαλύτερου και μικρότερου μεγέθους πίνακες σε ξύλινα πάνελ, κολάζ και κάποια παλαιότερα έργα που επεξεργάστηκε εκ νέου. Σκαμπό γεμίζουν το χώρο της γκαλερί, τα οποία συνδέονται με τα έργα: ο θεατής καλείται να πάρει ένα κομμάτι χαρτί και να αποτυπώσει το εκάστοτε σχέδιο. Ενδιαφέρον.

i Γκαλερί Ελένη Κορωναίου | 9/10-5/12 | Τρ.-Παρ.: 12-6 μ.μ., Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Vessels

Είναι τα γυναικεία σώματα δοχεία για τις ορέξεις της δυτικής κοινωνίας; Βιώνουμε την απελευθέρωση του γυναικείου φύλου ή μια πολύ προσεκτικά μελετημένη σύγχρονη πατριαρχία; Με αυτά τα ερωτήματα καταπιάστηκε ο Νίκος Γιαμπάνης και φιλοτέχνησε την τελευταία διετία μια σειρά γλυπτών που χρησιμοποιούν τις –θελκτικές και ερωτογενείς– αναπαραστάσεις του γυναικείου σώματος (από διαφημίσεις, πολιτιστικά προϊόντα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) για να τις επικρίνει με το γάντι. Το αποτέλεσμα παρουσιάζεται στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος από 9 Οκτωβρίου.

i Αίθουσα Τέχνης Καππάτος | Από 9/10 | Τρ.-Παρ.: 12 μ.-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


Preparing for the Beach

Οι συνταξιούχες γυναίκες είναι οι πρωταγωνίστριες του μακρόχρονου πρότζεκτ «Preparing for the Beach» της Πέρνιλ Κόλντμπεχ Φις, για το οποίο χρηματοδοτήθηκε απ’ το Ινστιτούτο της Δανίας κι επισκέφθηκε δεκάδες φορές τα ΚΑΠΗ της Αθήνας, εστιάζοντας στα προγράμματα γυμναστικής που οργανώνονταν εκεί. «Ήταν σαν να βρίσκεσαι στο θέατρο ή να παρακολουθείς μια ταινία που ήταν ταυτόχρονα βίντεο γυμναστικής αλλά και δραματική ταινία σοσιαλιστικού ρεαλισμού», αναφέρει η ίδια επ’ αφορμή της έκθεσης των φωτογραφικών κάδρων της στο Μουσείο Μπενάκη στην Πειραιώς 138. Σύντομες φράσεις και ηχογραφήσεις από τις καθημερινές σκηνές παρουσιάζονται επίσης, προκαλώντας να φανταστούμε τις ιστορίες πίσω απ’ τις ανώνυμες ηρωίδες.

i Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138 (2103453111) | Έως 22/11 | Πέμ., Κυρ.: 10 π.μ.-6 μ.μ., Παρ.-Σάβ.: 10 π.μ.-10 μ.μ. | Γενική είσοδος: € 8, μειωμένο εισίτ.: € 4


Χωροδυναμικά Πεδία

Ο χώρος κι οι λεπτές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των υποκειμένων σε αυτόν, οι ισορροπίες κι αποστάσεις, η πυκνωμένη ένταση και το εκλεπτυσμένο του αβαρούς αποκαλύπτονται στη νέα ενότητα έργων της Βαρβάρας Σπυρούλη, μαθητευόμενης του Κεσσανλή και μεταπτυχιακής αποφοίτου του ΕΜΠ. Πρόκειται για γλυπτά φτιαγμένα από συρμάτινα και μεταλλικά πλέγματα με λεπτούς φλοιούς ξύλων ανοιχτού χρώματος, τα οποία δίνουν την εντύπωση ότι η εικαστικός δημιουργεί με καμβά το κενό. Παρουσιάζονται στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών για όλον τον Οκτώβριο.

i Αίθουσα Τέχνης Αθηνών | Έως 31/10 | Τρ.-Παρ.: 11 π.μ.-2.30 μ.μ. & 6-9 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.-2.30 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


The New Together

Όταν ξέσπασε η πανδημία κι αποστάσεις άρχισαν να εντείνονται, η Νικολέτα Χατζοπούλου –συνθέτριας σύγχρονης μουσικής και ερευνήτρια ήχου– έβαλε μπροστά το «The New Together», ένα πρότζεκτ για την παραγωγή νέων έργων με την εξ αποστάσεως συνεργασία καλλιτεχνών. Συνθέτες, μουσικοί, εικαστικοί, περφόρμερ, σκηνοθέτες και συγγραφείς από διάφορες χώρες έλαβαν μέρος και το αποτέλεσμα της διαδικτυακής τους συνύπαρξης παρουσιάζεται έως 24/10 στην υβριδική Ngallery.

i Ngallery (Καζαντζάκη 4, Χαλάνδρι) | Έως 24/10 | Επίσκεψη κατόπιν ραντεβού με επικοινωνία στο [email protected] | Είσοδος ελεύθερη

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό

Σχετικά Θέματα