Focus

Athens Streaming | Το μέλλον στα κανάλια του Ιδρύματος Ωνάση, γαλλόφωνες ταινίες και μια πρόσκληση σε τζαζ περιπέτεια

© Andreas Simopoulos
© Andreas Simopoulos

Πώς οραματίζεσαι το μέλλον όσο βρίσκεσαι στο παγωμένο παρόν της πανδημίας; Θέτοντας αυτό το ερώτημα κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση συγκέντρωσε προτάσεις για νέες καλλιτεχνικές παραγωγές («Future N.O.W.), το πρώτο μέρος των οποίων –ένα σύνολο τεσσάρων παραστάσεων– επρόκειτο να παιχτεί τον περασμένο Νοέμβριο ζωντανά αλλά λόγω των συνθηκών βιντεοσκοπήθηκε και τώρα έρχεται δωρεάν στην οθόνη μας.

Έτσι, στις 10 Απριλίου κάνει πρεμιέρα το «We are in the army now» του Ηλία Αδάμ με τέσσερις wannabe σούπερ ήρωες από τη γενιά Ζ και το περιβάλλον του κυβερνοχώρου να ετοιμάζουν στρατολόγηση, ενώ στις 11 Απριλίου έρχεται «Η τέχνη του πολέμου» από την Βίκυ Κυριακουλάκου – «μια ανοιχτή παραβολή, με τη μορφή γλυκόπικρης οπερατικής εγκατάστασης, για τα πάσης φύσεως παγόβουνα που επιλέγουμε να ξεχνάμε», όπως αναφέρει το συνοδευτικό κείμενο.

banner
«Ένας Γιος»
«Ένας Γιος»

Αναμμένους τους προβολείς από 6 έως 14 Απριλίου κρατά το αγαπημένο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, με ένα χορταστικό, πολύπλευρο και σινεφιλικά γοητευτικό πρόγραμμα να ξετυλίγεται εμπρός μας. Το διαγωνιστικό τμήμα περιλαμβάνει τριπλέτα-φωτιά μα τη νέα ταινία του πολυβραβευμένου Φρανσουά Οζόν («Καλοκαίρι του '85»), το βιογραφικό φιλμ «Ντε Γκωλ» του Γκαμπριέλ λε Μπομάν και το βραβευμένο με Σεζάρ καλύτερου ηθοποιού (Σαμί Μπουατζιλά) «Ένας Γιος» του Μεχντί Μπαρσαουί. Η βεντάλια των επιλογών ανοίγεται με το Πανόραμα της διοργάνωσης, όπου βρίσκονται αυτήν τη φορά 18 ταινίες. Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Η επιστροφή του Γιάννη Κουνέλλη το ’94 στη γενέτειρά του, τον Πειραιά, επισφραγίστηκε από μια αναδρομική, ανατρεπτική και πολυσυζητημένη έκθεση στο αμπάρι του φορτηγού πλοίου «Ιόνιον», όπου τα αινιγματικά του έργα πήραν τη θέση των εμπορευμάτων ενώ το πλήρωμα παρέμεινε «παρών» και ενεργό στο χώρο για όσο διήρκησε η παρουσίαση. Ανατρέχοντας στην ποιητική φιλοσοφία του Κουνέλλη και το πλαίσιο εκείνης της έκθεσης, καθώς και στη σημερινή κατάσταση του Πειραιά, με όλη την επιβάρυνση που έχει δεχθεί από τη ρύπανση, ο οργανισμός τέχνης Polyeco Contemporary Art Initiative (PCAI) διοργάνωσε μια σειρά εργαστηρίων με μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από σχολεία του Πειραιά, σε επιμέλεια της Κατερίνας Ζαχαροπούλου. Από αυτά τα εργαστήρια προέκυψε ένα φιλμ (««Μα τι συμβαίνει στο αμπάρι;»), το οποίο έρχεται δωρεάν στην οθόνη μας από την Τρίτη 6 Απριλίου.

banner

Επιστήμονες και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας παίρνουν το λόγο στα κανάλια του Ιδρύματος Ευγενίδου, με πρόθεση να επικοινωνήσουν εύληπτα επίκαιρες θεματικές αλλά και πρόσφατες εξελίξεις από το χώρο των επιστημών. Την Τετάρτη 7 Απριλίου (6 μ.μ.), καλεσμένος είναι ο Δρ. Γεώργιος Σκρέτας, κύριος ερευνητής στο Ινστιτούτο Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, ο οποίος θα μιλήσει για τις πρωτεΐνες και τις ασθένειες που προκαλούνται όταν αναδιπλώνονται με λάθος τρόπο. Πώς μπορούμε να φτιάξουμε οργανισμούς που θα παράγουν ουσίες με συγκεκριμένη φαρμακευτική δράση; Τι ρόλο μπορεί να παίξει η Βιοτεχνολογία στην ανάπτυξη τέτοιων οργανισμών; Τη συζήτηση θα συντονίσει η κυρία Μαρία Ντερτιλή.

Η αυτοσχεδιαστική, αυθόρμητη διάδραση είναι το βασικό χαρακτηριστικό που διακρίνει. καθ’ όλη την επτάχρονη πορεία του στη τζαζ, το γκρουπ Spiral Trio –Σπύρος Μάνεσης στο πιάνο, Αρίωνας Γυφτάκης στο κοντραμπάσο και Αναστάσης Γούλιαρης στα drums–, έτσι που κάθε συναυλία εξελίσσεται σε μια μικρή περιπέτεια για τον ακροατή που συντονίζεται στο απρόβλεπτο παιχνίδι των μουσικών. Από τη σκηνή του Half Note, το μοντέρνο piano trio έρχεται στην οθόνη μας (έως 9/4) με πρωτότυπες συνθέσεις, μέρος των οποίων θα αποτελέσει υλικό για την επερχόμενη δισκογραφική τους κυκλοφορία. Εισιτήρια: € 10.

Το σημαντικό έργο του Ρήγα Βελεστινλή, η δωδεκάφυλλη Χάρτα, θα είναι το αντικείμενο της διαδικτυακής ομιλίας που διοργανώνεται από το Σπίτι της Κύπρου την Τρίτη 6 Απριλίου (12 μ.), με τον Δρα Δημήτριο Καραμπερόπουλο, πρόεδρο της Επιστημονικής Εταιρείας Μελέτης Φερών-Βελεστίνου-Ρήγα. Ο μελετητής, έχοντας βαθιά γνώση επί της φυσιογνωμίας και του έργου του Φεραίου, πρόκειται να αναλύσει όλους του συμβολισμούς που έκρυβε το χαρτογραφικό του πόνημα αλλά και τη σημασία του ως πολιτικού χάρτη της δημοκρατικής Πολιτείας που ήθελε να δημιουργήσει μετά την επανάσταση. 

Τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα, οι τέχνες αποτέλεσαν σταθερό συνοδοιπόρο της Επανάστασης του ’21, προκειμένου να την επικοινωνήσουν, να την εξυμνήσουν και να την σχηματοποιήσουν στην αντίληψη του κόσμου. Στο πλαίσιο του επετειακού εορτασμού, το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου παρουσιάζει ένα κύκλο διαλέξεων ιστορίας της τέχνης με θέμα «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 μέσα από τις εικαστικές τέχνες», του οποίου η αρχή γίνεται το Σάββατο 10 Απριλίου (11 π.μ.) με την Άννα Καρακατσούλη να ανατρέχει στο διεθνές ιδεολογικό πλαίσιο που πυροδότησε την ανατροπή. Συντονιστείτε ελεύθερα και χωρίς προεγγραφή εδώ.

Δύο νέες ενδιαφέρουσες περιηγήσεις έρχονται δωρεάν στην οθόνη μας αυτή τη εβδομάδα, στο πλαίσιο της σειράς «Γνώρισε την Αθήνα» που συνδιοργανώνει το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με τον ΟΠΑΝΔΑ: την Τετάρτη 7 Απριλίου (7 μ.μ.), κάνουμε έναν νοερό «Περίπατο στην Πλάκα της μουσικής», σταματώντας σε σημεία και χώρους που συνδέθηκαν με την οπερέτα, τις καντάδες, το «Νέο Κύμα» στην εποχή των μπουάτ αλλά και τη τζαζ, ενώ την Πέμπτη 8 Απριλίου (ίδια ώρα) πάμε μια βόλτα από τα στέκια της πόλης που αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από τους λογοτέχνες – καφενεία, ζαχαροπλαστεία, ταβέρνες, εστιατόρια και μπαρ που δεν ήταν απλά μαγαζιά, αλλά καταφύγια σκέψεων και συναντήσεων.