Θέμα

8 εντυπωσιακές εκθέσεις που μπορείτε να επισκεφθείτε αυτή τη στιγμή στην Αθήνα

Εκτός αναστολής είναι ξανά οι γκαλερί έργων τέχνης με την απελευθέρωση του λιανικού εμπορίου. Μερικοί χώροι άνοιξαν με εκθέσεις που είχαν προετοιμάσει απ’ την αρχή της σεζόν αλλά δεν κατάφεραν να τις δείξουν για αρκετό διάστημα, ενώ άλλοι –οι πιο δυνατοί του παιχνιδιού–, οι οποίοι συνέχισαν τον προγραμματισμό τους παρά το περιρρέον πάγωμα μεταφέροντας τα σόου τους στη διαδικτυακή σφαίρα, προσφέρουν νέο υλικό προς θέαση και αποσυμπίεση από τη θλιβερή απουσία του πολιτισμού. Αρκεί ένα μήνυμα κι ένα ραντεβού για μια ανάσα.

banner

Kalos&Klio: «Επί Τάπητος – Υφάνσεις Δημοκρατίας»

Δημοσιεύτηκε από Kalos&Klio στις Πέμπτη, 8 Απριλίου 2021

banner

Το πρότζεκτ με το οποίο συμμετείχε το εικαστικό ντουέτο στην 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης παραμένει τοποθετημένο στους τοίχους και το πάτωμα της γκαλερί Καλφαγιάν της Αθήνας. Πρόκειται για μια σειρά που περιλαμβάνει χαλιά, κατασκευασμένα σε παραδοσιακούς αργαλειούς από μαλλί προβάτου και θιβετιανού γιακ, καθώς και βαμβακερά υφαντά, τα οποία θέτουν «Επί Τάπητος», με καυστικό κι ειρωνικό τρόπο, τις προβληματικές διαστάσεις στη σημερινή δημοκρατία. Εικονογραφικά μοτίβα και σύμβολα της λαογραφίας μεταβολίζονται σε σύμβολα της ιντερνετικής κουλτούρας και της μαζικής κατανάλωσης (socialtograms, λογότυπα, anime κ.ά.), ξαφνιάζοντας το θεατή με την νοητική δουλειά που κρύβουν τα έργα, πέρα απ’ την αισθητική αρτιότητα της (πολύχρωμης) παραδοσιακής ύφανσης. Επικοινωνήστε στο [email protected]

Σπύρος Αγγελόπουλος: «Δε Laundry Basket»

Μια ψυχαναλυτικής φύσεως προσέγγιση του γέλιου διαβάζεις, σε δεύτερο επίπεδο, στη δουλειά του Σπύρου Αγγελόπουλο, απ’ τον οποίον ίσως θυμάστε το ανατρεπτικό θέατρο σκιών που είχε παρουσιάσει στην τελευταία Μπιενάλε της Αθήνας (όπου οι κλασικοί χαρακτήρες είχαν αντικατασταθεί με ήρωες της ποπ κουλτούρας που μάχονταν 1vs1), ενώ τώρα, με την νέα του ατομική έκθεση στα Δύο Χωριά (Μαντζουράκη 16, Νέα Φιλοθέη), αναπτύσσει ένα καρναβαλικό freak show που «επιτίθεται στους αγέλαστους». Τέρατα φανταστικά αλλά αναγνωρίσιμα, μια απλωμένη μπουγάδα και πολύχρωμη joyful ατμόσφαιρα στο χώρο (έως 11/4). Επικοινωνήστε στο [email protected]

Ηλίας Παπαηλιάκης & Νικόλας Σημαντηράκης: «Κάνε ό,τι κάνω»

Ένα είδος αυθόρμητης αλληλόδρασης πάνω στη σχεδιαστική πράξη αποτυπώνει η κοινή έκθεση του Ηλία Παπαηλιάκη και του Νικόλα Σημαντηράκη στη γκαλερί a.antonopoulou.art, η οποία άνοιξε ξανά για το κοινό (έως 8/5): οι δύο καλλιτέχνες, ξεκινώντας τη συνεργασία τους την άνοιξη του 2020, οδηγήθηκαν σε εξακόσια συνολικά σχέδια (μολύβι σε χαρτί, 15×21εκ.), όπου ίδια θέματα αποτυπώνονται ελεύθερα από τους δύο εικαστικούς, με τρόπο που η χαρακτηριστική σχεδιαστική λιτότητα του ενός συναντά τις συμπαγείς φόρμες του άλλου, σαν όψεις του ίδιου νομίσματος. Επικοινωνήστε στο [email protected]

Brian Rochefort: «Stellar Gems»

Σε αναζήτηση ιδιαίτερων χρωμάτων και απόκοσμων υφών βρίσκεται διαρκώς ο Αμερικανός Brian Rochefort στα κεραμικά του, στρώνοντας και ξαναστρώνοντας τον πηλό, σπάζοντάς τον σε κομμάτια κι ανασυνθέτοντάς τον, βάφοντας και ψήνοντας έως ότου το υλικό φτάσει στα όριά του. «Ο στόχος μου είναι να φτιάξω γλυπτά που φαίνονται χαοτικά και σπασμένα, αλλά ταυτόχρονα ελεγχόμενα και όμορφα», λέει ο ίδιος, ο οποίος οραματίζεται τα έργα του ως απομεινάρια συμπανικής καταστροφής. Για πρώτη φορά, παρουσιάζεται στην Αθήνα και στη γκαλερί Berner/Eliades (έως 20/5). Επικοινωνήστε στο [email protected]

Ντιάννα Μαγκανιά: «H άνοιξη του Ζήνωνα»

Ένα απ’ τα γνωστότερα παράδοξα του Ζήνωνα πραγματεύεται την απόσταση μεταξύ δύο σημείων, στην οποία παρότι υπάρχει πεπερασμένο μήκος (είναι για παράδειγμα ένα μέτρο ή ένα χιλιόμετρο), τα σημεία που εμπεριέχει στο ενδιάμεσο είναι άπειρα και διαιρούνται επ’ άπειρον – άρα, πώς φτάνουμε από το Α σημείο στο Β; Ως αντιπαραβολή για την κατάσταση του εγκλεισμού εκλήφθηκε αυτή η σκέψη από την εικαστικό Ντιάννα Μαγκανιά, που για να αντιμετωπίσει το άχρονο παρόν της καραντίνας ξεκίνησε να σχεδιάζει καθημερινά κι από ένα σχέδιο στο ίδιο «πατρόν», πηγαίνοντας –μέρα με τη μέρα– από το σχήμα του απόλυτου κύκλου προς το τετράγωνο, το οποίο και ολοκληρώθηκε ένα χρόνο μετά. Το πρότζεκτ παρουσιάζεται στη γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή. Επικοινωνήστε στο [email protected]

Γιάννης Βαρελάς: «Double-Blind»

Ζωηρός και ταυτόχρονα ακίνητος και αποκαρδιωτικός είναι ο κόσμος του Γιάννη Βαρελά μέσα από τα εκτενή «ψυχολογικά τοπία» που παρουσιάζει στη γκαλερί The Breeder, καθώς οι ήρωές του, ενώ έχουν φτάσει στα ειδυλλιακά τοπία που ονειρεύονταν, έχουν καταλήξει σκυθρωποί, ζαλισμένοι, παραδομένοι από την προσπάθεια της προσωπικής τους ολοκλήρωσης. Πρόκειται για νέα έργα, ζωγραφικά σε καμβά και σε χαρτί, εγκαταστάσεις, γλυπτά και video works, που σε καλούν να βυθιστείς, να συμπονέσεις ή και να αναγνωρίσεις τον εαυτό σου (έως 29/5). Επικοινωνήστε στο [email protected]

«Η φωτιά του Σαν Έλμο»

Παίρνοντας το όνομα από το ατμοσφαιρικό φαινόμενο που έβλεπαν οι ναυτικοί στα κατάρτια των πλοίων όταν μέσα στην καταιγίδα άστραφτε ένα μωβ φως (το οποίο φαινόμενο αποδίδεται στον ιοντισμό των μορίων του αέρα και απαντάται επίσης σε αλεξικέραυνα, φτερά αεροπλάνων ή άλλα αιχμηρά αντικείμενα λόγω εκκένωσης στη βροχή), η νέα ομαδική έκθεση της γκαλερί Rodeo στον Πειραιά προδιαθέτει πως θα ηλεκτρίσει με το αισθητικό της εκτόπισμα τον επισκέπτη. Παρουσιάζονται είκοσι σημαντικά έργα των Giorgio Andreotta Calò, Ei Arakawa, Anna Boghiguian, Leidy Churchman, Martin Creed, David Douard, Hadi Fallahpisheh, Héléne Fauquet, Sam Lewitt, Liliane Lijn, Γιάννη Μανιατάκο, Χριστόδουλο Παναγιώτου και Shimabuku. Επικοινωνήστε στο [email protected]

Michael Krebber: «Untitled, please don't throw it away Barking up the wrong tree»

Σε χώρο όπου διακινούνται ιδέες και ερεθίσματα, αντίστοιχης λογικής με των studioli στην Ιταλία του 15ου αιώνα, μετατρέπεται το Radio Athens με τη νέα σειρά παρουσιάσεων, την οποία εγκαινιάζει με μια εγκατάσταση του Γερμανού καλλιτέχνη Michael Krebber (έως 10/5) που ανήκει σε ιδιωτική συλλογή και είχε εκτεθεί πρώτη φορά στην Galerie Christian Nagel στο Βερολίνο. Μέσα από την εννοιολογική του προσέγγιση στη ζωγραφική, ο επιδραστικός καλλιτέχνης αμφισβητεί τα όρια (έως και τη φύση) του ζωγραφικού μέσου. Επικοινωνήστε στο [email protected]

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό