Οι κριτικές του κοινού

Ρασομόν
Rashomon

Σινεφίλ 1950 | Α/Μ | Διάρκεια: 88'

Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Ακίρα Κουροσάβα με τους: Τοσίρο Μιφούνε, Ματσίκο Κίο, Μασαγιούκι Μόρι

ΠληροφορίεςΠληροφορίες και κριτικές για την ταινία

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

banner

Δώσε την κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • Cosmos πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ Ένα αριστούργημα! Άριστη ταινία από κάθε άποψη. Δεν έχω δει καλύτερη ταινία.

  • Darma πριν από 4 χρόνια

    5 αστεράκΑ Ότι και να πεις είναι λίγο για αυτή τη ταινία, εξαιρετικά πλάνα, τόσο λιτές αλλά τόσο πλούσιες οι σκηνές της ¨δίκης¨. Αξίζει πραγματικά να θεωρείται κλασικό αριστούργημα.

  • Κωστής Μπασογιάννης πριν από 5 χρόνια

    4,5 αστεράκΑ

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ πριν από 9 χρόνια

    2 αστεράκΑ kala tha trela8oume teleiws. ayto to pragma aristourgima? diladi eprepe na doume miamisi wra thn idia istoria 4 fores gia na katalixoume sto profanes oti i ali8eia einai ypokeimeniki kai opws mas voleyei. nomizw oti to american cinema de mporei na sygri8ei me aytes tis aidies. allwste to 1950 pou vgike to ergo eixan vgei to all about eve kai to sunset boulevard. yparxei sygkrisi anamesa stis 2 aytes tainiares me thn iapwniki vlakeia?

  • δημήτρης πριν από 9 χρόνια

    3 αστεράκΑ πολύ καλή ταινία για την εποχή της. Με τέτοιες διθυραμβικές κριτικές όμως, την περίμενα καλύτερη...

  • 1984 πριν από 9 χρόνια

    Ειναι σκανδαλο,ειναι "αιρεση" ,να μπαινει το Rashomon,σε κατηγοριες,λιστες,καλοκαιρινες θεασεις(ακομη κι αυτες),επισης να μπαινει σε κριτικες και να αξιολογηται..δεν γινεται,υπαρχουν ορια στο σινεμα.

  • ABELMYBLUECOAST πριν από 10 χρόνια

    3,5 αστεράκΑ

  • ... πριν από 11 χρόνια

    5 αστεράκΑ Ο Κουροσαβα,στην πλεον κλασσικη ταινια,εχει βαλθει να αποδειξει τις επιβεβαιωμενες πλεον σχεσεις κινηματογραφου και μυθιστοριογραφιας.Η κινηματογραφικη αφηγηση ρεει αβιαστα,σε ρυθμους διηγηματος,καθως ο φακος μετουσιωνει αριστοτεχνικα τον λογο σε εικονα.

    Μεταφερομαστε καπου στον μεσαιωνα για να διαλευκανουμε μια δυσνοητη αλλα οχι και τοσο ασυνηθιστη ιστορια.Ενας περηφανος και ξακουστος ληστης μαγευεται απο την καλλη μιας ομορφης νεαρας,η οποια οντας σε λευκο αλογο συνοδευεται απο τον ανδρα της.Ο ληστης επιθυμει να την αποπλανησει και σκαρφιζεται μια τρομακτικη κομπινα για να επιτυχει τον σκοπο του.Τα ντε φακτο γεγονοτα αντιστοιχουν σε μια ερωτικη πραξη και τον θανατο του συζηγου.Καπου εκει ο σπουδαιος Ιαπωνας σκηνοθετης στηνει με παμπονηρο τροπο ενα ατυπο δικαστηριο.Οπου φυλαει για τον θεατη μια προνομιουχα θεση στα εδρανα.Καθως ειναι ο θεατης εκεινος που παρακολουθει με φλας μπακ τις μαρτυριες των τριων εμπλεκομενων προσωπων,οπως και αυτη ενος αυτοπτη μαρτυρα.

    Οι 4 διαφορετικες μαρτυριες,παρα το γεγονος οτι περιστρεφοντα γυρω απο τα ιδια αντικειμενα γεγονοτα,παρουσιαζονται 4 διαφορετικες εκδοχες για την ιστορια.Και στις 4 μαρτυριες το ψεμα επεισερχεται ειτε για να αποκρυψει τις εφιαλτικες μνημες,ειτε για να τοννωσει την τιμη και τη ανδρεια του ομιλουντος.

    Η πραγματικη αληθεια της ιστοριας δεν αποκρυσταλλωνρται ποτε.Αλλωτε πως θα ηταν δυνατο;Ο σκοπος του Κουροσαβα ειναι αλλος.Ειναι να αποκαλυψει το αδιαβοητο στην κατακτηση της αντικειμενικης αληθειας.Αυτη η συναρμολογηση ωστοσο,διαπρατεται αποκλειστικα εκτος απο ρευστη σε ατομικα συμφεροντα και κινητρα,ειναι και σχετικη και υποκειμενικη.Οποτε κι ο υποκειμενικος σχετισμος ορθωνεται ως ανυπερβλητο εμποδιο στην κατακτηση της αντικειμενικης αληθειας.

    Η εκπληκτικη λιτη μουσικη σε συνδυασμο με τη αριστη σκηνοθεσια συντονιζουν για καλα τον θεατη στην ατμοσφαιρα.Ο Κουροσαβα δεν αφηνει ανεκμεταλευτη ουτε τη σημμασια της λεξης Ρασομον...που σημαινει πυλες της κολασεως.


  • γιωργος κ. πριν από 11 χρόνια

    2,5 αστεράκΑ Κουραστικο υπερεκτιμημενο

  • πριν από 11 χρόνια

    Μεστο και σκηνοθετικα καλοδεμενο, ετσι ωστα να τρεχει σα γαργαρο νερο ακομα δροσερο παρα τα 60 χρονια απο την πρωτη προβολη.

  • G.Konstanto πριν από 11 χρόνια

    Ναι είναι μια καλή ταινία η οποία για την ηλικία της έχει σημεία που εκπλήσσει ευχάριστα.
    Όμως τα χρόνια φαίνονται και πολύ συχνά οι ερμηνείες είναι υπερβολικές όπως και ο ήχος (που επίσης χρειάζεται επεξεργασία μιας και έχει χαλάσει από τα χρόνια).

    Αν έχεις διαβάσει την υπόθεση τότε τα πράγματα γίνονται ίσως και λίγο βαρετά.

    Σε κάθε περίπτωση είναι κάτι αξιόλογο το οποίο όμως δεν θα το συστήσω σε κάποιον ο οποίος βλέπει λίγα και καλά.

    Σας ευχαριστώ πολύ!

  • anef (www.lakibobina.blogspot.com) πριν από 11 χρόνια

    3,5 αστεράκΑ
    Τώρα θα με ρωτήσετε, όσοι δεν το έχετε δει αν αξίζει να πάτε σινεμά να το δείτε. Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι πρόκειται για μια αρκετά καλή ταινία και μιας και θεωρείται κλασσική, όπου και να την δείτε δεν θα χάσετε. Δεν θεωρώ ότι είναι από τις καλύτερες του σκηνοθέτη γιατί σε κουράζει λίγο σε μερικές περιπτώσεις. Το παίξιμο ας πούμε, άλλοτε είναι καταπληκτικό και άλλοτε υπερβολικό. Η πλοκή και η σκηνοθετική μαεστρία είναι αυτά που θα σας κρατήσουν. Μην μασάτε με τους οργασμούς των σφιχτόκωλων κριτικών, που για να βάλουν 5 αστέρια σε μια ταινία πρέπει να είναι 30 χρονών και βάλε και γνωστού δημιουργού. Αυτοί κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου και βολεύονται με το να κρίνουν στα σίγουρα. Ο κύριος Μπομπίνας είναι ένας ταπεινός σινεφίλ και προσπαθεί να σας προτείνει κάτι πραγματικό. Η πραγματικότητα λοιπόν είναι ότι πρόκειται για μια δυνατή κλασσική δημιουργία που για να την δεις χρειάζεται και λίγη προσπάθεια. Τα χρονάκια της φαίνονται, ο Κουροσάβα όμως είναι μέγας εικονοκλάστης.

  • Ε πριν από 11 χρόνια

    4,5 αστεράκΑ

  • πριν από 11 χρόνια

    0 αστεράκΑ

  • θωμας πριν από 11 χρόνια

    Αγαπημενοι μου σκηνοθετες και καλυτερες ταινιες τους.
    1.Τσαρλι Τσαπλιν(''Τα Φωτα της Πολης'')
    2.Στανλει Κιουμπρικ(''2001:Η Οδυσσεια του Διαστηματος'')
    3.Φεντερικο Φελινι(''8 1/2'')
    4.Αλφρεντ Χιτσκοκ(''Δεσμωτης του Ιλιγγου'')
    5.Σεργκει Αιζενσταιν(''Θωρηκτο Ποτεμκιν'')
    6.Ινγκμαρ Μπεργκμαν(''Η Εβδομη Σφραγιδα'')
    7.Λουις Μπουνιουελ(''Βιριδιανα'')
    8.Ντ.Γ. Γκριφιθ(''Μισσαλοδοξια'')
    9.Ακιρα Κουροσαβα(''Ρασομον'')
    10.Ζαν Ρενουαρ(''Ο Κανονας του Παιχνιδιου'')
    11.Αντρει Ταρκοφσκι(''Αντρει Ρουμπλιοφ'')
    12.Φριτς Λανγκ(''Μ'')
    13.Ζαν-Λυκ Γκονταρ(''Περιφρονηση'')
    14.Γουντι Αλεν(''Μανχαταν'')
    15.Ζακ Τατι(''Playtime'')
    16.Μικελαντζελο Αντονιονι(''Η Περιπετεια'')
    17.Μπαστερ Κιτον(''Ο Στρατηγος'')
    18.Τζον Φορντ(''Η Αιχμαλωτος της Ερημου'')
    19.Μαρτιν Σκορτσεζε(''Ο Ταξιτζης'')
    20.Φ.Β. Μουρναου(''Νοσφερατου Μια Συμφωνια Τρομου'')

    Σχολια:
    Τον Τσαπλιν τον θεωρω τη μεγαλυτερη σκηνοθετικη ιδιοφυια στην ιστορια του κινηματογραφου.Τον Κιουμπρικ το σημαντικοτερο Αμερικανο σκηνοθετη.Το Φελινι το σημαντικοτερο Ιταλο.Για το Χιτσκοκ δεν εχω λογια.Ενω ο Αιζενσταιν ειναι ενα ιερο τερας του κινηματογραφου και το Ποτεμκιν την καλυτερη ταινια ολων των εποχων.Τους Γουελς,Ταραντινο,Κοπολα και Σπιλμπεργκ δεν τους εβαλα γιατι τους θεωρω τους πιο υπερκτιμημενους δημιουργους του κινηματογραφου.

  • Kiveli Zaxariou πριν από 11 χρόνια

    Η κόπια ήταν άθλια ή μου φάνηκε..Αδικείται η ταινία,χάνεται..άθλιος ήχος..γιατί ρε παιδιά..

  • πριν από 11 χρόνια

    0 αστεράκΑ

  • xoiros πριν από 11 χρόνια

    5 αστεράκΑ

  • θωμας πριν από 11 χρόνια

    Oι 20 καλυτερες ταινιες ολων των εποχων,κατα τη γνωμη μου.
    1.Θωρηκτο Ποτεμκιν(Σ.Αιζενσταιν,1925)
    2.Δεσμωτης του Ιλιγγου(Α.Χιτσκοκ,1958)
    3.8 1/2(Φ.Φελινι,1963)
    4.Τα Φωτα της Πολης(Τ.Τσαπλιν,1931)
    5.Ο Κανονας του Παιχνιδιου(Ζ.Ρενουαρ,1939)
    6.Κλεφτης Ποδηλατων(Β.ντε Σικα,1948)
    7.Η Εβδομη Σφραγιδα(Ι.Μπεργκμαν,1957)
    8.2001 Οδυσσεια του Διαστηματος(Σ.Κιουμπρικ,1968)
    9.Μισσαλοδοξια(Ντ.Γ.Γκριφιθ,1916)
    10.Ρασομον(Α.Κουροσαβα,1950)
    11.Τραγουδωντας στη Βροχη(Σ.Ντονεν/Τ.Κελι,1952)
    12.Ο Νονος(Φ.Φορντ Κοπολα,1972)
    13.Βιριδιανα(Λ.Μπουνιουελ,1961)
    14.Ο Στρατηγος(Μ.Κιτον/Κ.Μπρουκμαν,1926)
    15.Tokyo Story(Γ.Οζου,1953)
    16.Μ(Φ.Λανγκ,1931)
    17.Καζαμπλανκα(Μ.Καρτιζ,1942)
    18.Νοσφερατου,μια Συμφωνια Τρομου(Φ.Β.Μουρναου,1922)
    19.Το Παθος της Ζαν ντ''Αρκ(Κ.Ντραγιερ,1928)
    20.Ο Ανθρωπος με την Κινηματογραφικη Μηχανη(Ντ.Βερτοφ,1929)

  • mary πριν από 11 χρόνια

    4 αστεράκΑ poly kalhhhhhh!!!!!!deite thn opwsdhpote!!!!re guys n rwthsw kati;kserei kaneis kanena site me ksenes tainies,palies k kainouries pou n exoun enswmatwmenous ellhnkous ypotitlous,xwris eggrafh alla me eleutherh eisodo;help pleaseeeeeeeeeee.....