Το Θεώρημα
Teorema

5 / 5
Χρήστο Μήτση
Το Θεώρημα

Σινεφίλ 1968 | Έγχρ. | Διάρκεια: 105'

Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Πιέρ Πάολο Παζολίνι με τους: Σιλβάνα Μαγκάνο, Τέρενς Σταμπ, Λάουρα Μπέτι, Μάσιμο Τζιρότι

Ένας επισκέπτης στο σπίτι ενός βιομηχάνου γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειας.

Πού παίζεται: μέρες και ώρες προβολών Πού παίζεται: Αναλυτικά οι μέρες και ώρες προβολών

Η γνώμη των κριτικών

Αντίοχος / Αθηνόραμα
Μήτσης / Αθηνόραμα

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • Άρης πριν από 9 χρόνια

    5 Κάθε περίπτωση μεγάλου δημιοργού από την εποχή που ο λινηματογ΄ραφος έφτασε στο απωγειό του σαν τέχνη είναι αυτονομημένη, Ο παζολίνι είναι Παζολίνι και αν εντρυφείς στο κινηματογράφο τέχνης αποκλείεται να σταθείς σε επιφανειακές ομοιότητες με Αντονιόνι και Μπονιουέλ και άλλους τεράστιους δημιουργούς, αντίθετα θα σταθείς γόνιμα στις μεγάλες διαφορές τους.
    Είχε πολύ περισσότερα να μου πει σήμερα το Θεώρημα απόμ πριν δέκα χρόνια που το είχα πρωτοδεί. Πλάνα απίστευτης έντασης και ποίησης, τόσο περιεκτικά και αισθαντικά που θα ντρεπόμουν να προβώ σε ανάλυσή τους. Υπάρχει σαφώς η άισθηση του α- τελούς , ο Παζολίνι ήταν αυτός που άνοιγε τα χάσματα και άγγιζε τις βαθιές πληγές του κόσμου, δεν ήταν τελειοθήρας της αισθητικής όπως πχ, ο Βισκόντι , όμως η αισθητική του διαμορφωμένη από μια ανεξλάντλητη αγωνία για την ουσία υπερέβαινε την αισθητική με την ακαδημαίκή έννοια, όπως Ο Βαν Γκονγκ δεν είναι Σεζάν, ούτε Ντεγκά ούτε Μονέ αλλά είναι ένας προφήτης ο Βαν Γκονγκ.
    Και μόνο το κομμάτι που ο γυιός μπάινει στα βαθιά της ζωγραφικής για να αντιληφθεί το περιεχόμενο του ζωγράφου- πρώτυπο Φρλνσις Μπέικον θα μου έφτανε και θα μου περίσσευε για να θυμάμαι για πάντα το Θεώρημα, αλλά δεν υπάρχει πλάνο που να μην είναι αξιομνημόνευτο είτε για την αισθητική του αρτίωση , είτε για την νοηματική του φόρτιση. Το πλάνο που ο βιομήχανος γδύνεται στο σιδηροδρομικό σταθμό του Μιλάνου και παρακολουθούμε τα γυμνά του πέλματα να ανοίγουν τον δρόμο ανάμεσα στα πανάκριβα και φημισμένα ιταλικά υποδήματα έχει την δύναμη μιας εικόνας από μια Καπέλα Σιστίνα που ζωγραφίστηκε όλοκληρη με μια πινελία στην καρδιά του αισθήματος. Ούτε μισό χασμουρητό , μόνο δέος για αυτό που έφεραν οι μεγάλοι ποιητές σε μια μορφή μαζικής κουλτούρας , τον κινηματογράφο.
    Βέβαια ούτε ο Παζολίνι , όπως ούτε και o Τρυφφώ δεν έχουν την μεγαλοφυϊα και το σπίρτο του Κοεν επιπλέον δεν είναι trendy , για αυτό και τα πέντε αστέρια που δίνω δεν είναι σύσταση για τους πολλούς.

  • le ciel blanc πριν από 5 χρόνια

    5 Κάποιος νυμφίος έρχεται και αλλάζει τη ζωή και τους συμβατικούς δεσμούς όλων, τους κάνει να ξανασκεφτούν έξω από τη σύμβαση και την προσποίηση, τους επανακαθορίζει από την τρέλα μέχρι τη σοφία, από την πορνεία μέχρι την αγιότητα, επανακαθορίζει την πορεία τους στην ερημιά της ύπαρξης.

  • Μάρα πριν από 4 χρόνια

    5 Ταινια που απολαμβανεις απο την αρχη μεχρι το τελος. Γεματη συμβολισμους και ποιηση. Η απογυμνωση και η αποδομηση της αστικης ταξης γινεται με τροπο αριστουργηματικο!

Αναλυτικά οι κριτικές του κοινού για αυτή την ταινία

Δώσε την κριτική σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

Trailer


Links