Ρασομόν
Rashomon

5 / 5
Χρήστο Μήτση
Ρασομόν

Σινεφίλ 1950 | Α/Μ | Διάρκεια: 88'

Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Ακίρα Κουροσάβα με τους: Τοσίρο Μιφούνε, Ματσίκο Κίο, Μασαγιούκι Μόρι

Στην Ιαπωνία του 15ου αιώνα, ένας ληστής αναμετριέται μ' έναν σαμουράι και τη σύζυγό του: ένας άνθρωπος νεκρός, ενδεχομένως ένας βιασμός, αλλά ακριβώς τι συνέβη θα το μάθουμε (;) μέσα από τέσσερις αντικρουόμενες αφηγήσεις.

Πού παίζεται: μέρες και ώρες προβολών Πού παίζεται: Αναλυτικά οι μέρες και ώρες προβολών

Η γνώμη των κριτικών

Μήτσης / Αθηνόραμα
Ακτσόγλου / Αθηνόραμα

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • ... πριν από 8 χρόνια

    5 Ο Κουροσαβα,στην πλεον κλασσικη ταινια,εχει βαλθει να αποδειξει τις επιβεβαιωμενες πλεον σχεσεις κινηματογραφου και μυθιστοριογραφιας.Η κινηματογραφικη αφηγηση ρεει αβιαστα,σε ρυθμους διηγηματος,καθως ο φακος μετουσιωνει αριστοτεχνικα τον λογο σε εικονα.

    Μεταφερομαστε καπου στον μεσαιωνα για να διαλευκανουμε μια δυσνοητη αλλα οχι και τοσο ασυνηθιστη ιστορια.Ενας περηφανος και ξακουστος ληστης μαγευεται απο την καλλη μιας ομορφης νεαρας,η οποια οντας σε λευκο αλογο συνοδευεται απο τον ανδρα της.Ο ληστης επιθυμει να την αποπλανησει και σκαρφιζεται μια τρομακτικη κομπινα για να επιτυχει τον σκοπο του.Τα ντε φακτο γεγονοτα αντιστοιχουν σε μια ερωτικη πραξη και τον θανατο του συζηγου.Καπου εκει ο σπουδαιος Ιαπωνας σκηνοθετης στηνει με παμπονηρο τροπο ενα ατυπο δικαστηριο.Οπου φυλαει για τον θεατη μια προνομιουχα θεση στα εδρανα.Καθως ειναι ο θεατης εκεινος που παρακολουθει με φλας μπακ τις μαρτυριες των τριων εμπλεκομενων προσωπων,οπως και αυτη ενος αυτοπτη μαρτυρα.

    Οι 4 διαφορετικες μαρτυριες,παρα το γεγονος οτι περιστρεφοντα γυρω απο τα ιδια αντικειμενα γεγονοτα,παρουσιαζονται 4 διαφορετικες εκδοχες για την ιστορια.Και στις 4 μαρτυριες το ψεμα επεισερχεται ειτε για να αποκρυψει τις εφιαλτικες μνημες,ειτε για να τοννωσει την τιμη και τη ανδρεια του ομιλουντος.

    Η πραγματικη αληθεια της ιστοριας δεν αποκρυσταλλωνρται ποτε.Αλλωτε πως θα ηταν δυνατο;Ο σκοπος του Κουροσαβα ειναι αλλος.Ειναι να αποκαλυψει το αδιαβοητο στην κατακτηση της αντικειμενικης αληθειας.Αυτη η συναρμολογηση ωστοσο,διαπρατεται αποκλειστικα εκτος απο ρευστη σε ατομικα συμφεροντα και κινητρα,ειναι και σχετικη και υποκειμενικη.Οποτε κι ο υποκειμενικος σχετισμος ορθωνεται ως ανυπερβλητο εμποδιο στην κατακτηση της αντικειμενικης αληθειας.

    Η εκπληκτικη λιτη μουσικη σε συνδυασμο με τη αριστη σκηνοθεσια συντονιζουν για καλα τον θεατη στην ατμοσφαιρα.Ο Κουροσαβα δεν αφηνει ανεκμεταλευτη ουτε τη σημμασια της λεξης Ρασομον...που σημαινει πυλες της κολασεως.


  • Darma πριν από 1 χρόνια

    5 Ότι και να πεις είναι λίγο για αυτή τη ταινία, εξαιρετικά πλάνα, τόσο λιτές αλλά τόσο πλούσιες οι σκηνές της ¨δίκης¨. Αξίζει πραγματικά να θεωρείται κλασικό αριστούργημα.

  • Apollon πριν από 8 χρόνια

    5 Akira, ti na leme

Αναλυτικά οι κριτικές του κοινού για αυτή την ταινία

Δώσε την κριτική σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

Trailer


Links