Περσόνα
Persona

5 / 5
Χρήστο Μήτση
Περσόνα

Σινεφίλ 1965 | Α/Μ | Διάρκεια: 85'

Σουηδική ταινία, σκηνοθεσία Ίνγκμαρ Μπέργκμαν με τους: Λιβ Ούλμαν, Μπίμπι Άντερσον, Γκούναρ Μπγιέρνστραντ, Μαργκαρέτα Κρουκ

Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Βόγκλερ πέφτει σε αφασία στη διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης. Η Άλμα, η νοσοκόμα που την περιποιείται, τη συνοδεύει σ’ ένα εξοχικό στη θάλασσα. Της μιλάει διαρκώς χωρίς αρχικά να παίρνει απάντηση, η προσωπική της εξομολόγηση, όμως, αρχίζει να επηρεάζει την Ελίζαμπεθ αλλά και τη δική της ψυχολογική κατάσταση.

Η γνώμη των κριτικών

Μήτσης / Αθηνόραμα
Δαλιάκα / Έθνος
Δημητρόπουλος / News247
Καϊμάκης / Athens Voice
Κατσίκας / Σινεμά
Κουτσογιαννόπουλος / Alpha/LIFO
Μικελίδης / Enetpress.gr
Χαρμπής / Καθημερινή
Γαλανού / Εφ. Συντακτών
Δανίκας / Πρώτο Θέμα
Ζουμπουλάκης / Βήμα

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • le ciel blanc πριν από 7 χρόνια

    5 Δεν υπάρχει τίποτα το προσωπικό σε αυτή την ταινία. Πρόκειται για την ιστορία δύο γυναικών που βιώνουν μια αποτυχημένη μητρότητα, η νοσοκόμα μένει έγγυος και αποβάλει από μία απερισκεψία, η ηθοποιός γεννά ένα παιδί που θα μισήσει και θα την οδηγήσει μέσα από εσωτερική σύγκρουση στην αυτοτιμωρία. Μέσα από αυτό το κοινό το πρόσωπο των δύο γυναικών θα συναντηθεί. Το παιδί στην αρχή βρίσκεται ζωντανό ανάμεσα σε νεκρούς, ψηλαφεί την αγάπη που δεν μπορεί να βρει στην μητέρα του. Οι σκηνές που τυχαία βλέπει η ηθοποιός με παιδιά σε εμπόλεμες ζώνες εντείνουν μέσα της την ενοχή για την αποτυχημένη μητρότητα. Η ταινία είναι ιδιάιτερα πρωτοποριακή για το 1965 και σπάει παράξενα 2-3 φορές στο μοντάζ με περίεργα εφέ θυμίζοντας video art. Ιδίως η εισαγωγή είναι σοκαριστικά σύγχρονη.

  • μαριλου πριν από 7 χρόνια

    5 Μια αριστουργηματική μινιμαλιστική σπουδή πάνω στη γυναικεία φύση, την ψυχολογία της χαμένης ταυτότητας και την ουσία
    της ανθρώπινης ύπαρξης
    Ένα ατόφιο αριστούργημα, ένα από τα ανεξίτηλα διαμάντια
    της 7ης τέχνης

  • Χρήστος πριν από 8 χρόνια

    5 Η ταινία αποτελεί μια ακτινογραφία της ανθρώπινης ψηχής. Κινείται ανάμεσα στις συμβάσεις της καθημερινής ζωής και στις αναζητήσεις τις πραγματικής ουσίας του ανθρώπινου είναι. Οι δυο πρωταγωνίστριες ανταλλάσσουν τις περσόνες τους (ουσιαστικά τις μάσκες τους) αναζητώντας η μια μέσω της άλλης την ταυτότητά της. Κάπου εκεί κινείται και η περσόνα του μεγάλου Σουηδού, παρεμβαίνοντας με την κινηματογραφική του κάμερα, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο, για να διαρρήξει το χρόνο, να σπάσει τη συμβατική αφηγηματική ροή και να δηλώσει την παρουσία του ως δημουργός. Η τέχνη προσεγγίζεται εδώ ως εναγώνια προσπάθεια του εσωτερικού κόσμου να επικοινωνίσει με τον εξωτερικό. Η ψυχική ενδοχώρα αντιμέτωπη με τα αιώνια ερωτήματα της ύπαρξης: ποιός είμαι και τι κάνω σε αυτόν τον κόσμο; Ο θρησκευτικός αγνωστικιμός του Μπέργκμαν υποστασιοποιείται θαυμάσια σε αυτή την προσωπική αλλά υπέροχη κινηματογραφική ταινία. Πρόκειται για μια σε βάθος φιλοσοφική ματιά αγγίζοντας τον πυρήνα του νοήματος της ύπαρξης. Μια ταινία που εντάσσεται στην τέχνη του κινηματογράφου από όλες τις απόψεις. Ηθοποιοί, που μεταδίδουν με δραματικό τρόπο τα πάθη και τα αδιέξοδα των ηρώων που υποδύονται, φωτοσκιάσεις, που σε παρασσύρουν στο μαγευτικό παιγνίδι του χώρου και του χρόνου και μια αφηγηματική γλώσσα που σε ταξιδεύει στο χώρο της φιλοσοφικής αναζήτησης.

Αναλυτικά οι κριτικές του κοινού για αυτή την ταινία

Δώσε την κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

Trailer


Links