Περιφρόνηση
Le Mepris

5 / 5
Χρήστο Μήτση
Περιφρόνηση

Δραματική 1963 | Έγχρ. | Διάρκεια: 103'

Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ζαν Λικ Γκοντάρ με τους: Μπριζίτ Μπαρντό, Μισέλ Πικολί, Τζακ Πάλανς, Φριτς Λανγκ

Δυσαρεστημένος από την καλλιτεχνική προσέγγιση του σκηνοθέτη του, ένας Αμερικανός παραγωγός προσλαμβάνει έναν Γάλλο συγγραφέα για να διασκευάσει σεναριακά την «Οδύσσεια» με εμπορικότερο πνεύμα. Ο τελευταίος θα παγιδευτεί δημιουργικά, οδηγώντας σε αδιέξοδο ακόμη και την προσωπική του ζωή.

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • Θοδωρής πριν από 9 χρόνια

    5 Το σενάριο είναι εξαιρετικό, διαπραγματευόμενο αριστοτεχνικά προβληματισμούς που έχουν κυρίαρχη θέση στις σύγχρονες κοινωνίες.

    Κεντρικό θέμα αποτελεί η σύγκρουση του εμπορικού με το ποιοτικό. Αλλιώς, του εύκολου κι επιφανειακού με το δύσκολο και βαθύτερο. Εν τέλει, δυο διαφορετικών αντιλήψεων που υποστηρίζονται με συνέπεια από τους εκπροσώπους τους (Λανγκ και Πάλανς). Στη μέση, ο Πικολί. Μπερδεμένος. Ξεκινώντας με αφετηρία το ποιοτικό, αλλά διολισθαίνοντας προς το εμπορικό και κάνοντας πισογυρίσματα. Ενώ ξεκινά να είναι με το μέρος του Λάνγκ, καταλήγει να έχει πειστεεί ότι ο Πάλανς έχει δίκιο και διαπληκτίζεται με τον Λάνγκ. Στην αρχή, όταν δεν είναι σίγουρος αν θα πρέπει να πάρει το μέρος του εμπορικού. Αναρωτιέται γιατί; Η απάντηση έρχεται εύκολα. Για τα λεφτά. Και γιατί τα χρειάζεται; Γιατί έχει ωραία γυναίκα.

    Εδώ μπαίνει ο ρόλος της ΒΒ. Η συνεχής απεικόνιση των οπισθίων της, γίνεται μόνο με παρουσία του Πικολί. Προσπαθεί ο Γκοντάρ να παρουσιάσει την οπτική που έχει γι' αυτήν ο άντρας της. Στην αρχή της ταινίας τον ρωτά: Αγαπάς τα πόδια μου, το στήθος μου κτλ. Άρα μ' αγαπάς ολοκληρωτικά. Δείχνει πόσο ρηχή είναι η σχέση τους. Ζούν σε ένα μισοτελειωμένο σπίτι, άλλη μια αναφορά πως η σχέση τους δεν είναι ολοκληρωμένη - βαθιά.

    Με αυτά τα δεδομένα μόνο, μπορείς να καταλήξεις που μπορεί να οφείλεται η περιφρόνηση που νιώθει η ΒΒ για τον Πικολί. Περιφρόνηση γιατί προδίδει το ποιοτικό, γιατί είναι μπερδεμένος, γιατί το μέλημά του είναι τα λεφτά, γιατί θέλει τα λεφτά μόνο και μόνο για να την ικανοποιήσει, γιατί για να βγάλει λεφτά για να την ικανοποιήσει, σχεδόν τη στέλνει στην αγκαλιά του άλλου. Ο άλλος είναι σίγουρος γι' αυτό που θέλει, επιτυχημένος σύμφωνα με τα πρότυπά του, κινεί τις εξελίξεις του έργου κι ο Πικολί τρέχει πίσω τους. Κάποια στιγμή του λέει η ΒΒ: Σε περιφρονώ γιατί δεν είσαι άντρας.

    Η σύνδεση με την Οδύσσεια είναι ιδιοφυής. Κάνει ένα ταξίδι για τα λεφτά και μετά νοσταλγεί την Πηνελόπη. πασχίζει να επιστρέψει. Η συζήτηση για τα αίτια της φυγής του Οδυσσέα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.

    Η Ταινία είναι γεμάτη αντιθέσεις: Ποιοτικό - εμπορικ., Χρήμα - ευτυχία. Δυνατοί - αδύναμοι χαρακτήρες. Ο Γκοντάρ φαίνεται να παίρνει θέση: Η περιφρόνηση είναι για τους ενδιάμεσους. Γιατί το ταξίδι στο ενδιάμεσο είναι Οδύσσεια.

  • Cinefil πριν από 9 χρόνια

    5 Πολυ νοσταλγικη ταινια.Πανεμορφα,γεματα χρωμα και ζωντανια τοπια.Αψογη σκηνοθεσια με το Γκονταρ να κενταει.Το σεναριο εξαιρετικο.Ο Μισελ Πικολι εξοχος,η Μπαρντο σαν ξανθος αγγελος,εμφανιζεται και ο σκηνοθετης Φριτς Λανγκ.Η κριση ενος μοντερνου ζευγαριου δοσμενη καλυτερα οσο ποτε.Ακομα θελει να διξει και τις σχεσεις και τις συγκρουσεις ποιοτικου σκηνοθετη-εμπορικου παραγωγου.Μια απο τις τρεις καλυτερες ταινιες του Γκονταρ.

  • christos πριν από 7 χρόνια

    5 αυτη η ταινια υπηρξε πρωτα βιβλιο. Το διαβασε κανεις;

Αναλυτικά οι κριτικές του κοινού για αυτή την ταινία

Δώσε την κριτική σου

* Όνομα * e-mail
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

Trailer


Links