Η ΚΟΛΑΣΗ ΜΕΣΑ ΜΑΣ
L'ENFER

1,5 / 5
Η ΚΟΛΑΣΗ ΜΕΣΑ ΜΑΣ

Κοινωνική 2004 | Έγχρ. | Διάρκεια: 98'

Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ντάνις Τάνοβιτς με τους: Έμανουέλ Μπεάρ, Κάρεν Βιαρντ, Μαρί Ζιγιέν, Καρόλ Μπουκέ

Τρεις απομακρυσμένες μεταξύ τους αδελφές προσπαθούν να επουλώσουν τις πληγές από την αυτοκτονία του πατέρα τους. Η Σοφί θρηνεί για την απιστία του άντρα της, η μοναχική Σελίν φροντίζει την κατάκοιτη μητέρα τους, και η Αν, φοιτήτρια αρχιτεκτονικής, αγαπά έναν παντρεμένο. Ως τη στιγμή που ένας νεαρός θα αποκαλύψει ένα οικογενειακό μυστικό και θα τις λυτρώσει από την κατάρα. Το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας βασισμένης σε σεναριακή ιδέα του Κισλόφσκι.

banner

Η γνώμη των κριτικών

[κενό] / Αθηνόραμα
banner

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • Clelia πριν από 15 χρόνια

    5 Aristourghma!

  • Θεία Μάρω πριν από 15 χρόνια

    5 Ο Θεός είναι άδικος! Πέθανε (τόσο νέος!) ο Kieslowski και ζουν τα κλαπατσίμπαλα! Γιατί ο Kieslowski που πρόλαβε πριν πεθάνει να γράψει το σενάριο μιας ακόμη τριλογίας (Παράδεισος, Κόλαση, Καθαρτήριο) μαζί με το alter ego του, τον Krzysztof Piesiewicz, είναι ο τελευταίος χριστιανός υπαρξιστής (μετά τον Gabriel Marcel και τον Jaspers), ένας σύγχρονος άγιος που θαυματουργεί και μετά θάνατον! Αν τον Παράδεισο (την ταινία την γύρισε τελικά ο Tikwer πριν μερικά χρόνια με την Cate Blanchet) τον όρισε ως ιπτάμενο εκτοξευτικό ανατρεπτικό αμοραλιστικό έρωτα, την Κόλαση την ορίζει ως ασυγχωρησία (“Je ne regrette rien”). Ο ορισμός είναι ο βαθύτερος δυνατός φιλοσοφικώς και θεολογικώς: Αν ο Θεός είναι το Ον που δεν μπορεί να απειληθεί από καμία πράξη μας, κανένα εντέλει γεγονός, τότε ο Παράδεισος και η Κόλαση ορίζονται όχι ως στατικές καταστάσεις διηνεκούς απονομής δικαιοσύνης για ηθικώς αντικειμενικές και άρα αμετάκλητες πράξεις, αλλά αντίθετα, ως τρόποι υπάρξεως, όπου προέχει η δυναμική διαγραφής των γεγονότων με τη μετάνοια και τη συγγνώμη. Η Κόλαση δηλαδή είναι μια στάση ζωής, η α-συγ-χωρησία στην ετυμολογική της έννοια: Να μην μπορείς να συγ-χωρέσεις, να χωρέσεις δηλαδή μαζί («συν») με τον άλλο στην αιωνιότητα. Κόλαση είναι η οριστική απόδοση από τον άνθρωπο παγιωμένης και μη αναστρέψιμης αξίας στο κακό ενός γεγονότος, που καθ εαυτό θα μπορούσε στην προοπτική της αιωνιότητας και να μην την έχει.

    Η προτεραιότητα της πρόθεσης έναντι της πράξης και η μηδαμινή υπαρξιακή αξία της τελευταίας ήταν γνωστά και στην γαλλική ρωμαιοκαθολική θεολογία ήδη από τον 12ο αιώνα. Αλλά η Κόλαση ως ασυγχωρησία περιγράφηκε για πρώτη φορά στον 20ο από τον Jean-Paul Sartre στο «Κεκλεισμένων των Θυρών» («Huis-Clos»): “Η Κόλαση είναι οι ¶λλοι” κατά Sartre με τους οποίους αναγκάζεται κανείς να συγ-χωρέσει μοιραζόμενος την ίδια αιωνιότητα.

    Συγχαρητήρια στους Kieslowski- Piesiewicz- Tanovic που –στα χνάρια του Sartre- έπλασαν την κατά το γούστο μου καλύτερη ταινία της χρονιάς!

Αναλυτικά οι κριτικές του κοινού για αυτή την ταινία

Δώσε την κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

Links