Η Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας
La Femme D' A Cote

4 / 5
Μπάμπη Ακτσόγλου
Η Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας

Δραματική 1981 | Έγχρ. | Διάρκεια: 106'

Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Φρανσουά Τριφό με τους: Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Φανί Αρντάν, Ανρί Γκαρσέν

Όταν η πρώην ερωμένη του μετακομίζει στο διπλανό οίκημα, ο Μπερτράντ αδυνατεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο άσβεστο πάθος του γι’ αυτήν και στην ήρεμη οικογενειακή ζωή του. Το ίδιο συμβαίνει όμως και με την καλλονή Ματίλντ, που ουδέποτε ξεπέρασε τον έρωτά της γι’ αυτόν. Οι δυο τους θα εμπλακούν άθελά τους, σ’ ένα επικίνδυνο ψυχοφθόρο παιχνίδι με απρόβλεπτες συνέπειες.

banner

Η γνώμη των κριτικών

Αντίοχος / Αθηνόραμα
Ακτσόγλου / Αθηνόραμα
banner

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • Μαριλένα πριν από 11 χρόνια

    5 Μπορεί ούτε ο Τριφφό να καταφέρνει να δώσει πειστικές και κατατοπιστικές απαντήσεις στο γιατί οι άνθρωποι αντιστέκονται με τόση επιμονή σε αυτό το διαφορετικό από τα προγράμματα και τις συνηθειές τους που το έχουν ωστόσο ζωτική ανάγκη, όμως ο Τριφφό ακριβολογεί στις περιγραφές της ανακόλουθης συμπεριφοράς των ηρώων του και στο πλαίσιο που τους εγκλωβίζει, αφηγείται με την πειθώ ενός αυτόπτη μάρτυρα που κρατά όλη την ένταση της πρώτης επαφής με τα γεγονότα χωρίς να τα διαστρεβλώνει η μνήμη και η άποψή του. Με λίγα λόγια σου δείχνει, δεν σου απαντά.
    Η Φανί Αρτάν κάνει την εμφάνιση της ζωής της , αλλά δεν νομίζω να υπάρχει γυναίκα θεατής που να έχει ζήσει "μια τόσο ζόρικη και ωραία ιστορία" που δεν θα αναγνωρίσει στον Ντεπαρτιέ το μονόχνωτο μέσα στην καλή του θέληση αρσενικό, το ευάλωτο παρά την συγκρότηση και πεποίθηση που υποδύεται. Ο τρόπος που δαγκώνει τα φιλιά , φέρνει όλη την ανατριχίλα μιας αλήθειας που επιστρέφει στο σκοτάδι της μήτρας αντί να λάμψει στην λογική του συναισθήματος.

  • Λευτέρης πριν από 11 χρόνια

    5 Ο Τριφφώ τολμά . Βάζει το μοιραίο πάθος να ξετυλιχτεί σε προυποθέσεις που αγγίζουν το εξωπραγματικό. Οι δυό μοιχοί έχουν την τεράστια ανοχή και κατανόηση των συζύγων τους, όταν το "άνομο" πάθος τους αποκαλύπτεται κανείς δεν τους κουτσομπολέυει και κανείς δεν τους κόβει την καλημέρα , θα μπορούσαν να συνεχίσουν σχεδόν φανερά να ενδίδουν στην φανατική σεξουαλική τους έλξη και να μην μπορούν στο ελάχιστο να ερμηνεύσουν ο ένας την ψυχολογία του άλλου στον αιώνα τον άπαντα. Τι είναι ο έρωτας , τι είναι η κάυλα και τι το αναμεσά τους; Ti είναι αυτό που κάνει τους δυό εραστές να επιστρέφουν στο σεξ του εγκλήματος και τι είναι αυτό που τους τρέπει πάλι σε φυγή του ενός από τον άλλο; Αίνιγμα; Όχι και τόσο. Ο Τρυφφώ θα μπορούσε να σχολιάσει την κατάσταση φωναχτά και απαγγελτικά μήπως αυτό δεν έκανε όσο ήταν νουβέλ βάγκ, όμως εδώ είναι πια σοφός, το σχόλιο του είναι ενσωματωμένο στην ίδια την συμπεριφορά των ηρώων του. Και οι δυό φοβούνται την ασίγαστη και αξεδίψαστη σεξουαλική τους χημεία, η γυναίκα εκβιάζει το συναίσθημα, ο άντρας προσπαθεί μάταια να εκλογικεύσει, και οι δυό αμύνονται δημιουργώντας και αναπαράγωντας στερεότυπα ό ένας για τον άλλο, προκειμένου να εκτεθούν τελεσίδικα και αμετάκλητα στην καθαρότητα του σεξουαλικού τους ενστίκτου αυτού που τους ανοίγει τα μάτια έτσι ώστε να βλέπουν πράγματι ο ένας τον άλλον και ορθά ενώ αντιλαμβάνονται διαισθητικά απόλυτα ο ένας τον άλλον τελούν ταυτόχρονα εν πλήρει άγνοία ο ένας για τα κίνητρα, τις παρορμήσεις και τις αναμοχλεύσεις του άλλου, βλέποντας ό ένας στα μάτια του άλλου την κτητικότητα, την δίψα , τις εκδηλώσεις της απόλυτης επιθυμίας εντοπίζουν και το κύνδινο αυτό που φυσικά συσκοτίζεται στις ξενέρωτες, σκοπιμοθηρικές σχέσεις εκτίμησης και συμπάθειας που τους δένει με τους συζύγους τους, στις σχέσεις που τους επιτρέπουν να "μετουσιώνουν" δημιουργικά και καριερίστικα το πάθος τους. Όμως το πάθος είναι εδώ, όπως στο Ζυλ και Τζιμ , όπως στην Κάρμεν, οι συνθήκες της ευμάρειας και της συνθηκολόγησης δεν θα το εμποδίσουν να σαρώσει και πάλι τη σκηνή. Μήπως είναι υπερβολικά αισιόδοξος ο Τρυφφώ; Μήπως η ταινία του είναι αριστούργημα ακριβώς επειδή είναι απροφάσιστα και απροσχημάτιστα η δικιά του εμμονή και φαντασίωση; Mα αν είναι έτσι τότε φάτε μάτια ψάρια με αυτήν την οιστρίλατη δημιουργία του. Ο Γκοντάρ έλεγε ότι το σινεμά υπάρχει για να διαζωζονται οι απωθημένες φαντασιώσεις μας αλλά ο Τρυφφώ το έκανε πράξη, το έκανε δηλαδή σινεμά.
    Υγ. Το "Πράσινο δωμάτιο" είναι νομίζω η μόνη ταινία του Τρυφφώ που δεν έχει επαναπροβληθεί από την πρώτη προβολή της στην Ελλάδα, ελπίζω η Νew star να μας το φέρει.

  • Επαγγελματιας Ματάκιας πριν από 11 χρόνια

    5 Πέρασα τέλεια στο σινεμά...........

Αναλυτικά οι κριτικές του κοινού για αυτή την ταινία

Δώσε την κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

Trailer


Links