Οδηγός Cinema

Θερινοί Κινηματογράφοι Κριτικές Ταινίων Ειδικές Προβολές Αρχείο Ταινιών Ανά Εβδομάδα Πρεμιέρας Αθηνόραμα club

Πιέρ Πάολο Παζολίνι

1975

Salo, 120 Μέρες στα Σόδομα

Salo
2
  • Σινεφίλ
  • 1975
  • Έγχρ.
  • Διάρκεια: 117 '

Ελεύθερη διασκευή του ομώνυμου βιβλίου του μαρκήσιου ντε Σαντ, η δράση του οποίου μεταφέρθηκε στη δημοκρατία του Σαλό, τις τελευταίες μέρες της φασιστικής εξουσίας στην Ιταλία. Σκηνές απίστευτης ωμότητας συνθέτουν την παζολινική αντίληψη της Κόλασης, σε μια ταινία που θα αποτελούσε μέρος μιας νέας τριλογίας.

1970

ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ

IL DECAMERO
  • Ερωτική
  • 1970
  • Έγχρ.

Ελεύθερη κινηματογραφική διασκευή του ομώνυμου σατιρικού γραπτού του Βοκάκιου.

1969

Μήδεια

Medea
4
  • Δραματική
  • 1969
  • Έγχρ.
  • Διάρκεια: 110 '

Φτάνοντας στην Κολχίδα, τόπο ενός αρχέγονου πολιτισμού, ο Ιάσονας ερωτεύεται την κόρη του βασιλιά Μήδεια, η οποία τον βοηθά να κλέψει το χρυσόμαλλο δέρας. Όταν όμως επιστρέφουν στην Ελλάδα, εκείνος την εγκαταλείπει κι ετοιμάζεται να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά του Άργους Γλαύκη.

Το Χοιροστάσιο

Porcile
3,5
  • Δραματική
  • 1969
  • Έγχρ.
  • Διάρκεια: 99 '

Οι παράλληλες ιστορίες ενός λήσταρχου στη Σικελία του 15ου αιώνα, ο οποίος μάχεται για τη ζωή του, κι ενός γόνου μεγαλοαστικής οικογένειας στη Γερμανία των ’60s, ο οποίος βιώνει μια ολική ψυχολογική κατάρρευση.

1968

Το Θεώρημα

Teorema
5
  • Σινεφίλ
  • 1968
  • Έγχρ.
  • Διάρκεια: 105 '

Ένας επισκέπτης στο σπίτι ενός βιομηχάνου γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειας.

1962

Mamma Roma

4
  • Κοινωνική
  • 1962
  • Α/Μ
  • Διάρκεια: 106 '

Η Μάμα Ρόμα εγκαταλείπει το επάγγελμα της πόρνης και μετακομίζει σε μια μικροαστική συνοικία με τον έφηβο γιο της, ο οποίος αγνοεί το «αμαρτωλό» παρελθόν της. Όταν όμως το πληροφορείται, πληγώνεται συναισθηματικά και ως αντίδραση αφήνεται να παρασυρθεί από την παρανομία.

1961

Ακατόνε

Accattone
4
  • Σινεφίλ
  • 1961
  • Α/Μ
  • Διάρκεια: 120 '

O Ακατόνε, ένας μικρο-προαγωγός στις λαϊκές συνοικίες της Ρώμης, χάνει την πηγή των εισοδημάτων του, όταν η αστυνομία συλλαμβάνει την "κοπέλα" του. Προσπαθεί να μπάσει στο επάγγελμα τη Στέλλα, μια αθώα και αφελή κοπέλα που είναι ερωτευμένη μαζί του, δοκιμάζει ακόμα και να δουλέψει, σύντομα, όμως, επιστρέφει στην παρανομία, βρίσκοντας τραγική κατάληξη. Η πρώτη ταινία του Παζολίνι είναι ένα κράμα όψιμου νεορεαλισμού και χριστιανικής αλληγορίας, με φόντο το υπο-προλεταριάτο της Ρώμης, έναν κόσμο που γνώριζε τόσο καλά ο ποιητής του "Μια βίαιη ζωή".

Best of Network