Πριν τις ταινίες οι οποίες θα τον αναδείξουν ως τον κύριο εκπρόσωπο του λατινοαμερικανικού cinema novo, τη διλογία του "Αντόνιο ντας Μόρτες" και το "Κόσμος σε Μια Έκσταση", ο 23χρονος Γκλάουμπερ Ρόχα υπογράφει το 1962 την πρώτη μεγάλου μήκους του. Αμέσως αναγνωρίζει κανείς στην ιστορία του Φιρμίνο, ενός ευαισθητοποιημένου πολιτικά Βραζιλιάνου που επιστρέφει μετά από χρόνια εξορίας στο φτωχό ψαροχώρι του, τη διάθεση του νεαρού σκηνοθέτη να συνδυάσει την πολιτισμική κληρονομιά της χώρας του με την επαναστατική διάθεση που σάρωνε τα πάντα στις αρχές των 60s.
Ασυμβίβαστος και μαχητικός, ο Φιρμίνο προσπαθεί να απελευθερώσει τους συγχωριανούς του από το μοιρολατρικό μυστικισμό και τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών που χρησιμοποιούν για ψάρεμα, σε μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της. Αυτές, αν και συχνά παρασύρονται από τη μαρξιστική και νεορεαλιστική φιλοδοξία για μια καινούρια "Η Γη Τρέμει", διαθέτουν μια πυρετώδη ένταση κι ένα λυρικό στιλιζάρισμα που τους χαρίζουν συγκινητική διαχρονικότητα.
Α/Μ. Βραζιλία. 1962. Διάρκεια: 78΄. Διανομή: NEW STAR
Περισσότερες πληροφορίες
Μπαραβέντο
Πολιτικά ευαισθητοποιημένος, ο Φιρμίνο επιστρέφει στην Μπαΐα της Βραζιλίας και στο φτωχό ψαροχώρι του, προσπαθώντας να απελευθερώσει τους συγχωριανούς του από το μοιρολατρικό μυστικισμό, ενώ τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών που χρησιμοποιούν για ψάρεμα.