...για Πάντα

1

Βιντεοκλιπίστικο –wannabe παπακαλιατικό– «Άρλεκιν» από τον σεναριογράφο Γιάννη Τσιμιτσέλη και τον σκηνοθέτη των «Bachelor 2 & 3».

...για Πάντα

Προσπερνώντας τη μόδα των ριμέικ παλιών ελληνικών ταινιών («Ο Ηλίας του 16ου», «Ζητείται Ψεύτης», «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας», «Ο Θησαυρός»), που σχεδόν όλα αστόχησαν εμπορικά και καλλιτεχνικά, ο Θοδωρής Αθερίδης δοκίμασε προ τριετίας κάτι διαφορετικό, την ελληνική διασκευή μιας σύγχρονης ξενόγλωσσης επιτυχίας, και πέτυχε διάνα με το ριμέικ των ιταλικών «Τέλειων Ξένων». Την ίδια τακτική εφαρμόζουν και ο σκηνοθέτης Γιάννης Παπαδάκος («Bachelor 2 & 3») με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Γιάννη Τσιμιτσέλη, προσαρμόζοντας στα καθ’ ημάς το τούρκικο ερωτικό δράμα του 2008 «Πάντα Μόνος» («Issiz Adam») του Τσαγκάν Ιρμάκ. Ακολουθώντας αρκετά πιστά την ιστορία του, γνωριζόμαστε με τον Πέτρο, έναν επιτυχημένο σεφ, που στα 35 του χρόνια έχει αποξενωθεί από την οικογένειά του και ζει μια άστατη ερωτική ζωή. Όταν συναντήσει κι ερωτευτεί τη ρομαντική Ζωή όμως, θα προσπαθήσει να προσαρμοστεί στους κανόνες μιας μόνιμης σχέσης, κάτι βασανιστικά δύσκολο για έναν μοναχικό άντρα και φανατικό εργένη.

Αν και παλιομοδίτικα απλοϊκό, σκηνοθετημένο με βιντεοκλιπίστικη μοντερνιά, το φιλμ του Ιρμάκ προσπαθεί μέσα από ένα μελοδραματικό love story να ρίξει μια λοξή ματιά στην ανδροκρατούμενη τουρκική κοινωνία. Ο ήρωάς του είναι πολύ πιο φαλλοκράτης, εγωιστής και ανεύθυνος από το ελληνικό alter ego του βέβαια. Ο Τσιμιτσέλης επιλέγει για τον εαυτό του μια απελπιστικά soft και ιλουστρασιόν εκδοχή του κακού αγοριού, το οποίο, όταν πέφτει στην αγκαλιά της καλόκαρδης, υπομονετικής και ονειροπόλας Ζωής, καταλαβαίνει πως έρωτας σημαίνει δέσμευση κι εμπιστοσύνη. Εκείνη του μαθαίνει να «αγαπά αληθινά» (στα όρια της παρωδίας η ερωτική σκηνή), εκείνος παλεύει με τους –ελάχιστα τρομακτικούς– δαίμονές του, αλλά όταν όλα αυτά έχουν ήδη εξαντληθεί ως σεναριακή δυναμική στο πρώτο σαραντάλεπτο, πώς θα κορυφωθεί το δράμα; Η μητέρα του Πέτρου εμφανίζεται από το πουθενά ως σεναριακός καταλύτης μιας παθιασμένης σχέσης που βολοδέρνει αυθαίρετα, σπρώχνοντας αργά και βασανιστικά αυτό το στιλιζαρισμένο, wannabe παπακαλιατικό σινε-«Άρλεκιν» στο… ανατρεπτικό φινάλε του, το οποίο αυτοϋπονομεύεται από την εκβιαστική διάθεσή του για σπαραγμό και δάκρυ.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: VILLAGE.

Περισσότερες πληροφορίες

...για Πάντα

1
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 111 '
  • Γιάννης Παπαδάκος

O Πέτρος είναι ένας επιτυχημένος σεφ με άστατη αισθηματική ζωή και η Ζωή μια ρομαντική κοπέλα που ράβει παιδικά κουστούμια. Ξεκινούν μια ερωτική σχέση όλο πάθος, αλλά η άρνηση του πρώτου να δεσμευτεί μοιάζει με αξεπέραστο εμπόδιο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Τιτανικός" κυκλοφορεί ξανά στους κινηματογράφους σε 3D

Με αφορμή την 25η επέτειο από την πρεμιέρα της βραβευμένης με 11 Όσκαρ ταινίας, το θρυλικό φιλμ του Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στις μαρκίζες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/02/2023

Ψυχοθεραπεία, σινεμά και "Μια Επικίνδυνη Μέθοδος"

Η σειρά προβολών "Κινηματογράφος και Ψυχιατρική" συστήνεται από την αρχή ως "Σινεμά Ψ" και σας προσκαλεί στη θέαση της ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.