...για Πάντα

1

Βιντεοκλιπίστικο –wannabe παπακαλιατικό– «Άρλεκιν» από τον σεναριογράφο Γιάννη Τσιμιτσέλη και τον σκηνοθέτη των «Bachelor 2 & 3».

...για Πάντα

Προσπερνώντας τη μόδα των ριμέικ παλιών ελληνικών ταινιών («Ο Ηλίας του 16ου», «Ζητείται Ψεύτης», «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας», «Ο Θησαυρός»), που σχεδόν όλα αστόχησαν εμπορικά και καλλιτεχνικά, ο Θοδωρής Αθερίδης δοκίμασε προ τριετίας κάτι διαφορετικό, την ελληνική διασκευή μιας σύγχρονης ξενόγλωσσης επιτυχίας, και πέτυχε διάνα με το ριμέικ των ιταλικών «Τέλειων Ξένων». Την ίδια τακτική εφαρμόζουν και ο σκηνοθέτης Γιάννης Παπαδάκος («Bachelor 2 & 3») με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Γιάννη Τσιμιτσέλη, προσαρμόζοντας στα καθ’ ημάς το τούρκικο ερωτικό δράμα του 2008 «Πάντα Μόνος» («Issiz Adam») του Τσαγκάν Ιρμάκ. Ακολουθώντας αρκετά πιστά την ιστορία του, γνωριζόμαστε με τον Πέτρο, έναν επιτυχημένο σεφ, που στα 35 του χρόνια έχει αποξενωθεί από την οικογένειά του και ζει μια άστατη ερωτική ζωή. Όταν συναντήσει κι ερωτευτεί τη ρομαντική Ζωή όμως, θα προσπαθήσει να προσαρμοστεί στους κανόνες μιας μόνιμης σχέσης, κάτι βασανιστικά δύσκολο για έναν μοναχικό άντρα και φανατικό εργένη.

Αν και παλιομοδίτικα απλοϊκό, σκηνοθετημένο με βιντεοκλιπίστικη μοντερνιά, το φιλμ του Ιρμάκ προσπαθεί μέσα από ένα μελοδραματικό love story να ρίξει μια λοξή ματιά στην ανδροκρατούμενη τουρκική κοινωνία. Ο ήρωάς του είναι πολύ πιο φαλλοκράτης, εγωιστής και ανεύθυνος από το ελληνικό alter ego του βέβαια. Ο Τσιμιτσέλης επιλέγει για τον εαυτό του μια απελπιστικά soft και ιλουστρασιόν εκδοχή του κακού αγοριού, το οποίο, όταν πέφτει στην αγκαλιά της καλόκαρδης, υπομονετικής και ονειροπόλας Ζωής, καταλαβαίνει πως έρωτας σημαίνει δέσμευση κι εμπιστοσύνη. Εκείνη του μαθαίνει να «αγαπά αληθινά» (στα όρια της παρωδίας η ερωτική σκηνή), εκείνος παλεύει με τους –ελάχιστα τρομακτικούς– δαίμονές του, αλλά όταν όλα αυτά έχουν ήδη εξαντληθεί ως σεναριακή δυναμική στο πρώτο σαραντάλεπτο, πώς θα κορυφωθεί το δράμα; Η μητέρα του Πέτρου εμφανίζεται από το πουθενά ως σεναριακός καταλύτης μιας παθιασμένης σχέσης που βολοδέρνει αυθαίρετα, σπρώχνοντας αργά και βασανιστικά αυτό το στιλιζαρισμένο, wannabe παπακαλιατικό σινε-«Άρλεκιν» στο… ανατρεπτικό φινάλε του, το οποίο αυτοϋπονομεύεται από την εκβιαστική διάθεσή του για σπαραγμό και δάκρυ.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: VILLAGE.

Περισσότερες πληροφορίες

...για Πάντα

1
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 111 '
  • Γιάννης Παπαδάκος

O Πέτρος είναι ένας επιτυχημένος σεφ με άστατη αισθηματική ζωή και η Ζωή μια ρομαντική κοπέλα που ράβει παιδικά κουστούμια. Ξεκινούν μια ερωτική σχέση όλο πάθος, αλλά η άρνηση του πρώτου να δεσμευτεί μοιάζει με αξεπέραστο εμπόδιο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.