Στην Πύλη της Αιωνιότητας

Βραβείο στη Βενετία και υποψηφιότητα Χρυσής Σφαίρας για έναν γεμάτο ερμηνευτικές εκπλήξεις Γουίλεμ Νταφόε.

Στην Πύλη της Αιωνιότητας

Αμερικανός νεο-εξπρεσιονιστής εικαστικός, που πέρασε με μεγάλη επιτυχία πίσω από την κάμερα κι έφτασε μέχρι την οσκαρική υποψηφιότητα («Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα»), ο Τζούλιαν Σνάμπελ αγαπάει τις καλλιτεχνικές βιογραφίες: «Πριν Πέσει η Νύχτα» για τον ποιητή Ρεϊνάλδο Αρένας και «Basquiat» για τον ζωγράφο Ζαν-Μισέλ Μπασκιά. Στην πιο φιλόδοξη από αυτές επικεντρώνεται στα τελευταία δύο χρόνια της ζωής του Βαν Γκογκ στην Αρλ και την Οβέρ-σιρ-Ουάζ της Γαλλίας, επιχειρώντας από τη μία να κατανοήσει την εικαστική ιδιοφυΐα του διάσημου Ολλανδού και από την άλλη να εκφράσει, μέσα από τις σκέψεις του ήρωά του, μερικές δικές του απόψεις πάνω στην τέχνη του.

Στην Πύλη της Αιωνιότητας - εικόνα 1

Μυθιστορηματική προσωπικότητα και τεράστιο καλλιτεχνικό μέγεθος, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ είναι ένας έτοιμος κινηματογραφικός ήρωας, τα έργα και οι ημέρες του οποίου είναι γεμάτα ανθρώπινο δράμα. Η σχέση ζωής και τέχνης, φαντασίας και πραγματικότητας, πρωτοπορίας και παράδοσης, ενστίκτου και ορθολογισμού, προσωπικού οράματος και κοινωνικών επιταγών εμφανίζονται σε κάθε βήμα μιας «καταραμένης» προσωπικότητας, πολλές από τις πνευματικές και ψυχολογικές εμμονές της οποίας αποτυπώνει με μια απροσδόκητα νηφάλια ερμηνεία ο βραβευμένος στη Βενετία και υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Γουίλεμ Νταφόε.
Κόντρα στην εύκολη, εξωστρεφή επιλογή του «τρελού καλλιτέχνη», ο Νταφόε μετατρέπεται σε έναν νηφάλια ταραγμένο και ταυτόχρονα ταγμένο σε μια παρόρμηση που δεν μπορεί να ελέγξει άνθρωπο, ο οποίος αναζητά ενστικτωδώς το φως, αποτυπώνοντας με συγκλονιστικό –τότε απλά ανοίκειο– τρόπο τη σχέση ορατού και αόρατου, εξωτερικού κι εσωτερικού κόσμου. Ο Σνάμπελ δανείζεται από την αλληλογραφία του Βαν Γκογκ ενδιαφέρουσες ιδέες πάνω σε όλα αυτά, προσπαθεί να τις σχολιάσει με μια «ποιητική» σκηνοθετική προσέγγιση, καταλήγει όμως σε μια συναισθηματική και μάλλον φλύαρη, ακαδημαϊκότερη των προθέσεών του βιογραφία.

Μ. Βρετανία, Ελβετία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ODEON / AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Στην Πύλη της Αιωνιότητας

At Eternity's Gate
2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 111 '
  • Τζούλιαν Σνάμπελ

Η ζωή του Βίνσεντ Βαν Γκογκ τα τελευταία δύο χρόνια της ζωής του στην Αρλ και την Οβέρ-σιρ-Ουάζ της Γαλλίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τρόμος και love story στο trailer του "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο

Εν αναμονή της πρεμιέρας της νέας ταινίας του Λούκα Γκουαντανίνο στο 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παίρνουμε μια πρώτη "γεύση" με το trailer που κυκλοφόρησε.

11/08/2022

79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το "White Noise" του Νόα Μπάουμπακ. Το "α" θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.

Μπαραβέντο

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.