Loro

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro - εικόνα 1

Το «Loro» («Εκείνοι», δηλαδή οι Ιταλοί) μοιάζει με δύο ταινίες ενωμένες σε μία. Και ακριβώς αυτό είναι, καθώς αφενός η αυθεντική ιδέα του Πάολο Σορεντίνο («Η Τέλεια Ομορφιά», «Νιότη») για μια κινηματογραφική βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι ήταν δύο ταινίες με διάρκεια περίπου 100 λεπτών η καθεμία («Loro 1» & «Loro 2», όπως προβλήθηκαν στην Ιταλία) και αφετέρου γιατί οι πρωταγωνιστές του φιλμ είναι δύο.

Ο διαβόητος πολιτικός και ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ο οποίος ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με... Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-­όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Loro - εικόνα 2

Το «Loro» αφιερώνει σχεδόν όλη την πρώτη ώρα στον φιλόδοξο Σέρτζιο, τον οποίο μοιάζει να ξεχνάει όταν στο κάδρο μπαίνει ο επιβλητικός Σίλβιο, ένας απολαυστικότατος Τόνι Σερβίλο. Ο σκηνοθέτης βυθίζει τον τελευταίο σε μια ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή κι επιτίθεται με κατάμαυρο σαρκασμό στο «βασίλειό» του, μια Ιταλία αγκαλιασμένη με την κακογουστιά, τη διαπλοκή και τον αμοραλισμό. Η εικόνα της είναι συχνά πολύ αστεία, αν και ο ευφυής κυνισμός του Μπερλουσκόνι τής προσδίδει δραματικές και απαισιόδοξες διαστάσεις.

Καθώς όλα αυτά γίνονται γρήγορα αντιληπτά, η μαύρη σάτιρα του Σορεντίνο ξεμένει από πολιτικές ιδέες, αρχίζοντας να επαναλαμβάνει τον εαυτό της. Παράλληλα η αφηγηματική ασυνέχεια που προκαλεί το γενναίο κόψιμο σχεδόν μιας ώρας από την αρχική βερσιόν αναδεικνύεται όλο κι εντονότερα, ενώ το ψυχογράφημα του εκκεντρικού επιχειρηματία/πολιτικού/σόουμαν ολοκληρώνεται με έναν εύκολο διδακτισμό (η ασυμβίβαστη κοπέλα, η σκληρή ειλικρίνεια της συζύγου του), που μας σερβίρει όλα τα συμπεράσματα στο πιάτο.

Ιταλία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 150΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Loro

2
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 150 '
  • Πάολο Σορεντίνο

Ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με… Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.