Το Τρίτο Έγκλημα

Περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων από έναν δεξιοτέχνη της κινηματογραφικής λεπτομέρειας.

Το Τρίτο Έγκλημα

Περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων από έναν δεξιοτέχνη της κινηματογραφικής λεπτομέρειας.

Το Τρίτο Έγκλημα - εικόνα 1

Ανάμεσα σε δύο ταινίες που μέσα σε τρία χρόνια ταξίδεψαν στο Φεστιβάλ Κανών (το «After the Storm» και το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Κλέφτες Καταστημάτων», το οποίο θα δούμε τον Νοέμβριο στις ελληνικές αίθουσες), ο παραγωγικότατος Χιροκάζου Κορεέντα («Nobody Knows», «Πατέρας και Γιος») στρίμωξε ακόμη μία, η οποία δια­γωνίστηκε στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

Πρόκειται για ένα βασισμένο σε δικό του σενάριο δικαστικό δράμα, στο οποίο ο επιτυχημένος δικηγόρος Σιγκεμόρι αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός άντρα που έχει ομολογήσει τη δολοφονία του αφεντικού του. Ο ίδιος, μάλιστα, είχε πριν από τριάντα χρόνια καταδικαστεί για άλλον ένα φόνο και τότε πρόεδρος του δικαστηρίου ήταν ο πατέρας του Σιγκεμόρι. Αν και η υπόθεση μοιάζει ξεκάθαρη, ο δικηγόρος αρχίζει να τη μελετάει αναζητώντας στοιχεία που θα μπορούσαν να γλιτώσουν τον πελάτη του από τη θανατική ποινή. Σταδιακά ανακαλύπτει πράγματα τόσο για το θύμα και την οικογένειά του όσο και για τον δράστη, ο οποίος όμως αλλάζει διαρκώς την κατάθεσή του, κάνοντας έτσι ακόμη δυσκολότερη την αποκάλυψη της πλήρους αλήθειας.

Το Τρίτο Έγκλημα - εικόνα 2

Αν και απομακρύνεται υφολογικά από τις συνήθεις, απλές οικογενειακές ιστορίες, ο Κορεέντα ενδιαφέρεται κι εδώ για την ηθική στάση ενός ανθρώπου μέσα σε ένα αμοραλιστικό περιβάλλον. Το τελευταίο αποτυπώνεται με μια εξαιρετικά κομψή σεναριακή τεχνική, καθώς όλοι οι εμπλεκόμενοι ενδιαφέρονται τελικά για κάτι άλλο από αυτό που δείχνουν αρχικά πως επιδιώκουν. Το σκηνοθετικό στιλιζάρισμα αναδεικνύει τις λεπτομέρειες που ηθελημένα μας αποπροσανατολίζουν και βαθαίνουν το πειστικό μυστήριο, όπως ένα βλέμμα, ένα χαμόγελο, ένα εκφραστικό γκρο πλαν, ενώ η σιωπηλή «μονομαχία» των δύο αντρών, δικηγόρου και κατηγορουμένου, βάζει κάθε θεατή να σκεφτεί πάνω στις έννοιες της αμαρτίας και της απονομής δικαιοσύνης.

Είναι ο γνωστός μας Κορεέντα, ο οποίος συνεχίζει να διερευνά τα ηθικά όρια και τις ψυχολογικές αντοχές της σύγχρονης ιαπωνικής κοινωνίας, αυτήν τη φορά με ένα περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων και μέσα από τη φόρμα ενός δραματικού δικαστικού θρίλερ.

Ιαπωνία. 2017. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Τρίτο Έγκλημα

Sandome no Satsujin / The Third Murder
3
  • Δικαστικό Θρίλερ
  • 2017
  • Διάρκεια: 124 '
  • Χιροκάζου Κορεέντα

Ένας επιτυχημένος δικηγόρος αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός άντρα ο οποίος έχει ομολογήσει τη δολοφονία του αφεντικού του. Καθώς ερευνά την υπόθεση, ανακαλύπτει πως αυτή δεν είναι καθόλου ξεκάθαρη, με τον πελάτη του να αλλάζει διαρκώς την κατάθεσή του, μπερδεύοντας έτσι ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
29/09/2022

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.

Bad Guy

Ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο έρωτας ως θυσία, η βία των ανθρώπινων ενστίκτων. Ο Κιμ Κι-ντουκ παραλλάσσει την προβληματική του με ακόμα ένα τολμηρό και μη ορθό πολιτικά δράμα.

Τα ντοκιμαντέρ που θα μας "ταρακουνήσουν" στο Gimme Shelter Film Festival

Το Gagarin μας συστήνει στη ζωή και το έργο τριών εμβληματικών μορφών της μουσικής σκηνής.

Οι 10 πιο ακραίες ταινίες των 28ων "Νυχτών Πρεμιέρας"

Αυτά είναι τα φιλμ του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας (28/9-9/10), που σερβίρουν ανελέητη ένταση και δεν συνιστώνται σε όσους έχουν ευαίσθητα στομάχια…

Τα "Μαγνητικά Πεδία" είναι η επίσημη πρόταση της Ελλάδας για τα 95α Όσκαρ

Το ρομαντικό road movie του Γιώργου Γούση επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.