Βηρυτός

2,5

Πειστικό σε ατμόσφαιρα και ίντριγκα, αλλά κοινότοπο σε πλοκή και χαρακτήρες κατασκοπικό θρίλερ που θυμίζει Τζον λε Καρέ σε μεσανατολικό φόντο.

Βηρυτός

Ο σεναριογράφος της τριλογίας του Τζέισον Μπορν γράφει ένα πειστικό σε ατμόσφαιρα και ίντριγκα, αλλά κοινότοπο σε πλοκή και χαρακτήρες κατασκοπικό θρίλερ που θυμίζει Τζον λε Καρέ σε μεσανατολικό φόντο.

Βηρυτός - εικόνα 1

Πολύ προτού δημιουργήσει σεναριακά –πάνω στο λογοτεχνικό πρότυπο του Ρόμπερτ Λάντλαμ– τον Τζέισον Μπορν, το μοντέλο του σύγχρονου κινηματογραφικού πράκτορα, ο διπλά υποψήφιος για Όσκαρ Τόνι Γκιλρόι («Ο Δικηγόρος του Διαβόλου», «Rogue One: A Star Wars Story», σκηνοθεσία και σενάριο στο «Μάικλ Κλέιτον») δοκίμασε την πένα του στο κατασκοπικό θρίλερ με μια ιστορία εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα: συγκεκριμένα από την απαγωγή του υπαλλήλου της CIA Γουίλιαμ Μπάκλεϊ από τη Χεζμπολάχ στον Λίβανο του 1984. Το σενάριο ολοκληρώθηκε το 1992, αλλά λόγω της έντονης κριτικής που ασκούνταν σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές έμεινε σε ένα συρτάρι μέχρι πρόσφατα, οπότε και ξαναγράφτηκε από τον ίδιο και πήρε το δρόμο της παραγωγής.

Βηρυτός - εικόνα 2

Ήρωάς του είναι ο Μέισον Σκάιλς, ένας Αμερικανός πρώην διπλωμάτης με τραυματική εμπειρία στη Βηρυτό, ο οποίος το 1982, δέκα χρόνια μετά την επιστροφή του στις ΗΠΑ, αποστέλλεται πίσω στη λιβανέζικη πρωτεύουσα για να διαπραγματευτεί την απελευθέρωση ενός συναδέλφου και παλιού φίλου του που έχει απαχθεί. Κυνικός, αλκοολικός, αλλά γνώστης των επικίνδυνα λεπτών ισορροπιών μεταξύ των εμπλεκομένων (Αμερικανοί, Λιβανέζοι, Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί, όπως και οι διαφορετικές ομάδες συμφερόντων της κάθε εθνικότητας) προσπαθεί να φέρει πίσω ζωντανό τον διπλωμάτη φίλο του. Ο Γκιλρόι προσθέτει ένα γυναικείο άγγιγμα, μια δόση οικογενειακού δράματος (ο Παλαιστίνιος απαγωγέας είναι παλιός γνώριμος του Σκάιλς) και αρκετές ανατροπές σε ένα πειστικό σε ατμόσφαιρα και ίντριγκα, ­αλλά μάλλον κοινότοπο σε πλοκή και χαρακτήρες κατασκοπικό θρίλερ, που θυμίζει Τζον λε Καρέ σε μεσανατολικό φόντο.

Με τη σκηνοθετική βοήθεια του στιβαρού, τηλεοπτικά έμπειρου Μπραντ Άντερσον («The wire», «Fringe», «Boardwalk empire») περιγράφει στη λεπτομέρειά της την εφιαλτικά δαιδαλώδη και απόλυτα ασταθή πραγματικότητα της διεθνούς κατασκοπίας, θολώνει κάθε όριο ηθικής και δικαίου, δεν αποφεύγει εντελώς όμως τη στερεοτυπική, γραφική αντιμετώπιση των Αράβων ως κινηματογραφικών χαρακτήρων, γεγονός που ξεσήκωσε αντιδράσεις τόσο στον Λίβανο όσο και στην ίδια την Αμερική.

ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Βηρυτός

Beirut
2,5
  • Κατασκοπική
  • 2018
  • Διάρκεια: 109 '
  • Μπραντ Άντερσον

Ένας Αμερικανός πρώην διπλωμάτης με τραυματική εμπειρία στη Βηρυτό αποστέλλεται το 1982 πίσω στη λιβανέζικη πρωτεύουσα για να διαπραγματευτεί την απελευθέρωση ενός παλιού φίλου του που έχει απαχθεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τρόμος και love story στο trailer του "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο

Εν αναμονή της πρεμιέρας της νέας ταινίας του Λούκα Γκουαντανίνο στο 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παίρνουμε μια πρώτη "γεύση" με το trailer που κυκλοφόρησε.

11/08/2022

79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το "White Noise" του Νόα Μπάουμπακ. Το "α" θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.

Μπαραβέντο

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.