Anon

2

Ο δημιουργός του «Gattaca» καταγγέλλει το μελλοντικό τεχνολογικό εφιάλτη μέσα από ένα χλιαρό, με κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά όχι εντελώς πειστικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

Anon

Ο δημιουργός του «Gattaca» καταγγέλλει το μελλοντικό τεχνολογικό εφιάλτη μέσα από ένα χλιαρό, με κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά όχι εντελώς πειστικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας.

Anon - εικόνα 1

Ο Άντριου Νίκολ είναι ένας Βρετανοζηλανδός κινηματογραφιστής ο οποίος μέσα σε λίγους μήνες μετατράπηκε από διαφημιστή σε περιζήτητο δημιουργό, σκηνοθετώντας το cult sci-fi θρίλερ «Gattaca» και γράφοντας το σενάριο της αριστουργηματικής αλληγορικής φαντασίας «The Truman Show» του Πίτερ Γουίαρ. Αυτά πριν από είκοσι ολόκληρα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων επέμεινε στο σινεμά του φανταστικού και σε θέματα σχετικά με τα ηθικά διλήμματα που συνοδεύουν την τεχνολογική εξέλιξη («S1m0ne», «In Time», «Το Σώμα», «The Good Kill»), χωρίς όμως να καταφέρει να υπογράψει κάτι κινηματογραφικά ολοκληρωμένο και πραγματικά ενδιαφέρον, πλην ίσως του δραματικού θρίλερ «Ο Κυρίαρχος του Παιχνιδιού» με τον Νίκολας Κέιτζ.

Anon - εικόνα 2

Το γερμανικής παραγωγής, αλλά γυρισμένο στο Τορόντο και στη Νέα Υόρκη «Anon» είναι άλλη μία δραματική (αστυνομική) περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, η οποία εξελίσσεται σε έναν κόσμο όπου οι πάντες είναι δικτυωμένοι, η ανωνυμία δεν υφίσταται και το έγκλημα φθίνει­. Ο αστυνόμος Σαλ Φρίλαντ ασχολείται με περιπτώσεις ρουτίνας, μέχρι που αναλαμβάνει μια υπόθεση δολοφονίας στην οποία ο δράστης δεν έχει πίσω του κανένα ψηφιακό αποτύπωμα. Όσα στοιχεία υπάρχουν οδηγούν σε μια μυστηριώδη, αόρατη για το σύστημα γυναίκα με το ψευδώνυμο Anon(ymous), την οποία ο Φρίλαντ προσπαθεί να παγιδεύσει υποδυόμενος έναν επιτυχημένο χρηματιστή.

Η γνωριμία του μαζί της θα οδηγήσει την υπόθεση σε μονοπάτια που ο ίδιος δεν φανταζόταν και σε ένα hi-tech θρίλερ με femmes fatales, ψηφιακά εγκλήματα, παραπλανητικά ίχνη και μια δαιδαλώδη πλοκή που οδηγεί σε κάτι πολύ πιο περίπλοκο και πολιτικοκοινωνικά εφιαλτικό απ’ ό,τι είχε φανταστεί κάποιος από τους εμπλεκομένους. Όχι απαραίτητα και από τους θεατές όμως, οι οποίοι παρασύρονται σε έναν μελλοντικό, γκρίζο και απρόσωπο κόσμο και μαζί σε ένα μάλλον άτονο σε παλμό και όχι εντελώς πειστικό νεο-νουάρ με προβλέψιμους καλούς, κακούς και (σέξι) χάκερ. Δηλαδή άλλη μία περίπτωση ενδιαφέρουσας, αν και ανολοκλήρωτης κινηματογραφικής πρότασης από τον ευρηματικό σε ιδέες, ωστόσο αδέξιο σε συμπαγή σεναριακή και σκηνοθετική υλοποίηση Άντριου Νίκολ.

Γερμανία. 2018. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Anon

2
  • Θρίλερ
  • 2018
  • Διάρκεια: 100 '
  • Άντριου Νίκολ

Σε έναν κόσμο όπου οι πάντες είναι δικτυωμένοι, η ανωνυμία δεν υφίσταται και το έγκλημα φθίνει, ο αστυνόμος Σαλ Φρίλαντ αναλαμβάνει μια υπόθεση δολοφονίας στην οποία ο δράστης δεν έχει πίσω του κάποιο ψηφιακό αποτύπωμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.