
Ένα σενάριο δέκα αράδων γεννά ένα κοινότοπο στην πλοκή και βιαστικό στην ανάπτυξη, αλλά ατμοσφαιρικό horror movie.

Θέλοντας να πει λίγα και καλά, ο Αυστραλός Σον Μπερν (του διασκεδαστικότατου horror «The Loved Ones») αποφασίζει στη δεύτερη ταινία του να κινηθεί σε υψηλές σεναριακές ταχύτητες. Χωρίς περιστροφές, μας συστήνει τον Τζέσι Χέλμαν, έναν ζωγράφο που μετακομίζει με τη γυναίκα και την έφηβη κόρη του σε ένα στοιχειωμένο σπίτι στο Τέξας, ενώ γρήγορα μπλέκει στα πόδια τους τον «λιγάκι» διαταραγμένο προηγούμενο ένοικό του, που ακούει φωνές και κυκλοφορεί στην περιοχή με φονικές διαθέσεις.
Τις ίδιες φωνές θα ακούσει και ο Τζέσι, ο διάβολος θα θέλει να βάλει πιο βαθιά το χέρι του, πειστικός λόγος κι εξηγήσεις δεν θα δοθούν, λεπτομέρειες –δραματικές, ψυχολογικές, επεξηγηματικές– δεν θα αναπτυχθούν, η χρήση της heavy metal μουσικής θα μείνει αναξιοποίητη, αλλά ο Μπερν είναι σκηνοθέτης που εκμεταλλεύεται την υποβολή και την εκκρεμότητα, ακόμη και τους νεκρούς χρόνους ή τις δυνατότητες του sound design. Έτσι, από απλό exploitation θριλεράκι, το «Δέλεαρ του Διαβόλου» αποκτά μια περιορισμένου βεληνεκούς και παλιομοδίτικου φορμαλισμού κινηματογραφική υπόσταση, κάνει θόρυβο με το play it loud σάουντρακ –Sunn O))), Machine Head, Ghost κ.λπ.– και μας ξαναθυμίζει τον περιθωριοποιημένο Προύιτ Τέιλορ Βινς.
ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 79΄. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
Το Δέλεαρ του Διαβόλου
Ένας ζωγράφος μετακομίζει με τη γυναίκα και την έφηβη κόρη του σε ένα στοιχειωμένο σπίτι στο Τέξας, του οποίου ο προηγούμενος ένοικος κυκλοφορεί στην περιοχή με φονικές διαθέσεις.