Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

2

Το «Όλα για την Εύα», η «Περσόνα», τα «Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» και μια εγκεφαλική, δραματικά ισχνή παραβολή πάνω στη ζωή και την τέχνη, η οποία χάρισε στην Κρίστεν Στιούαρτ το Σεζάρ β΄ ρόλου.

Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

Μια καταξιωμένη ηθοποιός έρχεται αντιμέτωπη με επαγγελματικά και υπαρξιακά ερωτήματα όταν δέχεται να συμμετάσχει στην αναβίωση του θεατρικού έργου που την έκανε διάσημη στην αρχή της καριέρας της. Το «Όλα για την Εύα», η «Περσόνα», τα «Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» και μια εγκεφαλική, δραματικά ισχνή παραβολή πάνω στη ζωή και την τέχνη, η οποία χάρισε στην Κρίστεν Στιούαρτ το Σεζάρ β΄ ρόλου.

Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία - εικόνα 1

Από την πολιτικά ταραγμένη­ δεκαετία του ’70 των «Carlos» και «Μετά τον Μάη», ο Γάλλος σκηνοθέτης Ολιβιέ Ασαγιάς επιστρέφει στο παρόν και στο χώρο του καλλιτεχνικού θεάματος αναζητώντας –όπως οι περισσότερες ταινίες της ίδιας θεματικής– τα όρια ανάμεσα στη ζωή και την τέχνη­, τις καθημερινές ανάγκες και τις ευγενείς ιδέες. Αντίθετα όμως με την καίρια αφηγηματική λιτότητα των προηγούμενων δύο ταινιών του, εδώ υιοθετεί μια απόλυτα γαλλικής κοπής εγκεφαλική προσέγγιση, μπανάλ και ταυτόχρονα διανοούμενη, δραματικά προσγειωμένη και την ίδια στιγμή φιλόδοξα πολυεπίπεδη. Πρόκειται για μια μεταμοντέρνα προσέγγιση της ιστορίας του «Όλα για την Εύα» με ολίγη από «Περσόνα» και τη Ζιλιέτ Μπινός ως καταξιωμένη ηθοποιό η οποία ταξιδεύει μέχρι τις Άλπεις μαζί με τη βοηθό της (Κρίστεν Στιούαρτ) για να προετοιμαστεί για την επιστροφή της στο θεατρικό έργο που την έκανε διάσημη πριν από 20 χρόνια.

Μόνο που τότε ερμήνευε το ρόλο μιας νεαρής κοπέλας η οποία σαγήνευε την αφεντικίνα της, την Έλενα, και την οδήγησε στην αυτοκτονία και τώρα καλείται να υποδυθεί την τελευταία. Γεμάτο ανθρώπινα δίδυμα και δίπολα εννοιών που αντιπαρατίθενται, το «…Σιλς Μαρία» κινείται αργά και χωρίς κορυφώσεις εκεί όπου «τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας θολώνουν» και ανάλογες κοινότοπες διαπιστώσεις καραδοκούν. Ανάμεσά τους και η κιτς ρηχότητα του σύγχρονου Χόλιγουντ (σε μια γκροτέσκο παρωδία των «X-Men») ή ο διαχρονικός αμοραλισμός που διέπει τη show business. Αντίθετα, πιο ενδιαφέρουσες ιδέες –όπως η σεξουαλική έλξη μεταξύ της Μαρία (αφεντικό) και της Βαλ (υπάλληλος)– μένουν μετέωρες, με την Κρίστεν Στιούαρτ να βγάζει απροσδόκητα ένα ζουμερό ρόλο από ένα μάλλον κοινότοπο χαρακτήρα και να γίνεται η πρώτη Αμερικανίδα που κερδίζει Σεζάρ ερμηνείας (β΄ ρόλου).

Γαλλία, Ελβετία. 2014. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία

Clouds of Sils Maria
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ολιβιέ Ασαγιάς

Μια καταξιωμένη ηθοποιός έρχεται αντιμέτωπη με επαγγελματικά και υπαρξιακά ερωτήματα όταν δέχεται να συμμετάσχει στην αναβίωση του θεατρικού έργου που την έκανε διάσημη στην αρχή της καριέρας της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.