Γκρέις του Μονακό

1

Βιογραφία - κοσμοπολίτικη σαπουνόπερα, η χειρότερη ταινία έναρξης του Φεστιβάλ Κανών εδώ και δεκαετίες.

Γκρέις του Μονακό

Το 1961 και έπειτα από πέντε χρόνια γάμου, η πρώην σταρ και νυν πριγκίπισσα Γκρέις αναπολεί τις χολιγουντιανές της μέρες και σκέφτεται να επιστρέψει στο σινεμά, παρά τις ισχυρές αντιρρήσεις του συζύγου της Ρενιέ. Η σοβαρή διπλωματική κρίση που ξεσπά ανάμεσα στο Μονακό και τη Γαλλία, όμως, αναγκάζει την Γκρέις να υποδυθεί το σπουδαιότερο ρόλο της καριέρας της. Βιογραφία - κοσμοπολίτικη σαπουνόπερα, η χειρότερη ταινία έναρξης του Φεστιβάλ Κανών εδώ και δεκαετίες.

Γκρέις του Μονακό - εικόνα 1

Θα μπορούσε κάποιος­ να πει πως η «Γκρέις­ του Μονακό» είναι μια παντελώς αποτυχημένη ταινία και να ξεμπερδεύει. Η διά χειρός Ολιβιέ Νταάν ιστορική βιογραφία της διάσημης πριγκίπισσας όμως είναι μερικά ενδιαφέροντα πράγματα επιπλέον. Πριν απ’ όλα ένα καλό παράδειγμα για το πώς αντιλαμβάνονται οι δύο άκρες του Ατλαντικού το σινεμά: οι μεν Αμερικανοί ως προϊόν που πρέπει να πουληθεί (γι’ αυτό ο συμπαραγωγός Χ. Γουαϊνστάιν επέμενε στο να κοπεί στο μοντάζ η αδέξια πολιτική ίντριγκα και να προωθηθεί το ρομαντικό δράμα), οι δε Γάλλοι από την καλλιτεχνική του διάσταση, ακόμη και όταν εκείνη δεν υπάρχει πουθενά (αρνητικοί σε νέα βερσιόν, επιλογή ως ταινία έναρξης του Φεστιβάλ Κανών).
Το σινεμά (χαρακτηριστικά τα πρώτα και τα τελευταία πλάνα του φιλμ) είναι και το «εύρημα» το οποίο χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης τού «Ζωή σαν Τριαντάφυλλο» για να σχολιάσει τη λαμπερή, αλλά θλιμμένη ηρωίδα, την οποία συναντάμε το 1961, ύστερα από πέντε χρόνια όχι ακριβώς ονειρεμένου γάμου.

Γκρέις του Μονακό - εικόνα 2

Μοναχική, αποξενωμένη από τα πρωτόκολλα και τις ίντριγκες του παλατιού, η πρώην σταρ Γκρέις­ Κέλι αναπολεί τις χολιγουντιανές της ημέρες και σκέφτεται να επιστρέψει στο σινεμά παρά τις ισχυρές αντιρρήσεις του συζύγου της Ρενιέ. Η σοβαρή διπλωματική κρίση που ξεσπά ανάμεσα στο Μονακό και στη Γαλλία όμως αναγκάζει την Γκρέις να υποδυθεί το σπουδαιότερο ρόλο της καριέρας της. αυτόν της πριγκίπισσας, μέσα από τον οποίο ο Νταάν θέλει να σχολιάσει τη ζωή ως θέαμα.
Διαλέγει όμως τον πιο μπανάλ και μελοδραματικό τρόπο, μετατρέποντας έτσι την εύθραυστη γαλαζοαίματη σε μυστικό πράκτορα, υποδειγματική μητέρα και σύζυγο, σέξι θηλυκό, αξεπέραστη ηθοποιό κι επιδέξια διπλωμάτιδα, καθώς υποτίθεται πως έσωσε το Μονακό από την πρόθεση του Ντε Γκολ να το στραγγαλίσει οικονομικά. Όλα αυτά με μια καρτποσταλική αφέλεια κοσμοπολίτικης τηλεταινίας, η οποία μεταφέρει την τύπου Άρλεκιν προσέγγισή της ακόμη και στον τρόπο που κοιτάζει τις διεθνείς πολιτικοοικονομικές σχέσεις. Τι να σου κάνει μετά μια μπερδεμένη στο απόλυτο χάος Νικόλ Κίντμαν...

Γαλλία, ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Γκρέις του Μονακό

Grace of Monaco
1
  • Βιογραφική
  • 2014
  • Διάρκεια: 103 '
  • Ολιβιέ Νταάν

Το 1961 και έπειτα από πέντε χρόνια γάμου, η πρώην σταρ και νυν πριγκίπισσα Γκρέις αναπολεί τις χολιγουντιανές της μέρες και σκέφτεται να επιστρέψει στο σινεμά, παρά τις ισχυρές αντιρρήσεις του συζύγου της Ρενιέ. Η σοβαρή διπλωματική κρίση που ξεσπά ανάμεσα στο Μονακό και τη Γαλλία, όμως, αναγκάζει την Γκρέις να υποδυθεί το σπουδαιότερο ρόλο της καριέρας της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.