Φως Μετά το Σκοτάδι

2

Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες για μια εσωστρεφή, μυστικιστική, take it or leave it κινηματογραφική εμπειρία που αψηφά τους κανόνες της παραδοσιακής αφήγησης.

Φως Μετά το Σκοτάδι

Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας Χουάν και η τετραμελής οικογένειά του ζουν σε μια απομονωμένη έπαυλη του επαρχιακού Μεξικού, όπου τα όνειρα, οι αναμνήσεις και οι επιθυμίες τους δημιουργούν μια γοητευτική όσο και απειλητική «πραγματικότητα». Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες για μια εσωστρεφή, μυστικιστική, take it or leave it κινηματογραφική εμπειρία που αψηφά τους κανόνες της παραδοσιακής αφήγησης.

Φως Μετά το Σκοτάδι - εικόνα 1

Τολμηρό κινηματογραφικό εγχείρημα που ζητά την άνευ όρων παράδοση του εκπαιδευμένου σινεφίλ, το «Φως Μετά το Σκοτάδι» προχωρά την προβληματική του τολμηρού Κάρλος Ρεϊγάδας ένα βήμα μακρύτερα από τα «Silent Light», «Battle in Heaven» και «Japon». Αν και λάτρης του «Japon», του σκηνοθετικού του ντεμπούτου το 2002, ομολογώ πως «έμεινα απ’ έξω» από το μυστικιστικό κλίμα και την εσωστρεφή λογική της τελευταίας του ταινίας, μιας ερμητικά κλειστής αλληγορίας πάνω στα αδιέξοδα της σύγχρονης ορθολογιστικής κοινωνίας, αλλά και στην αιώνια διαμάχη καλού και κακού, ενστίκτου και πολιτισμικών κανόνων, ονείρου και πραγματικότητας. Χωρίς καμία παραχώρηση στους κανόνες της γραμμικής αφήγησης, η ταινία πηγαινοέρχεται στις αναμνήσεις, τις επιθυμίες, τους εφιάλτες και στο εναλλακτικό μέλλον της τετραμελούς οικογένειας του ευκατάστατου αρχιτέκτονα Χουάν, η οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς δαίμονές της, αλλά και την απειλητική «πραγματικότητα» που την περιβάλλει.

Φως Μετά το Σκοτάδι - εικόνα 2

Το φως και το σκοτάδι (μόνιμη θεματική του σκηνοθέτη) συγκρούονται με φόντο μια ζωντανή φύση, η βία ξεπηδά απροειδοποίητα, ο διάβολος κάνει την εμφάνισή του αυτοπροσώπως (φωσφορίζων και με μια εργαλειοθήκη στο χέρι) και ο Ρεϊγάδας κάνει το μεταφυσικό συμβολισμό μανιέρα, θυμίζοντας έναν πιο άκαμπτο και αυτάρεσκο «Θείο Μπούνμι…». Όπως και στην περίπτωση της ταινίας του Απιτσατπόνγκ Ουερασεθάκουλ, πρόκειται για μια take it or leave it μοναδική σινεφίλ εμπειρία, η οποία απέσπασε το βραβείο Σκηνοθεσίας στο προπέρσινο Φεστιβάλ Κανών.

Μεξικό, Γαλλία. 2012. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Φως Μετά το Σκοτάδι

Post Tenebras Lux
2
  • Σινεφίλ
  • 2012
  • Διάρκεια: 115 '
  • Κάρλος Ρεϊγάδας

Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας Χουάν και η τετραμελής οικογένειά του ζουν σε μια απομονωμένη έπαυλη του επαρχιακού Μεξικού, όπου τα όνειρα, οι αναμνήσεις και οι επιθυμίες τους δημιουργούν μια γοητευτική όσο και απειλητική «πραγματικότητα».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/04/2024

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.

Horrorant Film Festival 2024: Φόβος και τρόμος στο Ελιζέ

Με 58 ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και ξεχωριστούς καλεσμένες η horror διοργάνωση επιστρέφει ξανά στο παραδοσιακό σπίτι της.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25/4

Η Ζεντάγια, οι Unboxholics κι η Αγγελική Παπούλια προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στα σινεμά το καλοκαίρι του 2024

Ανακαλύψτε τους τίτλους που πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες των θερινών κινηματογράφων τους επόμενους μήνες.