Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

1,5

Απλοϊκό στις ιδέες του και άνευρο βιογραφικό δράμα, το οποίο δεν μπορεί να αποφύγει μια μεροληπτική θέση απέναντι στα αληθινά γεγονότα.

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

Η ιστορία του ιδρυτή του WikiLeaks Τζούλιαν Ασάνζ και του συνεργάτη του Ντάνιελ Μπεργκ, οι οποίοι από απλοί κυβερνοακτιβιστές έφτασαν ως την αποκάλυψη άκρως απόρρητων κρατικών μυστικών που αφορούσαν τον πόλεμο στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, μπαίνοντας στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης. Απλοϊκό στις ιδέες του και άνευρο βιογραφικό δράμα, το οποίο δεν μπορεί να αποφύγει μια μεροληπτική θέση απέναντι στα αληθινά γεγονότα.

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο - εικόνα 1

Ο πως ο Τσαρλς Φόστερ Κέιν είχε τον Τζεντ Λίλαντ και ο Τζέι Γκάτσμπι τον Νικ Κάραγουέι, τον δευτεραγωνιστή που «καθισμένος στη σκιά» αφηγείται τη συναρπαστική ιστορία τους, έτσι και ο Τζούλιαν Ασάνζ έχει τον Ντάνιελ Ντόμ­σεϊτ-Μπεργκ για να μας διηγηθεί τη δική του. Πρόκειται για τον επί σειρά ετών στενότερο συνεργάτη του, έναν Γερμανό χάκερ που προσχώρησε στη WikiLeaks το 2007 και αποχώρησε από αυτήν κακήν κακώς το 2010, συγγραφέα ενός από τα δύο βιβλία στα οποία στηρίζεται η βιογραφική ταινία του Μπιλ Κόντον («Θεοί και Τέρατα», «Dreamgirls», «Χαραυγή. Μέρος 1 & 2»).
Ο «Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο» προσπαθεί να κρατήσει­ ψύχραιμη στάση απέναντι στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του ιδρυτή της WikiLeaks, μιας ακτιβίστικης διαδικτυακής πλατφόρμας η οποία επηρεάζει το σύγχρονο τρόπο ενημέρωσης περισσότερο απ’ όσο οι δέκα σπουδαιότερες εφημερίδες παγκοσμίως μαζί. Αν και του δίνει χώρο και χρόνο για να υπερασπίσει τις πρακτικές του (η τελευταία σκηνή είναι ένας δικός του απολογητικός μονόλογος), στην πραγματικότητα υιοθετεί μια επικριτική στάση απέναντί του, όχι μακρινή από εκείνη της επίσημης αμερικανικής διπλωματίας.
Διότι καλές οι αποκαλύψεις που αφορούν διεφθαρμένους τραπεζίτες και τριτοκοσμικούς δικτάτορες, αλλά δες τι κακό προκαλούν όταν εκθέτουν τίμιους μυστικούς πράκτορες στην υπηρεσία του ελεύθερου κόσμου... Ακόμη κι έτσι, η ταινία θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον αν επέλεγε ξεκάθαρα τη φόρμουλα του πολιτικού θρίλερ. Προσπαθώντας όμως να είναι ταυτόχρονα ψυχο­λογικό δράμα, αγωνιώδης περιπέτεια, ιστορική βιογραφία και πολιτική καταγγελία, μένει δραματουργικά μετέωρη, προκρίνει τις πιο κοινότοπες λύσεις και μπερδεύεται ανάμεσα σε ανούσιες υποπλοκές και περιφερειακούς χαρακτήρες.
Έτσι, και παρά τις προσπάθειες του φιλότιμου Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, ο κινηματογραφικός Τζούλιαν Ασάνζ παραμένει μέχρι τέλους ένα κινούμενο κλισέ, όπως κάθε εγωπαθής και αντικοινωνική nerd διάνοια του πληκτρολογίου, από τον Μαρκ Ζάκερμαν του «Social Network» μέχρι τον Στιβ Τζομπς του «Jobs».

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 128΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

The Fifth Estate
1,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 128 '
  • Μπιλ Κόντον

Η ιστορία του ιδρυτή του WikiLeaks Τζούλιαν Ασάνζ και του συνεργάτη του Ντάνιελ Μπεργκ, οι οποίοι από απλοί κυβερνοακτιβιστές έφτασαν ως την αποκάλυψη άκρως απόρρητων κρατικών μυστικών που αφορούσαν τον πόλεμο στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, μπαίνοντας στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.