Editorial

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τη θεατρική και κινηματογραφική σεζόν;

Από -

Σαν βουτιά σε άγνωστα νερά περιγράφουν οι θεατρικοί επιχειρηματίες τη σεζόν που ξεκινά, η οποία αποτελεί για τους περισσότερους ρίσκο σε όλα τα επίπεδα, τόσο από την άποψη των μέτρων και της ψυχολογίας του κοινού όσο και οικονομικά. Οι προπωλήσεις ξεκίνησαν πολύ δειλά σε σχέση με τις προ πανδημίας εποχές, αλλά όσο πλησιάζουν οι πρεμιέρες το ενδιαφέρον αυξάνεται σημαντικά και ελπίζουμε ότι ο κόσμος θα επιστρέψει στα θέατρα. Ήδη, στις πρώτες τους θεατρικές εξόδους, οι δημοσιογράφοι μας συνάντησαν αρκετό κόσμο στις αίθουσες, ενώ αυξημένη συμμετοχή παρατηρείται στις avant premieres στο athinorama.gr.

Τα sold out στην Αμπράμοβιτς στη Λυρική ή στον Οστερμάγερ στην Πειραιώς 260 δείχνουν ότι οι ορκισμένοι θεατρόφιλοι δεν χάνουν τα πολυαναμενόμενα ραντεβού, ενώ και το Μέγαρο καταγράφει αυξημένη κίνηση στις μουσικές και θεατρικές του παραγωγές. Όπως παρατηρούν οι υπεύθυνοι των πολιτιστικών φορέων, η αίσθηση ότι τα μέτρα προφύλαξης τηρούνται αυστηρά, δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας στον κόσμο και αποτελεί προϋπόθεση για να επιστρέψει σε έναν χώρο, κάτι το οποίο είναι σημαντικό να καταλάβουν και οι επιχειρηματίες.

Το ρεπορτάζ μας για τη θεατρική σεζόν, η οποία μετράει ήδη εκατόν πενήντα προγραμματισμένες παραστάσεις, δείχνει ότι ναι μεν θα υπάρξει ένας αποπληθωρισμός στα νούμερα, με θέατρα ρεπερτορίου και μεγάλες θεατρικές εταιρείες να μειώνουν αρκετά τις δουλειές που θα κάνουν μες στο χρόνο, σε κάθε περίπτωση όμως τόσο ποσοτικά αλλά κυρίως ποιοτικά η σεζόν προμηνύεται άκρως ενδιαφέρουσα. Παρότι, όπως παραπονιούνται οι επιχειρηματίες, η πολιτεία δεν έχει σταθεί ιδιαίτερα στο θέατρο επιδεικνύοντας αργά αντανακλαστικά και λαμβάνοντας μέτρα που δεν επιτρέπουν επί της ουσίας τον προγραμματισμό, καταγράφουμε σημαντικές νέες παραγωγές, σίγουρες κινήσεις και, φυσικά, πολλές επαναλήψεις. Διαγράφονται μάλιστα ήδη, όπως θα διαβάσετε, οι πρώτες τάσεις, με το ελληνικό έργο και το ενδιαφέρον για την πολιτική και την ιστορία να κερδίζουν έδαφος από την κωμωδία.

Όσο για το σινεμά, το στοίχημα του Μποντ φαίνεται να δημιουργεί αισιοδοξία, αφού στο πρώτο τριήμερο της προβολής του έκοψε πανελλαδικά 80.120 εισιτήρια, το καλύτερο άνοιγμα ταινίας μέσα στην πανδημία (ο «Άνθρωπος του Θεού» είχε κάνει 62.305), και, προτού ακόμη ανοίξει σε ΗΠΑ και Κίνα, έχει ήδη φτάσει τα 119 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Μάλιστα, το σίκουελ του υπερηρωικού «Venom» στις ΗΠΑ συνέτριψε το πανδημικό ρεκόρ πρώτου τριημέρου, εγκαινιάζοντας έναν φιλόδοξο εισπρακτικά Οκτώβρη.

Ας ελπίσουμε, λοιπόν, όλα να πάνε καλά με τον έλεγχο της πανδημίας και να απολαύσουμε το πολύ δυνατό κινηματογραφικό και θεατρικό φθινόπωρο που διαφαίνεται σε επίπεδο παραγωγών, ξαναζώντας το λησμονημένο αίσθημα ασφάλειας και ευφορίας που νιώθεις καθώς βυθίζεσαι στη θέση σου και σβήνουν τα φώτα. Τι να πούμε, καλές βουτιές!

banner

Μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία της viva.gr παρατηρείται σημαντική αύξηση στους κινηματογράφους, όπου η ζήτηση για ηλεκτρονικά εισιτήρια είναι ραγδαία.