Κριτική

Ταξίδι στην Κριμαία

Από -

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του 29χρονου Ναριμάν Αλίεφ, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» των Κανών, στρέφει το φακό του στην πολύπαθη Κριμαία και τους Τατάρους (τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι) κατοίκους της. Δεμένοι με την ιστορία της χερσονήσου από τον 15ο αιώνα, οι περισσότεροι εκτοπίστηκαν βίαια το 1944, ενώ όσοι παρέμειναν μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης έγιναν πρώτα Ουκρανοί και από το 2014 Ρώσοι πολίτες.

Όλα αυτά, ίσως υπερβολικά διακριτικά και έμμεσα, αποτυπώνονται στην απόφαση του πεισματάρη Μουσταφά να πάρει τη σορό του μεγάλου γιου του, ο οποίος σκοτώθηκε στον πόλεμο ανάμεσα στη Ρωσία και την Ουκρανία, και να τη θάψει στη γενέτειρά τους, την Κριμαία. Στο πλάι του νεότερου γιου του ξεκινάει ένα επικίνδυνο ταξίδι, σε ένα οπτικά συναρπαστικό road movie μινιμαλιστικής πλοκής, πιστό σ’ έναν αφηγηματικό ρεαλισμό ο οποίος αποτυπώνει όχι μόνο την περίπλοκη σχέση δυο γενιών, αλλά κι εκείνη μιας ολόκληρης γεωγραφικής περιοχής με τους ανθρώπους της και την ιστορική (θρησκευτική, εθνολογική, πολιτιστική) κληρονομιά τους.

Ουκρανία. 2019. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: AMA FILMS.