Κριτική

Ποιος Σκότωσε τη Λαίδη Γουίνσλεϊ;

Από -

Κούρδος του Ιράκ ο οποίος στα 17 του κατέφυγε στη Δύση και ζει πλέον στη Γαλλία, ο Χινέρ Σαλίμ διακρίθηκε με μια σειρά ζεστών, ανθρώπινων κωμωδιών που θίγουν άμεσα ή έμμεσα το κουρδικό ζήτημα και αγαπούν –με έναν τρόπο που θυμίζει Κουστουρίτσα– το εξωστρεφές χιούμορ και τον ποιητικό ρεαλισμό («Vodka Lemon», «Χιλιόμετρο Μηδέν»).

Η τελευταία ταινία του μεταφέρει αυτήν την κινηματογραφική ματιά σε ένα whodunit αλά Αγκάθα Κρίστι, καθώς ο φόνος μιας Αμερικανίδας συγγραφέως φέρνει τον επιθεωρητή Φεργκάν από την Κωνσταντινούπολη σε ένα από τα Πριγκηπονήσια. Προσπαθώντας να διαλευκάνει την υπόθεση, συνειδητοποιεί γρήγορα πως βρίσκεται αβοήθητος σε έναν τόπο με ισχυρούς οικογενειακούς δεσμούς και άκαμπτες παραδόσεις, παγιδευμένος μέσα σε ένα λαβύρινθο από εθνικά και τοπικά μυστικά, ταμπού και ψέματα.

Αν και αυτόνομες ιδέες ή κάποιοι γραφικοί χαρακτήρες διαθέτουν ευρηματικότητα, οι έντονες κωμικές νότες και το αστυνομικό μυστήριο δεν βρίσκουν πάντα ταυτόχρονο βηματισμό. Την αφηγηματική ανισορροπία επιτείνει η πολιτική καταγγελία, που εισβάλλει «θορυβωδώς», αλλά κι ένα περιττό love story, στοιχεία που εγκλωβίζουν τη φιλότιμη σινε-προσπάθεια μεταξύ φάρσας, πρωτοτυπίας και διδακτισμού.

Γαλλία, Τουρκία. 2019. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / SEVEN FILM.