Φεστιβάλ

Όλα όσα θα δούμε στο θερινό Γαλλόφωνο Φεστιβάλ

Από -

Την υπόσχεσή του πράξη κάνει το 21ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, το οποίο, αφού παρουσίασε μέρος του προγράμματός του online τον περασμένο Απρίλιο, τώρα μεταφέρει τις δράσεις του σε τέσσερα θερινά (10-16/6). Λαΐς, Κάρμεν, Στέλλα και Σινέ Δάφνη θα προβάλουν ένα τμήμα του φετινού κεντρικού αφιερώματος, με τίτλο «Ελλάδα-Γαλλία: Κινηματογραφικές Συναντήσεις», καθώς και επιλεγμένες ταινίες από τα τμήματα Πανόραμα και Νεανικές Προβολές.

banner

Πιο συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα της Ταινιοθήκης, οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις αγαπημένες γαλλικές ταινίες καταξιωμένων Ελλήνων σκηνοθετών. Αναλυτικά, η Στέλλα Θεοδωράκη επιλέγει την «Περιφρόνηση» (Ζαν-Λικ Γκοντάρ), η Ευαγγελία Κρανιώτη τον «Σταθμό Αποχαιρετισμού» (Κρις Μαρκέρ), ο Πάνος Χ. Κούτρας το «Mouchette» (Ρομπέρ Μπρεσόν), ο Γιάννης Οικονομίδης το «Δε Φιλώ... στο Στόμα» (Αντρέ Τεσινέ), η Εύα Στεφανή το «Στην Τύχη ο Μπαλταζάρ» (Ρομπέρ Μπρεσόν), ο Σύλλας Τζουμέρκας τον «Άγνωστο της Λίμνης» (Αλέν Ζιροντί) και η Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη το «Στους Έρωτές μας» (Μορίς Πιαλά). Εξ αυτών, οι Θεοδωράκη, Τζουμέρκας, Στεφανή και Οικονομίδης θα προλογίσουν τις ταινίες που διάλεξαν.

Επιπλέον, εκτός αφιερώματος, προβάλλεται στις 15/6 το φιλμ «Παραμύθια του Ιούλη» (Γκιγιόμ Μπρακ, 2017). Πρόκειται για μία από τις τέσσερις συνολικά ταινίες που επέλεξε το παριζιάνικο φεστιβάλ Champs-Élysées, στο οποίο δόθηκε φέτος λευκή κάρτα από το Γαλλόφωνο. Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι στις προβολές βρίσκουμε δύο ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος. το «Καλοκαίρι του ’85» (Φρανσουά Οζόν, 2020) και το φιλμ «Ένας Γιος» (Μεχντί Μπαρσαουί, 2019) που απέσπασε τα βραβεία του κοινού και της κριτικής επιτροπής.

banner

Το κυρίως μέρος του αφιερώματος δρομολογείται για τον Σεπτέμβριο, ξανά στη Λαΐδα. Η Ταινιοθήκη σχεδιάζει ένα πλούσιο πρόγραμμα, το οποίο θα είναι χωρισμένο σε τρεις θεματικές ενότητες. Η πρώτη επικεντρώνεται σε ταινίες που συνδέουν την Ελληνική με τη Γαλλική Ταινιοθήκη, η δεύτερη φιλοδοξεί να αναδείξει τις επιρροές του γαλλικού σινεμά στον ελληνικό κινηματογράφο, ενώ η τρίτη αφορά την απεικόνιση της Ελλάδας, τόσο της κλασικής όσο και της σύγχρονης, στον γαλλικό κινηματογράφο.