Κριτική

Οι Δολοφόνοι του Γκόγια

Από -

Μην παρασυρθείτε από την αναφορά του τίτλου στον σπουδαίο Ισπανό ζωγράφο Φρανθίσκο Γκόγια, καθώς μικρή στ’ αλήθεια σχέση έχει ο καλλιτέχνης με την ταινία του Γκεράρντο Χερέρο. Σε αυτήν, ένας μυστηριώδης κατά συρροή δολοφόνος ξεκινά το θανάσιμο σερί του με θύματα πλούσιους συλλέκτες, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι σε μια στάση που παραπέμπει στα «Καπρίτσια» του Γκόγια· τη σειρά των ογδόντα χαρακτικών, στην οποία ο καλλιτέχνης κατακρίνει την πνευματική παρακμή της ισπανικής κοινωνίας του 18ου αιώνα. Δύο αταίριαστες ντετέκτιβ αναλαμβάνουν την εξιχνίαση της υπόθεσης, με τις μεταξύ τους προστριβές να μπαίνουν εμπόδιο στη δουλειά τους.

Ταινία που μοιάζει περισσότερο σε τηλεοπτικό πιλότο (παρά αγχώδες φιλμ μυστηρίου), η ράθυμη αφήγηση του οποίου εγκλωβίζεται στα αδιάφορα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν οι ηρωίδες. Κυρίως εκείνη της έμπειρης Μαριμπέλ Βερντού («Θέλω και τη Μαμά σου», «Ο Λαβύρινθος του Πάνα»), η οποία εδώ παραδίδει μια άοσμη ερμηνεία ενός έτσι κι αλλιώς προχειρογραμμένου ρόλου, την ώρα που η υπόθεση λύνεται χωρίς εκπλήξεις.

Ισπανία. 2019. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ROSEBUD.21.