Φεστιβάλ

Οδηγός επιβίωσης για τις 27ες Νύχτες Πρεμιέρας

Από -

©Ιωάννης Στεφανίδης, AIIF2020
©Ιωάννης Στεφανίδης, AIIF2020

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει δυναμικά, εγκαινιάζοντας τη νέα σεζόν με ένα πλούσιο πρόγραμμα γεμάτο σινεφίλ συγκινήσεις. Από τις 22/9 έως και τις 3/10, η διοργάνωση «απλώνεται» στην πόλη ετοιμάζοντας προβολές τόσο σε θερινά σινεμά όσο και σε κινηματογράφους δωδεκάμηνης λειτουργίας, ενώ παραμένει διαθέσιμη η διαδικτυακή πλατφόρμα του θεσμού. Ανακαλύψτε λοιπόν όσα δεν πρέπει να χάσετε φέτος.

Ο Ασγκάρ Φαραντί σηκώνει την αυλαία

Μεταξύ των κορυφαίων Ιρανών σκηνοθετών και δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ («Ένας Χωρισμός», «Ο Εμποράκος»), ο Ασγκάρ Φαραντί επανέρχεται στο προσκήνιο με το δραματικό θρίλερ «Ένας Ήρωας», το οποίο απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Κανών. Μετά το ισπανόφωνο «Το Ξέρουν Όλοι» (2018), ο Φαραντί επιστρέφει στην πατρίδα του, κινηματογραφώντας την περιπέτεια ενός άντρα ο οποίος προσπαθεί να αποπληρώσει το δανειστή του, κατά τη διάρκεια διήμερης άδειας από τη φυλακή όπου βρίσκεται εξαιτίας των χρεών του. Μια τραγικά απερίσκεπτη κίνηση, ωστόσο, πυροδοτεί εξελίξεις που αποκτούν διαστάσεις χιονοστιβάδας, βάζοντας σε κίνδυνο τους οικείους του.

Επιτέλους «Dune»

Πρώτα ένα ανεκπλήρωτο όνειρο του εικονοκλάστη Χιλιανού Αλεχάνδρο Χοδορόφσκι, έπειτα ένα αποκηρυγμένο έργο από τον αταξινόμητο Ντέιβιντ Λιντς, τώρα ένα φιλόδοξο κινηματογραφικό έπος διά χειρός του οραματιστή Ντενί Βιλνέβ («Blade Runner 2049», «Arrival»). Η διασκευή του λογοτεχνικού sci-fi αριστουργήματος «Dune», το οποίο εμπνεύστηκε ο Φρανκ Χέρμπερτ, είναι πλέον γεγονός και λίγο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας έρχεται στην Αθήνα. Ο αγαπημένος της σινε-βιομηχανίας Τιμοτέ Σαλαμέ κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο ενσαρκώνοντας τον Πολ Ατρείδη, γόνο μιας σεβαστής οικογένειας, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με την προστασία του πλανήτη Αράκις, όπου βρίσκεται η πολυτιμότερη ουσία σε ολόκληρο το γαλαξία, το μπαχαρικό μελάνζ. Στο «Dune», με το οποίο θα ρίξουν αυλαία οι Νύχτες Πρεμιέρας, συναντούμε ένα πρωτοκλασάτο καστ το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους Ζεντάγια, Τζέισον Μομόα, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Τζος Μπρόλιν, Σαρλότ Ράμπλινγκ και Όσκαρ Άιζακ.

banner

Οι «τροπαιούχοι» της χρονιάς

«Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό»
«Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό»

Φέτος η Ζουλιά Ντικουρνό, του αξέχαστου «Raw», έγινε μόλις η δεύτερη γυναίκα σκηνοθέτιδα στην 74χρονη ιστορία των Κανών που αποσπά Χρυσό Φοίνικα (η πρώτη ήταν η Τζέιν Κάμπιον με τα «Μαθήματα Πιάνου» το 1993), χάρη στο σοκαριστικό «Titane». Η ταινία δίχασε το κοινό της Κρουαζέτ, και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, αφού η πλοκή αφορά μια διαταραγμένη γυναίκα η οποία μένει έγκυος κάνοντας σεξ με ένα αυτοκίνητο! Ο Τζον Κάρπεντερ, πάντως, σίγουρα καταλαβαίνει το σκεπτικό της Ντικουρνό... Νωρίτερα στην Μπερλινάλε, ο Ρουμάνος auteur Ράντου Ζούντε («Άφεριμ!») απέσπασε τη Χρυσή Άρκτο με ένα επίσης προβοκατόρικο φιλμ – τουλάχιστον ως προς τον τίτλο του. Το «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» αφορά μια δασκάλα η οποία βλέπει την καριέρα της να κινδυνεύει, όταν διαρρέει στο διαδίκτυο ένα ερωτικό βίντεο στο οποίο πρωταγωνιστεί. Οι γονείς των μαθητών της απαιτούν την απόλυσή της, όμως εκείνη αρνείται να υποχωρήσει στις πιέσεις. Εσείς, μη διστάσετε να ενδώσετε σε αμφότερες τις ταινίες και να κλείσετε από νωρίς τα εισιτήριά σας.

Οπαδοί του Γουές Άντερσον ενωθείτε!

Η πανδημία μπορεί να καθυστέρησε την πρεμιέρα της «Γαλλικής Αποστολής» για ένα χρόνο, αλλά η νέα ταινία του Γουές Άντερσον έφτασε πάνω στην ώρα για να προσφέρει λίγη θαλπωρή από τα πρωτοβρόχια. Η ένατη προσθήκη στη φιλμογραφία του Αμερικανού στιλίστα αποτελεί ένα «γράμμα αγάπης προς τους δημοσιογράφους», όπως σημειώνεται στην επίσημη σύνοψη, το οποίο εμπνέεται από την ιστορία του θρυλικού περιοδικού «The New Yorker». Όπως ακριβώς συνέβαινε στο «Ξενοδοχείο Grand Budapest», πολλά διαφορετικά γεγονότα συμβαίνουν παράλληλα, με φόντο μια φανταστική γαλλική πόλη του 20ού αιώνα όπου εκδίδεται η εφημερίδα που δίνει το όνομά της στην ταινία. Η μαγεία ξεκινά όταν οι ιστορίες που αναγράφονται στις σελίδες της παίρνουν σάρκα και οστά. Γερές δόσεις νοσταλγίας, αριστοτεχνικά δεμένα κάδρα, εκθαμβωτικές εικαστικές συνθέσεις και σταρ σε κεντρικούς ρόλους (Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Μπιλ Μάρεϊ, Λεά Σεϊντού, Σέρσια Ρόναν) υπόσχονται μια απολαυστική θέαση στη σκοτεινή αίθουσα.

Μια «ονειρική» Άνια Τέιλορ-Τζόι

Η ολοένα δημοφιλέστερη (και δικαίως) Άνια Τέιλορ-Τζόι έχει τον πρώτο λόγο στο ατμοσφαιρικό θρίλερ «Συνέβη στο Σόχο» του διαχρονικά fun Έντγκαρ Ράιτ («Shaun of the Dead», «Baby Driver»). Εδώ η 25χρονη σταρ ενσαρκώνει έναν από τους πιο παράξενους χαρακτήρες της έως τώρα καριέρας της. Πρόκειται για την... αντανάκλαση ενός κοριτσιού, το οποίο με έναν μαγικό τρόπο μεταφέρεται στο Λονδίνο της δεκαετίας του ’60. Η κοπέλα έχει εμμονή με τη συγκεκριμένη εποχή και, ταξιδεύοντας πίσω στο χρόνο, όταν στέκεται μπροστά στον καθρέφτη δεν βλέπει το είδωλό της, αλλά το πρόσωπο της Τέιλορ-Τζόι. Παράλληλα, η νεαρή ηρωίδα συναντά το ίνδαλμά της, έναν ανερχόμενο τραγουδιστή, ο οποίος τη συνεπαίρνει. Σύντομα οι τρεις τους βρίσκονται μπλεγμένοι σε μια αλλόκοτη συνθήκη όπου ο κόσμος των ονείρων διαχέεται στην πραγματικότητα. Τι σκέφτηκες πάλι, ρε Έντγκαρ...

Οι τρανς σε γκρο πλαν

«Το Παρίσι Φλέγεται»
«Το Παρίσι Φλέγεται»

Ένα από τα κεντρικά αφιερώματα των 27ων Νυχτών Πρεμιέρας αναδεικνύει τις τρανς ηρωίδες που έχουν αποθεωθεί στη μεγάλη οθόνη. Κάτω από τον τίτλο «Ζωές σε μετάβαση: Η τρανς ορατότητα στον κινηματογράφο», η ενότητα συγκεντρώνει σπουδαίες ταινίες όπως το καθηλωτικό «Tangerine» (Σον Μπέικερ, 2015), το φιλμ-σταθμός «Το Παρίσι Φλέγεται» (Τζένι Λίβινγκστον, 1990), αλλά και το πρωτοποριακό για την εποχή του «Η Πένθιμη Παρέλαση των Ρόδων» (Τόσιο Ματσουμότο, 1969), οι οποίες φέρνουν στο προσκήνιο την πολύπλευρη τρανς εμπειρία. Φυσικά, από το πρόγραμμα δεν λείπει ο ελληνικός κινηματογράφος, ο οποίος εκπροσωπείται από την ιστορική «Μπέττυ» (Δημήτρης Σταύρακας, 1979), την πολυβραβευμένη «Στρέλλα» (Πάνος Χ. Κούτρας, 2009), το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ «Obscuro Barroco» (Ευαγγελία Κρανιώτη, 2018) και τη νέα ταινία της Πάολας Ρεβενιώτη με τίτλο «Οι Πικροδάφνες».

Πες το μ’ ένα τραγούδι

«The Velvet Underground»
«The Velvet Underground»

Όπως κάθε χρόνο, ένα από τα πιο χορταστικά μέρη του προγράμματος των Νυχτών Πρεμιέρας αφορά τις ταινίες με θέμα τη μουσική. Ένα από τα ντοκιμαντέρ που δεν πρέπει να χάσετε είναι το «Καλοκαίρι της Σόουλ» του Αμίρ Τόμσον, γνωστότερου ως ντράμερ των Roots με το ψευδώνυμο Questlove. Ο μουσικός ανέσυρε υλικό που βρισκόταν σε αρχεία για περισσότερα από 50 χρόνια, αποκαλύπτοντας ένα ανεπανάληπτο μουσικό γεγονός. Το καλοκαίρι του 1969, περισσότεροι από 300 χιλιάδες άνθρωποι συνέρρευσαν στο Χάρλεμ για ένα φεστιβάλ-γιορτή της μαύρης μουσικής κουλτούρας. Όλοι οι σπουδαίοι ήταν εκεί, από τη Νίνα Σιμόν μέχρι τον Μπι Μπι Κινγκ, ωστόσο στην πάροδο του χρόνου η σημασία του event υποβαθμίστηκε εξαιτίας του θορύβου που προκάλεσε το Γούντστοκ λίγο καιρό αργότερα. Ένα ακόμα φιλμ τεκμηρίωσης που αφορά την ίδια περίοδο, είναι το «Velvet Underground» με την υπογραφή του Τοντ Χέινς («Carol»). Ο μύθος του συγκροτήματος που κοσμεί τον τίτλο ξεδιπλώνεται μέσα από αρχειακό υλικό αλλά και συνεντεύξεις μελών της μπάντας και λοιπών συνεργατών, που εξηγούν πώς φτιάχτηκε το γκρουπ που άλλαξε τον κόσμο με ηλεκτρικές κιθάρες και μια μπανάνα.

Όρσον Γουέλς, από το Α ως το Ω

«Πολίτης Κέιν»
«Πολίτης Κέιν»

Ολόκληρη τη φιλμογραφία του «πολύ» Όρσον Γουέλς περιλαμβάνει η προς τιμήν του ρετροσπεκτίβα – must see για κάθε σινεφίλ. Ελάτε για να απολαύσετε στη μεγάλη οθόνη αριστουργήματα όπως ο «Πολίτης Κέιν», «Το Άγγιγμα του Κακού» και η αγαπημένη (δική μας και του Γουέλς) καφκική «Δίκη», μείνετε για τις μεγαλειώδεις σαιξπηρικές διασκευές (άχαστα τα «Μάκβεθ» και «Οθέλος»), καθίστε αναπαυτικά και ανακαλύψτε τα παραγνωρισμένα «Too Much Johnson», «Ο Άγνωστος» και «Ο Κύριος Αρκάντιν». Οι «γουελσικοί», βέβαια, θα εκμεταλλευτούν τη σπάνια ευκαιρία να δουν στο σινεμά τη δεύτερη ταινία του σκηνοθέτη, «Υπέροχοι Άμπερσονς», οι οποίοι στιγματίστηκαν από τις πολλαπλές παρεμβάσεις των παραγωγών στο μοντάζ.

Midnight thrills

«Αιχμάλωτος στη Γη των Φαντασμάτων»
«Αιχμάλωτος στη Γη των Φαντασμάτων»

Φίλοι του σινεμά τρόμου, αναθαρρήστε! Το horror φέτος έχει την τιμητική του στο φεστιβάλ όπου και εκπροσωπείται με μια σειρά από φρέσκους και πολυσυζητημένους τίτλους. Την αρχή κάνει η βρετανική «Λογοκρίτρια» (Πράνο Μπέιλι-Μποντ), η οποία τοποθετείται χρονικά στην κορύφωση του θατσερικού ηθικού πανικού στα ’80s, όταν όλες οι ταινίες έπρεπε να ελεγχθούν για τυχόν απρεπείς ή βίαιες σκηνές προτού κυκλοφορήσουν, συνήθως κουτσουρεμένες, στα σινεμά. Η πρωταγωνίστρια ανήκει σε μία από αυτές τις επιτροπές «μοντάζ», αρχίζει όμως να επηρεάζεται περισσότερο απ’ όσο θα ήθελε από όσα βλέπει. Επίσης από τη Γηραιά Αλβιόνα αναμένουμε με ανυπομονησία την επιστροφή του Μπεν Γουίτλι («Έγκατα»), αλλά ακόμα περισσότερο τη σύμπραξη Νίκολας Κέιτζ - Σιόν Σόνο («Αιχμάλωτος στη Γη των Φαντασμάτων»). Όσοι, πάλι, είναι λάτρεις του folk horror, ας έχουν στα υπόψη το ισλανδικό «Lamb» (Βάλντιμαρ Γιόχανσον).

Ομιλείτε ελληνικά

«Οφειλή»
«Οφειλή»

Ιδιαίτερη θα χαρακτηρίζαμε τη σοδειά των ελληνικών ταινιών που δίνουν το «παρών» στο πρόγραμμα. Ο πολύπειρος Πέτρος Σεβαστίκογλου δίνει νέα ώθηση στο πειραματικό σινεμά με τη «Βοή του Κόσμου», την ώρα που ο βετεράνος των ντοκιμαντέρ Σταύρος Ψυλλάκης επανέρχεται με την «Οφειλή», ένα πορτρέτο του αρθρογράφου και συγγραφέα Αλέκου Ζούκα. Οι Τάσος Λάγγης και Γιάννης Γαϊτανίδης αναρωτιούνται πώς πήρε η πρωτεύουσα τη σημερινή της τσιμεντένια μορφή στο «Χτίστες, Νοικοκυρές και η Οικοδόμηση της Σύγχρονης Αθήνας», αντλώντας υλικό από το ομότιτλο βιβλίο της Ιωάννας Θεοχαροπούλου. Δεν ξεχνάμε, τέλος, τον Τίμωνα Κουλμάση, ο οποίος σκιαγραφεί τη ζωή μιας σπουδαίας κριτικού κινηματογράφου και ακαδημαϊκού στο «Λότε Άισνερ - Ένας Τόπος, Πουθενά».

Χατ-τρικ κορυφαίων σκηνοθέτιδων

«Αλί & Άβα»
«Αλί & Άβα»

Τα νέα φιλμ τριών σπουδαίων εν ενεργεία δημιουργών παρουσιάζονται στο κοινό του φεστιβάλ. Η Σελίν Σιαμά, μετά το συγκλονιστικό «Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται» (2019), σκηνοθετεί το τρυφερό «Μικρή Μαμά», όπου ένα οκτάχρονο κορίτσι αποκτά μια ιδιαίτερη φιλία με μια συνομήλική της την οποία συναντά στο δάσος. Από την άλλη, η indie ιέρεια Άντρεα Άρνολντ («Fish Tank») στρέφεται στο ντοκιμαντέρ με την «Αγελάδα», όπου η καθημερινή ρουτίνα του είδους μπαίνει στο μικροσκόπιο, προσφέροντας ουκ ολίγες εκπλήξεις. Την τριάδα συμπληρώνει η αγαπημένη Κλιό Μπάρναρντ («Εγωιστής Γίγαντας») με το τρυφερό love story «Αλί & Άβα» που προβλέπεται να προκαλέσει αρκετά δάκρυα.

Ψυχεδελικό σινεμά πρώτης γραμμής

Όσοι είχαν δει στα ελληνικά σινεμά τα «Άγρια Αγόρια» (2017) ξέρουν τι να περιμένουν όταν διαβάζουν το όνομα Μπερτράν Μαντικό. Ο Γάλλος σκηνοθέτης διευρύνει τα όρια του σινεμά με ταινίες που δεν υπακούουν στους συνήθεις κανόνες, ενώ παράλληλα συστήνουν περίπλοκες θεματικές με φρέσκια προσέγγιση. Πρόκειται για φιλμ που επιτίθενται στις αισθήσεις και γι’ αυτό δεν αφήνουν κανέναν ανεπηρέαστο. Κάπως έτσι αναμένεται να εξελιχθεί η προβολή του «Βρόμικου Παραδείσου», ενός sui generis sci-fi στο οποίο ένας πλανήτης κατοικείται αποκλειστικά από γυναίκες που έχουν κατασκευάσει τη δική τους ουτοπία. Μία από αυτές, όμως, ανακαλύπτει άθελά της μία δολοφόνο και, με διαταγή της κοινότητας, αναγκάζεται μαζί με τη μητέρα της να την εντοπίσει και να τη σκοτώσει.

Ο Σον Μπέικερ πυροδοτεί το «Red Rocket»

Χάρη στο συγκινητικό προ τετραετίας «Florida Project», για το οποίο ο Γουίλεμ Νταφόε διεκδίκησε Όσκαρ, το όνομα του Σον Μπέικερ ξέφυγε από τον κύκλο του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά όπου ήδη ήταν διάσημος. Τώρα, ο Αμερικανός εξελίσσει το ρεαλιστικό και κοινωνικά ευαίσθητο σκηνοθετικό ύφος του με το «Red Rocket». Δίχως γνωστά ονόματα στο καστ, όπως πάντα, αφηγείται την ιστορία ενός ξοφλημένου αλλά πονηρού πορνοστάρ, ο οποίος, αφού ζητά συγχώρεση και στέγη από την πρώην του, αναζητά τρόπους για να ορθοποδήσει ξανά. Λέτε να ξαναδούμε του χρόνου το όνομα του Μπέικερ στους υποψήφιους της Ακαδημίας;

Τα ελληνικά ταλέντα του μέλλοντος

 «Brutalia, Εργάσιμες Μέρες»
«Brutalia, Εργάσιμες Μέρες»

Επετειακή είναι η διοργάνωση του διαγωνιστικού τμήματος «Ελληνικές Μικρές Ιστορίες», καθώς συμπληρώνονται δέκα χρόνια από την πρώτη φορά που εγχώριοι μικρομηκάδες διεκδίκησαν βραβεία στις Νύχτες Πρεμιέρας. Φέτος οι σκηνοθέτες που διαγωνίζονται στο φεστιβάλ είναι 40, ανάμεσά τους και δύο που φέρνουν αέρα Κανών. Η Εύη Καλογεροπούλου, η οποία το 2020 διεκδίκησε Χρυσό Φοίνικα με το «Motorway 65», και ο Μανώλης Μαυρής, ο οποίος απέσπασε φέτος το βραβείο «Canal+» συμμετέχοντας στην Εβδομάδα Κριτικής με το «Brutalia, Εργάσιμες Μέρες». Δεν προσπερνάμε ονόματα που επίσης έχουν διακριθεί τα τελευταία χρόνια, όπως η Άρτεμις Αναστασιάδου («Το Βανκούβερ») και το δίδυμο Λήδα Βαρτζιώτη και Δημήτρης Τσακαλέας («Literal Legend»).

Cannes, but weird

 «Χειρότερο Κορίτσι του Κόσμου»
«Χειρότερο Κορίτσι του Κόσμου»

Η Κρουαζέτ τον περασμένο Ιούλιο, εκτός από σπουδαίο σινεμά, παρουσίασε και μερικές απροσδόκητα παράξενες ταινίες σκηνοθετών που μας έχουν συνηθίσει αλλιώς. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον κάτοχο Χρυσού Φοίνικα Απιτσατπόνγκ Βερασεθακούλ, του οποίου το «Memoria» με την Τίλντα Σουίντον προσιδιάζει περισσότερο σε διαλογισμό παρά σε ταινία. Ή τον Δανό Γιόακιμ Τρίερ («Όσλο, 31 Αυγούστου») που παραδίδει μία από τις καλύτερες ταινίες του με το «Χειρότερο Κορίτσι του Κόσμου», στο οποίο η βραβευμένη στις Κάνες Ρενάτε Ρέινσβε ενσαρκώνει μια γυναίκα που έρχεται αντιμέτωπη με περιπετειώδεις ερωτικές σχέσεις. Από κοντά και ο σεναριογράφος του Τρίερ, Έσκιλ Βογκτ, βραβευμένος στις Νύχτες Πρεμιέρας («Στο Σκοτάδι»), ο οποίος έρχεται από την Κρουαζέτ και το τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, με τους μεταφυσικούς «Αθώους».

Η animated βερσιόν της Άννας Φρανκ

Σε εξαιρετικές ταινίες κινουμένων σχεδίων μας έχει καλομάθει ο Ισραηλινός Άρι Φόλμαν, παλιός γνώριμος του φεστιβάλ, το οποίο το 2013 είχε διοργανώσει ένα πλήρες αφιέρωμα προς τιμήν του σκηνοθέτη, παρουσία του ίδιου. Αυτήν τη φορά, ο Φόλμαν «έρχεται» στην Αθήνα κατευθείαν από τις Κάνες, όπου προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού το τεχνικά άρτιο «Where is Anne Frank», το οποίο συγκίνησε το κοινό της Κρουαζέτ. Όπως προδίδει ο τίτλος, το animation εμπνέεται από το κλασικό «Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ», χωρίς όμως να αποτελεί μεταφορά των όσων συνταρακτικών περιγράφει στις σελίδες του το νεαρό κορίτσι. Αντίθετα, ο Φόλμαν φαντάζεται τη ζωή της Κίτι, της φανταστικής φίλης στην οποία η Άννα αφιέρωσε το ημερολόγιό της, απεικονίζοντάς τη σαν μια ζωηρή έφηβη που ζει στο Άμστερνταμ και, πεπεισμένη πως η Άννα βρίσκεται ζωντανή κάπου στην Ευρώπη, ξεκινά μια τρομερή περιπέτεια για να τη βρει.

Άνταμ Ντράιβερ εναντίον Ματ Ντέιμον εναντίον Μπεν Άφλεκ

Ο ακούραστος 83χρονος Ρίντλεϊ Σκοτ επιστρέφει στο αγαπημένο του είδος, το ιστορικό πολεμικό έπος («Ο Μονομάχος», «Το Βασίλειο των Ουρανών»), για να ξετυλίξει την αλήθεια πίσω από την τελευταία επίσημη μονομαχία που έλαβε ποτέ χώρα στη Γαλλία, μεσούντος του Εκατονταετούς Πολέμου (1337-1453). Η υπόθεση αφορά δύο πραγματικά πρόσωπα, τον ιππότη Ζαν ντε Καρούζ (Ματ Ντέιμον) και τον καλύτερό του φίλο και ακόλουθο Ζακ Λε Γκρι (Άνταμ Ντράιβερ), οι οποίοι κοντραρίστηκαν εξαιτίας μιας αποτρόπαιης καταγγελίας. Η σύζυγος του Καρούζ, Μαργκερίτ ντε Τιμπουβίλ (Τζόντι Κόμερ), κατηγόρησε τον Λε Γκρι πως τη βίασε, γεγονός που ήταν αδύνατο να αφήσει ατιμώρητο ο ιππότης. Την αιματηρή σύγκρουση των Ντέιμον και Ντράιβερ επιβλέπει ο τοπικός άρχοντας τον οποίο υποδύεται ο Μπεν Άφλεκ, σε μια all-star μάχη μέχρις εσχάτων.

*Cinephiles, take note!

Οι 27ες «Νύχτες Πρεμιέρας», όπως και πέρσι, διεξάγονται υβριδικά. Ήτοι, οι προβολές του φεστιβάλ φιλοξενούνται ταυτόχρονα σε φυσικούς χώρους και στην ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα online.aiff.gr, η οποία είναι προσβάσιμη σε κατοίκους όλης της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, η διοργάνωση πραγματοποιείται σε Μέγαρο Μουσικής, Ιντεάλ, Δαναό και Τριανόν, ενώ προστίθεται για πρώτη φορά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ταυτόχρονα, δεν λείπουν τα θερινά σινεμά, που το περασμένο φθινόπωρο έσωσαν την παρτίδα, με το lineup να απαρτίζουν τα Λαΐς - Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Ριβιέρα, Σινέ Φλερύ και Στέλλα. Υπενθυμίζουμε, επίσης, τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα εισόδου στους κινηματογράφους. Στους δωδεκάμηνης λειτουργίας απαιτείται ένα εκ των παρακάτω: πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης έως έξι μήνες από τη διάγνωση (για αμιγείς χώρους) ή αρνητικό rapid test αντιγόνου εντός 48 ωρών για όσους δεν έχουν εμβολιαστεί (μόνο για μεικτούς χώρους). Σε όλους τους χώρους, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική όπως και στους ανοιχτούς όπου υπάρχει συνωστισμός. Τέλος, έχετε μαζί σας ένα έγγραφο ταυτοπροσωπίας (ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης) και φυσικά το αντισηπτικό σας!

Δείτε εδώ το ωρολόγιο πρόγραμμα του φεστιβάλ


Σχετικά Θέματα