Θέμα

«Ο Οίκος Gucci»: Εγκλήματα υψηλής ραπτικής

Από -

Από μια άποψη είναι να απορεί κανείς πώς μια τόσο συναρπαστική ιστορία σαν αυτή της οικογένειας Γκούτσι, βγαλμένη λες από μεγάλο, ροζ και νουάρ ταυτόχρονα, μυθιστόρημα, πήρε τόσο καιρό για να φτάσει ως τη μεγάλη οθόνη. Λίγα χρόνια μετά την πολύκροτη δίκη και καταδίκη της Πατρίτσια Ρετζιάνι για ηθική αυτουργία στη δολοφονία του πρώην συζύγου της Μαουρίτσιο Γκούτσι, το 1997, το λογοτεχνικό χρονικό της ρεπόρτερ Σάρα Γκέι Φόρντεν «The house of Gucci: A sensational story of murder, madness, glamour, and greed» ξεχώρισε ως το πλέον έγκυρο και αναλυτικό πάνω στην άνοδο και την πτώση του οίκου Γκούτσι. Μιας οικογενειακής επιχείρησης, η οποία τέσσερις δεκαετίες μετά την ίδρυσή της ανακηρύχτηκε, διά στόματος Τζον Κένεντι, ο «πρώτος Ιταλός πρεσβευτής στις ΗΠΑ», κατέκτησε την ασιατική αγορά, έγινε το απόλυτο συνώνυμο της πολυτελούς κομψότητας, άγγιξε τα όρια της χρεοκοπίας, στιγματίστηκε από απανωτά σκάνδαλα (φοροδιαφυγής, καταχρήσεων και… δολοφονίας), για να φτάσει σήμερα να αξίζει περισσότερα από δέκα δισ. δολάρια, χωρίς όμως ούτε ένα μέλος της οικογένειας να έχει πλέον σχέση μαζί της.

Το σπίτι που έχτισε ο Ρίντλεϊ

Ο Βρετανός σκηνοθέτης και παραγωγός Ρίντλεϊ Σκοτ αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου της Φόρντεν, οργανώνοντας από τις αρχές των 00s την κινηματογραφική διασκευή του. Το μισό Χόλιγουντ αναμείχτηκε κατά καιρούς με το σχέδιο, από τον Μάρτιν Σκορσέζε μέχρι τον Ρόμπερτ ντε Νίρο (για το ρόλο του Ροντόλφο Γκούτσι) και τον Κρίστιαν Μπέιλ (για εκείνον του Μαουρίτσιο). Όσο για την Πατρίσια Ρετζιάνι, ακούστηκαν, ανάμεσα σε πολλά άλλα, τα ονόματα των Πενέλοπε Κρουζ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Αντζελίνα Τζολί, Μάργκο Ρόμπι, Νάταλι Πόρτμαν και Αν Χάθαγουεϊ.

Τελικά, η σεναριακή εκδοχή του Ιταλοβρετανού Ρομπέρτο Μπεντιβένια και της έμπειρης Μπέκι Τζόνστον («Ο Πρίγκιπας της Παλίρροιας», «Επτά Χρόνια στο Θιβέτ») κατέληξε στον ίδιο τον Σκοτ, με τους Λέιντι Γκάγκα και Άνταμ Ντράιβερ να ανακοινώνονται επίσημα ως πρωταγωνιστές, τον Νοέμβριο του 2019. Το καστ συμπληρώθηκε μέχρι το επόμενο καλοκαίρι με τους Τζέρεμι Άιρονς, Αλ Πατσίνο, Τζάρεντ Λίτο, Σάλμα Χάγιεκ, Καμίγ Κοτέν και Τζακ Χιούστον και η έναρξη των γυρισμάτων προγραμματίστηκε για τις αρχές του 2021. Κι αυτό επειδή μέχρι τον Οκτώβριο του 2020 όχι μόνον ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Άνταμ Ντράιβερ, αλλά σύσσωμο το καλλιτεχνικό επιτελείο της ταινίας θα ήταν απασχολημένο με την «Τελευταία Μονομαχία». Έτσι, μόλις ολοκληρώθηκε το περιπετειώδες μεσαιωνικό έπος, ο διευθυντής φωτογραφίας Ντάριους Βόλσκι, ο διευθυντής παραγωγής Άρθουρ Μαξ, η σκηνογράφος Κριστίνα Ονόρι, η ενδυματολόγος Τζάντι Γέιτς και ο μουσικός Χάρι Γκρέγκσον-Γουίλιαμς έστρεψαν την προσοχή τους στον «Οίκο των Gucci», με τη μοντέζ Κλερ Σίμπσον να περιμένει για το έτοιμο υλικό.

Τα εν οίκω

«Οίκου…» ξεκινά από τη γνωριμία του Μαουρίτσιο Γκούτσι με την Πατρίτσια Ρετζιάνι το 1970. Αυτός, νεαρός φοιτητής της νομικής, και εκείνη, κόρη ενός ιδιοκτήτη εταιρείας απορριμματοφόρων, θα ερωτευτούν και θα αντιμετωπίσουν τη μήνι του σνομπ πατέρα Ροντόλφο Γκούτσι (Τζέρεμι Άιρονς), ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Άλντο (Αλ Πατσίνο) διοικεί επιτυχημένα την οικογενειακή επιχείρηση μόδας. Φιλόδοξος, εξωστρεφής και με σχέδια άμεσης επέκτασης, ο τελευταίος θα πλευρίσει μέσω της Πατρίτσια τον ανιψιό του, θα τον εισαγάγει στα ενδότερα του οίκου και θα βάλει μπροστά ένα μακιαβελικό σχέδιο ελέγχου της εταιρείας, το οποίο όμως θα αποδειχθεί… ανεξέλεγκτο.

«Η όλη υπόθεση θυμίζει περισσότερο Μακιαβέλι και λιγότερο “Ντάλας”», λέει η Σάρα Γκέι Φόρντεν, με τον Ρίντλεϊ Σκοτ να επιλέγει μια καθαρά ειρωνική και βαθιά σαρκαστική προσέγγιση της μεγαλόσχημης οικογενειακής saga. Κανείς δεν είναι αθώος σ’ αυτή την ανελέητη μάχη εξουσίας, που ξεκινά σαν μαύρη κωμωδία των αδελφών Κοέν και καταλήγει σε συλλογική τραγωδία, αποκαλύπτοντας τη σκοτεινή πλευρά του απατηλά λαμπερού και ακαταμάχητα κομψού ιταλικού (πλέον όμως πολυεθνικού) ονείρου. Κάτι ανάλογο με όσα είχε θίξει ο ίδιος σκηνοθέτης στο «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου» το 2017, αποκαλύπτοντας στην οθόνη τα βρόμικα μυστικά της οικογένειας Γκέτι.

banner