Κριτική

Να Ζει Κανείς ή Να Μη Ζει;

Από -

Χρειάζονται κότσια και αστείρευτο ταλέντο για να γυρίσεις μια αντιπολεμική σάτιρα καταμεσής του Β' Παγκοσμίου Πολέμου κι ο Έρνστ Λιούμπιτς διέθετε και τα δύο. Η ταινία του, που θεωρήθηκε κακόγουστη όταν κυκλοφόρησε αλλά σήμερα αναγνωρίζεται ως καθαρό αριστούργημα, εξελίσσεται στην υπό ναζιστική κατοχή Βαρσοβία, όπου ένας θίασος βρίσκεται μπλεγμένος στην αποστολή εντοπισμού ενός Γερμανού κατασκόπου. Ο χειρισμός των ισορροπιών από τον Λιούμπιτς είναι εκπληκτικός, με το σκηνοθέτη να προσδίδει αδιόρατη διηγηματική ρευστότητα στο ύφος της ταινίας, η οποία ξεκινά ως σπιρτόζικη κομεντί, εξελίσσεται σε αγχωτικό θρίλερ και ολοκληρώνεται ως κατάμαυρη κωμωδία που ειρωνεύεται τον παραλογισμό του πολέμου. Όλα αυτά χωρίς να λείπει ο ευφυής σαρκασμός για τις αντιζηλίες των ηθοποιών και το ονειροπαρμένο ταμπεραμέντο τους, που καταφέρνει τελικά να τους γλιτώσει από τη φρίκη.

ΗΠΑ. 1942. Α/Μ. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό σινεμά