Κριτική

Minamata

Από -

Μυθιστορηματική –χαρισματική, ανήσυχη και αυτοκαταστροφική– προσωπικότητα, ο Αμερικανός Γιουτζίν Σμιθ αναδείχτηκε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε έναν από τους κορυφαίους φωτορεπόρτερ. Τις δυο επόμενες δεκαετίες γνώρισε απανωτές επιτυχίες και απέσπασε κάθε λογής διακρίσεις, το 1971, όμως, βρισκόταν σε μια δύσκολη οικονομική, επαγγελματική και προσωπική φάση. Όλα θα αλλάξουν όταν ταξιδέψει στην Ιαπωνία ως απεσταλμένος του περιοδικού Life για ένα ρεπορτάζ πάνω στη μόλυνση της παραθαλάσσιας πόλης Μιναμάτα από υδράργυρο, λόγω των αποβλήτων του βιομηχανικού κολοσσού Chisso Corporation. Η δίχρονη, περιπετειώδης παραμονή του εκεί θα γεννήσει μια εμβληματική φωτο-διατριβή (με το ιστορικό ενσταντανέ «Tomoko Uemura in her bath»), η οποία θα κάνει το γύρο του κόσμου αποκαλύπτοντας τη «νόσο της Μιναμάτα».

Η αληθινή ιστορία ενός οικολογικού σκανδάλου συνδέεται χωρίς εμπνεύσεις ή κραδασμούς με ένα σύγχρονο καλλιτεχνικο-δημοσιογραφικό επίτευγμα. Αποτέλεσμα είναι ένα χρήσιμα ενημερωτικό, κινηματογραφικά απλό, αμβλύ και ξεκάθαρο biopic, με έναν αξιοπρεπέστατο Τζόνι Ντεπ σ’ έναν μάλλον διεκπεραιωτικό πρωταγωνιστικό ρόλο δίχως ερμηνευτικές απαιτήσεις.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: ODEON.

banner

Σχετικά Θέματα