Κριτική

Μια Ιδιαίτερη Οικογένεια

Από -

Με έναν δεύτερο ρόλο στο αλμοδοβαρικό «Δέρμα που Κατοικώ» (2011) και τον πρωταγωνιστικό στο «Magical Girl» (2014) του Κάρλος Βερμούτ, η  βραβευμένη με Γκόγια Μπάρμπαρα Λένι έχει γίνει πλέον από τις πρώτες κυρίες του ισπανόφωνου σινεμά («Το Ξέρουν Όλοι», «Το Μυστικό της Πέτρα»). Λογική λοιπόν η επιλογή του Αργεντινού Ντιέγκο Λέρμαν, ο οποίος είχε εντυπωσιάσει το 2002 στο Λοκάρνο με το «Suddenly», να στηρίξει πάνω της την πέμπτη ταινία του, η οποία εκκινεί από ένα καυτό κοινωνικό πρόβλημα της χώρας του. Καθώς οι αμβλώσεις είναι ακόμη παράνομες στην Αργεντινή, πολλές άπορες οικογένειες αναγκάζονται να δώσουν τα παιδιά από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη για υιοθεσία.

Το θέμα έχει πάρει ανησυχητικές δια­στάσεις και παρότι δεν αναφέρεται ευθέως στη ταινία, «παραφυλάει» στον πυρήνα της, ο οποίος έχει να κάνει με την απόφαση της Μαλένα, παντρεμένης γιατρού στο Μπουένος Άιρες, να υιοθετήσει το μωρό μιας φτωχής γυναίκας από την επαρχία. Καθώς η μέρα της γέννας πλησιάζει, η Μαλένα ταξιδεύει σε ένα απομονωμένο μαιευτήριο στη μέση του πουθενά. Μετά τη γέννηση του παιδιού όμως η οικογένεια της μητέρας απαιτεί επιπλέον χρήματα για να προχωρήσει στην «παραχώρηση». Ο γιατρός μοιάζει να καλύπτει τον εκβιασμό, με την απελπισμένη Μαλένα να βρίσκεται προ αδιεξόδου και τον Λέρμαν να μετατρέπει σε ψυχολογικό θρίλερ μια δραματικά μονοδιάστατη ηθική περιπέτεια.

Σεναριακά και σκηνοθετικά διστακτικός, ακόμη και στην επιδερμική κοινωνικοπολιτική κριτική του, αφήνει την Μπάρμπαρα Λένι να οικοδομήσει, χωρίς επαρκή βοήθεια, έναν χαρακτήρα γεμάτο απωθημένα, μυστικά και πάθη, τα περισσότερα από τα οποία δεν γίνονται ποτέ συναρπαστικά. Όπως και η εσωτερική πάλη της Μαλένα πάνω σε θεμιτές και αθέμιτες επιλογές, αληθινές ανάγκες και ψευδείς δικαιολογίες.

Αργεντινή, Βραζιλία. 2017. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: WEIRD WAVE.