Κριτική

Μη φεύγεις, Βάντα!

Από -

Η Ευρώπη των πλουσίων κι εκείνη των μεταναστών συναντιούνται στις όχθες μιας παραλίμνιας ελβετικής βίλας και στην έκτη ταινία της Μπετίνα Ομπερλί. Την πρώτη αντιπροσωπεύει η εύπορη οικογένεια των Βεμέιστερ - Γκλόορ, με επικεφαλής τον 70χρονο πατριάρχη Γιόζεφ. Τη δεύτερη εκπροσωπεί η 35χρονη Πολωνέζα Βάντα, μητέρα δύο μικρών παιδιών, η οποία τον φροντίζει, βοηθώντας παράλληλα τη γυναίκα του Έλσα. Ο γιος του ζευγαριού είναι ερωτευμένος μαζί της, η κόρη τη βλέπει με μισό μάτι, όλα όμως θα αλλάξουν άρδην όταν εκείνη μείνει απροσδόκητα έγκυος.

Η απόφαση της Βάντα να κρατήσει το παιδί θα γίνει ο καταλύτης για ένα επώδυνο στριπτίζ οικογενειακών ταμπού, μυστικών και προκαταλήψεων, σε ένα βαρυφορτωμένο ψυχολογικό δράμα που θέλει να πει πολλά. Για τις σχέσεις των κοινωνικών τάξεων και των δύο φύλων, για τον εύθραυστο δεσμό της οικογένειας, για τη διχασμένη Ευρώπη, για το δημόσιο φαίνεσθαι και το ιδιωτικό είναι. Όχι μόνο δυσκολεύεται να βρει τον σωστό τρόπο, βραχυκυκλωμένο από ένα αδέξιο, αταίριαστο χιούμορ, αλλά έλα που τα ξέρουμε ήδη και όλα απ’ έξω κι ανακατωτά…

Ελβετία. 2020. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: CINOBO.