Κριτική

Μαμά, Γύρισα!

Από -

Αφού χάνει τη δουλειά της, η 40χρονη Στεφανί αναγκάζεται να επιστρέψει στο σπίτι της υπερπροστατευτικής μάνας της. Κι ενώ η μια προσπαθεί να συμβιώσει χωρίς εντάσεις και τσακωμούς με την άλλη, μια οικογενειακή συγκέντρωση θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου σε μια θεατρικής λογικής κωμωδία που μάταια προσπαθεί να διασώσει μια σπιρτόζα, πληθωρική Ζοζιάν Μπαλασκό.

Ένα από τα κλασικά «αταίριαστα ζευγάρια» της ζωής και της οθόνης, η χωρισμένη γύρω στα 40 κόρη με παιδί και η 65-70άρα πληθωρική μάνα της, αποτελούν το πρωταγωνιστικό δίδυμο της έκτης κωμωδίας που έχει γράψει (όλες μαζί με τον Έκτορ Καμπέγιο Ρέγιες) και σκηνοθετήσει ο απρόσωπος, ρουτινιάρης Ερίκ Λαβέν («Barbecue», «Bienvenue a Bord»). Από τη μια, έχουμε λοιπόν την αρχιτέκτονα Στεφανί, χωρισμένη με μια μικρή κόρη, η οποία αφού αναγκάζεται να κλείσει την επιχείρησή της, επιστρέφει στο σπίτι της μητέρας της, αναζητώντας μια καινούργια δουλειά. Από την άλλη, η Ζακλίν είναι μια εξωστρεφής και δυναμική γυναίκα που έχει χηρέψει πριν από ένα χρόνο, προσπαθεί όμως (στα κρυφά) να ξαναφτιάξει τη ζωή της.

Χαίρεται που έχει τη Στεφανί σπίτι, αλλά δεν υποχωρεί στο θέμα τής (πάντα υψηλής) θέρμανσης, στο να ακούει διαρκώς Φρανσίς Καμπρέλ και στο να δίνει μητρικές συμβουλές στην κόρη της. Καθώς το πρώτο ημίωρο της ταινίας χτίζει το κωμικό τέμπο του πάνω στις αντιθέσεις των δυο γυναικών, η μπαναλιτέ των χαρακτήρων και των καταστάσεων ισοφαρίζεται από το γρήγορο αφηγηματικό ρυθμό και τη σπιρτόζα παρουσία της αειθαλούς Ζοζιάν Μπαλασκό («Για Όλα Φταίει το Γκαζόν»). Όταν όμως περνάμε στη «δεύτερη πράξη» (το σενάριο είναι έτσι κι αλλιώς στημένο σαν θεατρικό έργο του στιλ «Δείπνο Ηλιθίων» ή «Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ») και το οικογενειακό δείπνο με καλεσμένους τα δυο αδέλφια της Στεφανί ξεκινά, όλα εξελίσσονται προβλέψιμα και βαρετά, σαν ένα ελάχιστα αστείο κι ενδιαφέρον λεκτικό πινγκ-πονγκ ανάμεσα σε αφόρητα απλοϊκές καρικατούρες. Ακόμα απλοϊκότερο, το «ζήσαν αυτοί καλά…» φινάλε έρχεται για να απαλείψει ως διά χολιγουντιανής μαγείας κάθε οικογενειακή, ψυχολογική και κοινωνική διαφορά…

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Σχετικά Θέματα