Κριτική

Και Μετά Χορέψαμε

Από -

Οι 16 διαφορετικοί εθνικοί χοροί της Γεωργίας αντανακλούν στο τελετουργικό τους μια (ηρωική) ιστορία αιώνων, όπως όλοι άλλωστε οι φολκλορικοί χοροί ανά τον κόσμο, με ξεκάθαρο ρόλο για το κάθε φύλο. Αλλά τώρα, «στην εποχή της παγκοσμιοποίησης», όπως λέει κι ένας παπάς στην ταινία, «ο άντρας έπαψε πια να είναι άντρας και η γυναίκα γυναίκα». Ο γεωργιανής καταγωγής Σουηδός Λεβάν Ακίν διαλέγει τους δημοτικούς χορούς της πατρίδας του ως σημείο αναφοράς σε μια ισχυρή παράδοση μέσω της οποίας πολιτιστικές μνήμες και στερεότυπα συμπεριφοράς («οι άντρες πρέπει να ελέγχουν τα συναισθήματά τους») περνούν από γενιά σε γενιά.

Και βάζει τον ήρωά του, έναν νεαρό που σπουδάζει στην ακαδημία χορού της Τιφλίδας και είναι έτοιμος να διεκδικήσει μια περιζήτητη θέση σολίστα, να «χάνει τον κόσμο κάτω από τα πόδια του» όταν εμφανίζεται στη σχολή ο χαρισματικός Ιρακλί. Η μεταξύ τους έλξη εξελίσσεται σε μια ευαίσθητη ιστορία ενηλικίωσης που συνδυάζει την αναζήτηση ερωτικής ταυτότητας με τη σχέση κομφορμισμού και παράδοσης, διατηρώντας μέχρι (του συγκινητικού) τέλους τη σωστή ισορροπία ψυχολογικού δράματος και κοινωνικής κριτικής.

Γεωργία, Σουηδία, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: WEIRD WAVE.