Θέμα

Η περιπετειώδης πορεία της «Θετικής Πλευράς της Ζωής» προς τις αίθουσες

Από -

Το 2011 κανένας δεν αμφέβαλλε ότι μια εμπορική γαλλική κωμωδία με θέμα την ασυνήθιστη σχέση ενός τετραπληγικού αριστοκράτη με τον μετανάστη νοσοκόμο του θα έβρισκε το κοινό της. Οι «Άθικτοι» των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό, όμως, συνάντησαν αμέσως πρωτοφανή απήχηση στο κοινό, κάνοντας ρεκόρ εισπράξεων στα ταμεία. Μόνο στη Γαλλία κόπηκαν περισσότερα από 19 εκατομμύρια εισιτήρια, ενώ το φιλμ έμεινε για δέκα συνεχείς εβδομάδες στην πρώτη θέση του box office.

Το φαινόμενο μεταδόθηκε και στις ΗΠΑ, κι έτσι οι «Άθικτοι» αναδείχθηκαν η τέταρτη πιο επιτυχημένη γαλλική ταινία μέχρι σήμερα με παγκόσμιες εισπράξεις 427 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο μόνος που προέβλεψε το μέγεθος της επιτυχίας δεν ήταν άλλος από τον σήμερα έκπτωτο παραγωγό Χάρβεϊ Γουάινστιν, ο οποίος είχε αγοράσει τα δικαιώματα των «Άθικτων» προτού καν ολοκληρωθούν τα γυρίσματα. Ο ίδιος βέβαια μπορεί να επαληθεύτηκε, δεν υπολόγισε όμως ότι έξι χρόνια μετά θα βρισκόταν κατηγορούμενος για σωρεία σεξουαλικών επιθέσεων και η άλλοτε κραταιά The Weinstein Company θα κατακρημνιζόταν, αφήνοντας στην τύχη τους μια σειρά ταινιών μεταξύ των οποίων και «Η Θετική Πλευρά της Ζωής».

Μια σειρά από ατυχή γεγονότα

Προτού ακόμη βγουν στη δημοσιότητα τα ένοχα μυστικά του Γουάινστιν, η παραγωγή του αμερικανικού ριμέικ των «Άθικτων» αντιμετώπιζε προβλήματα. Ηθοποιοί, σκηνοθέτες και λοιποί συντελεστές έρχονταν και παρέρχονταν, με τα ονόματα του σκηνοθέτη Πολ Φέιγκ («Φιλενάδες», «Ghostbusters») και του οσκαρικού Κόλιν Φερθ να παραμένουν για αρκετό καιρό στο τραπέζι, προτού αντικατασταθούν και αυτά.

Χρειάστηκε να περάσουν πέντε χρόνια για να «κλειδώσει» το πρωταγωνιστικό δίδυμο στους Μπράιαν Κράνστον και Κέβιν Χαρτ, με τον Νιλ Μπέργκερ («Ο Μάγος Αϊζενχάιμ») στη σκηνοθεσία. Ο Κράνστον είχε ανανεώσει πρόσφατα τη δημοφιλία του χάρη στη μεγάλη επιτυχία της σειράς «Breaking Bad», ενώ ο Χαρτ έμοιαζε ιδανικός ως κωμικός παρτενέρ του. Το 2017 η «Θετική Πλευρά της Ζωής» κάνει τελικά πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Τορόντο, και τότε όλα στραβώνουν ξανά: Ξεσπά το σκάνδαλο Γουάινστιν, η TWC διαλύεται και η ταινία μένει χωρίς ημερομηνία κυκλοφορίας.

Το απροσδόκητο comeback

Ύστερα από ένα χρόνο αβεβαιότητας, η εταιρεία Lantern Capital αγοράζει τα δικαιώματα των ταινιών της TWC και ανακοινώνει την έξοδο της ταινίας το 2019, η οδύσσειά της όμως δεν είχε τελειώσει. Πριν από ένα μήνα ο πρωταγωνιστής Κέβιν Χαρτ δέχεται έντονη κριτική για ομοφοβικά tweets τα οποία του στερούν τη θέση του παρουσιαστή στα επερχόμενα Όσκαρ και φορτώνουν ακόμη περισσότερη αρνητική δημοσιότητα στη «Θετική Πλευρά». Και ενώ όλοι περίμεναν η ταινία να αποτύχει στο box-office, το DNA των «Άθικτων» έκανε το θαύμα του: Το ριμέικ ξεπέρασε κάθε προσδοκία με ένα «άνοιγμα» 20 εκατομμυρίων δολαρίων, εκθρονίζοντας το επί τρεις εβδομάδες πρώτο «Aquaman» (2018).

Αυτή βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που μια γαλλική κωμωδία γνωρίζει επιτυχία στις ΗΠΑ ως ριμέικ. Το Χόλιγουντ χρωστάει πολλά σε σκηνοθέτες όπως ο Φρανσίς Βεμπέρ, οι ταινίες του οποίου διασκευάστηκαν ουκ ολίγες φορές στα αγγλικά. Συγκεκριμένα τα «Ο Μεγάλος Ξανθός» (1974), «Les Fugitifs» (1986) και «Δείπνο Ηλιθίων» (1998) βρήκαν θερμότατη ανταπόκριση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, ως «Ο Άνθρωπος με το Κόκκινο Παπούτσι», «Οι Τρεις Φυγάδες» και «Dinner for Schmucks», αντίστοιχα.

Επιτυχία που επισκίασε τα πρωτότυπα φιλμ κατέγραψαν τα απολαυστικά «Ένα Μωρό για Τρεις» (1987, Λέοναρντ Νιμόι) και «Φτερά και Πούπουλα» (1996, Μάικ Νίκολς). Το πρώτο έφτασε τα 168 εκατ. δολάρια σε εισπράξεις, ενώ το δεύτερο παρέμεινε στο Νο 1 για τρεις σερί εβδομάδες, αποσπώντας συνολικά 124 εκατ. δολάρια και μία υποψηφιότητα για Όσκαρ. Έτσι, λοιπόν, είναι βέβαιο ότι Χόλιγουντ-Γαλλία = κωμική (σινε)συμμαχία...

Σχετικά Θέματα