Κριτική

Η Οροσειρά των Ονείρων

Από -

Από το «Νοσταλγώντας το Φως» και την έρημο της Ατακάμα του χιλιανού Βορρά στο «Μαργαριταρένιο Κουμπί» και στους «ανθρώπους του νερού» στον Νότο, ο κορυφαίος ντοκιμαντερίστας Πατρίσιο Γκουσμάν («Η Μάχη της Χιλής») έχει προσεγγίσει κινηματογραφικά τη σύγχρονη Ιστορία της πατρίδας του μέσα από δύο συγκινητικές, εικαστικά συναρπαστικές πολιτικές καταγγε­λίες, οι οποίες είναι ταυτόχρονα ένα διπλό υπαρξιακό δοκίμιο πάνω στο χρόνο, στη φιλοσοφία, την τραγική ανθρώπινη ύπαρξη και την αδιάφορη αιώνια φύση.

Ολοκληρώνοντας την τριλογία του, στρέφει το φακό του στη γεωγραφική ραχοκοκαλιά της νοτιοαμερικανικής ηπείρου, την οροσειρά των Άνδεων. Φυσικό σύνορο της Χιλής με την Αργεντινή αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο, αποτελεί μια καθοριστική παρουσία στην καθημερινότητα, την κουλτούρα και τη μυθολογία της χώρας. Ο Γκουσμάν αναζητά την αόρατη «υπογραφή» της στις πιο απρόβλεπτες γωνιές της χιλιανής πραγματικότητας, από την καλλιτεχνική έκφραση και την ορειβασία στην αίσθηση του περιορισμένου ορίζοντα και τη δικτατορία του Πινοσέτ. Ίσως με λιγότερη πρωτοτυπία από τα προηγούμενα δύο ντοκιμαντέρ, με την ίδια όμως πολιτική οξυδέρκεια και κινηματογραφική σοφία.

Χιλή, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 84΄. Διανομή: AMA FILMS.

Σχετικά Θέματα