Θέμα

Η Μαρίνα Δανέζη βάζει το «Πρόστιμο» ανάμεσα σε «Αλανιάρηδες», «Αισθηματίες» και «Χαμένα Κορμιά»

Ενόψει της απονομής των 12ων βραβείων Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το «α» σε συνεργασία με την Ακαδημία φιλοξενεί τα κείμενα έμπειρων σινεφίλ, οι οποίοι σχολιάζουν τα πέντε φιλμ που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας.

banner

Έως τώρα έχουν μοιραστεί τις εντυπώσεις τους οι Αντώνης Καρπετόπουλος («Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»), Λένα Διβάνη («Digger») και Μαρία Κατσουνάκη («Παρί»). Σειρά, τώρα, για τη σκηνοθέτιδα, παραγωγό και διοργανώτρια συναυλιών Μαρία Δανέζη, η οποία γράφει για το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη.

Η ταινία είναι ένα υποβλητικό crime film που μας συστήνει στο σύγχρονο υπόκοσμο, όπου άνθρωποι πουλιούνται κι αγοράζονται καθημερινά κι εκεί ένας άντρας, ο Βαγγέλης, φλερτάρει με την απόλυτη αποτυχία (Βαγγέλης Ευαγγελινός). Πρόκειται για έναν μικροαπατεώνα με ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα, τα οποία των υποχρεώνουν να πάρει μια απόφαση. Να συνεργαστεί με το οργανωμένο έγκλημα κι έτσι να ξεπληρώσει τα χρέη του, αλλά να είναι δέσμιος των γκάνγκστερ, ή να συνεχίσει τη δραστηριότητά του και να ρισκάρει τη ζωή του;

banner

Ο λόγος στη Μαρίνα Δανέζη:

«Ο φιλμικός κόσμος του Φωκίωνα Μπόγρη συγγενεύει εκλεκτικά, χωρίς ενδεχομένως να το ξέρει, με έναν ανορθόδοξο τρόπο τόσο με τους "Αλανιάρηδες" του Δημοσθένη Βουτυρά και τα "Χαμένα Κορμιά" του Πέτρου Πικρού των αρχών του 20ου αιώνα, όσο και με τους "Αισθηματίες" αντι-ήρωες του Νίκου Τριανταφυλλίδη και τους εκρηκτικά απελπισμένους ήρωες του Γιάννη Οικονομίδη των αρχών του 21ου αιώνα.
Ο Μπόγρης ως ένας άλλος "καταραμένος ποιητής" θα περιπλανηθεί εις τα άδυτα και τα ερέβη και θα μας συστήσει μια αθέατη όψη της σύγχρονης Αθήνας. Ένα παράλληλο σύμπαν που σε αιφνιδιάζει.

Απόκληροι, αποβράσματα, ντίλερ, φτωχοαπατεώνες, μπράβοι, ναρκωτικά, τρανσέξουαλ, εκβιαστές.
Ωμά ένστικτα, νοσηρές σχέσεις, αδιέξοδα, ουρλιαχτά από τα υπόγεια ενός κόσμου που βράζει.
Ένα γαϊτανάκι ανθρώπων και σχέσεων με λεπτές ισορροπίες που δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα.

Το "Πρόστιμο" είναι ένα εξαιρετικό δείγμα σύγχρονου ανεξάρτητου κινηματογράφου που έρχεται να αντιπαρατεθεί με δύναμη, φόρα και αυτοπεποίθηση στην κυρίαρχη θέαση της πόλης και της κοινωνίας. Ο sui generis ρεαλισμός του θα φωτίσει τα αποσιωπημένα και θα μας συστήσει μια άλλη πραγματικότητα μέσα από μια εξαιρετικά καλά δεμένη ιστορία γεμάτη σασπένς και ανατροπές. Η αναμφισβήτητα βιωμένη από τον δημιουργό πραγματικότητα που αποτυπώνεται αβίαστα στο φιλμ σε ταξιδεύει στους δρόμους του κοινωνικού περιθωρίου. Κινούμενος με άνεση στα υπόγεια αφουγκράζεται την απελπισία, την απομόνωση, την ανάγκη επιβίωσης. Μια τολμηρή ταινία που αναδεικνύει μέσα από καταπληκτικές ερμηνείες σκοτεινές όψης της κοινωνικής πραγματικότητας. Μέσα όμως από την αδυσώπητη ωμότητα του φιλμ, μπορείς να διακρίνεις τον ακραία παθιασμένο δημιουργό του. Βλέποντας την ταινία νιώθεις έντονα την ευαισθησία με την οποία προσεγγίζει τους πρωταγωνιστές του καθώς και τον κόσμο τους. Έναν κόσμο που μοιάζει να ξέρει καλά. Έναν κόσμο που μπορεί να σε παγιδεύσει αμετάκλητα. Έναν κόσμο που διέπεται από τους δικούς του αξιακούς κώδικες. Έναν κόσμο που ίσως δεν θα σου χαρίσει ποτέ την λύτρωση. Έναν κόσμο που βροντοφωνάζει με απειλή: "Εμένα θα μάθεις να με σέβεσαι".».

Το «Πρόστιμο» διεκδικεί συνολικά 2 βραβεία στα 12α βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ένα μέρος των ταινιών οι οποίες είτε λήφθηκαν υπόψη είτε βρίσκονται υποψήφιες για βραβείο, προβάλλονται από τις 3 έως τις 9 Ιουνίου στον κινηματογράφο Cine Άνεσις . Αναλυτικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ. Η απονομή των βραβείων θα γίνει δια ζώσης στο Θέατρο Άλσος (16/6). Όσοι δεν μπορούν να παρευρεθούν θα μπορούν να παρακολουθήσουν την τελετή ζωντανά μέσω live streaming από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube.

Σχετικά Θέματα

Ο Δημήτρης Παναγιωτάτος εξηγεί τα «Μήλα» σε 7 σημεία

07/06/2021

Ο Δημήτρης Παναγιωτάτος εξηγεί τα «Μήλα» σε 7 σημεία

Με μια λίστα συγκεκριμένων επιχειρημάτων ο βετεράνος σκηνοθέτης τίθεται υπέρ της ταινίας του πρωτοεμφανιζόμενου Χρήστου Νίκου.

Η Μαρία Κατσουνάκη ανιχνεύει τις ακούραστες αναζητήσεις του «Παρί»

05/06/2021

Η Μαρία Κατσουνάκη ανιχνεύει τις ακούραστες αναζητήσεις του «Παρί»

Το επιτυχημένο φιλμ του Σιαμάκ Ετεμάντι αναλύεται διεξοδικά από την πολύπειρη δημοσιογράφο.

Η Λένα Διβάνη γράφει για το «Digger» σα να ήταν παραμύθι

04/06/2021

Η Λένα Διβάνη γράφει για το «Digger» σα να ήταν παραμύθι

Το βραβευμένο ντεμπούτο του Τζώρτζη Γρηγοράκη ενέπνευσε τη συγγραφέα να γράψει αλληγορικά για όσα σημαίνει το φιλμ που διεκδικεί 14 βραβεία Ίρις.

Οι ταινίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου πάνε στο Cine Άνεσις

03/06/2021

Οι ταινίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου πάνε στο Cine Άνεσις

«Digger», «Πρόστιμο», «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και πολλές ακόμα ταινίες σας περιμένουν στην ταράτσα του θερινού σινεμά.

Για τον Αντώνη Καρπετόπουλο η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ανήκει στον Οικονομίδη και μόνο

27/05/2021

Για τον Αντώνη Καρπετόπουλο η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ανήκει στον Οικονομίδη και μόνο

Ο δημοσιογράφος αναλύει τους λόγους που ο αγαπημένος σκηνοθέτης έχει ένα ασύγκριτο κινηματογραφικό στιλ.

Η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και το «Digger» πρώτα στις υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

28/04/2021

Η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και το «Digger» πρώτα στις υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Σε 15 και 14 κατηγορίες αντίστοιχα βρίσκονται οι δύο ταινίες που διεκδικούν πολλαπλές Ίριδες. Δείτε αναλυτικά όλους τους υποψηφίους.