Θέμα

Η Λένα Διβάνη γράφει για το «Digger» σα να ήταν παραμύθι

Ενόψει της απονομής των 12ων βραβείων Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το «α» σε συνεργασία με την Ακαδημία φιλοξενεί τα κείμενα έμπειρων σινεφίλ, οι οποίοι σχολιάζουν τα πέντε φιλμ που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας.

banner

Μετά τον Αντώνη Καρπετόπουλο και την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς», τη σκυτάλη παίρνει η γνωστή συγγραφέας Λένα Διβάνη, η οποία γράφει για το «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη σα να ήταν ένα παραμύθι.

Το «Digger», το οποίο βραβεύτηκε στο 70ο Φεστιβάλ Βερολίνου, αποτελεί το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του σκηνοθέτη όπου ενώνονται κινηματογραφικά οι Βαγγέλης Μουρίκης και Αργύρης Πανταζάρας, σε ρόλο πατέρα και γιου αντίστοιχα, οι οποίοι συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια στην καρδιά ενός δάσους, όπου κατοικεί ολομόναχος ο χαρακτήρας του Μουρίκη. Στο φόντο οι προσπάθειες μιας ιδιωτικής εταιρείας να κάνει εξορύξεις στην περιοχή και ο διχασμός των ντόπιων ανάμεσα σε εκείνους που στηρίζουν και όσων είναι ενάντιοι στις κινήσεις της.

banner

Ο λόγος στη Λένα Διβάνη:

«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας άντρας που προσπάθησε να βρει έναν τρόπο να ζήσει μέσα στην ανθρώπινη αγέλη. Απέτυχε όμως οδυνηρά και τελικά το κατάλαβε: Μόνος είναι. Μόνοι είμαστε όλοι. Οχυρώθηκε λοιπόν μέσα στην καρδιά ενός παρθένου δάσους κι άρχισε μεθοδικά να απανθρωπίζεται. Τίναξε από πάνω του την υπομονή στην ανοησία, τα κατά συνθήκη ψεύδη, τα παιγνίδια εξουσίας. Τελευταία αποκήρυξε την ομιλία. Το δάσος που είναι τώρα ο σύντροφός του τα λόγια δεν τα χρειάζεται. Άλλα θέλει για να σε δεχτεί, να σ΄αγαπήσει. Να συντονιστείς με το ρυθμό του, να εναγκαλιστείς τους κανόνες του, να το προφυλάξεις για να σε προφυλάξει.

Αλλά η ανθρώπινη αγέλη δεν σ' αφήνει στην ησυχία σου. Σε προβοκάρει, σε προκαλεί, σε αναγκάζει να ξαναζωστείς τ' άρματα. Μια εταιρεία ορυχείων ξεπατώνει το δάσος του ενώ ένας λησμονημένος γιός εμφανίζεται από το πουθενά για να ξανανοίξει το τραύμα που με τόσο κόπο επούλωσε.

Και τότε ο άντρας που είχε λησμονήσει πως να είναι άνθρωπος σκίζεται στα δύο: Ο μισός αμύνεται σαν άγριο θηρίο απέναντι στη εταιρεία και ο άλλος μισός εξανθρωπίζεται ξανά αργά και οδυνηρά στην έσχατη προσπάθεια να πλησιάσει το παιδί του. Όταν όμως ο γιος του συμμαχεί με τον διάβολο, όταν γίνεται η κερκόπορτα για να αλώσει ο εχθρός το μοναχικό του βασίλειο, τι να κάνει; Να θρηνήσει σαν άνθρωπος ή επιτεθεί σα λύκος;».

Το «Digger» διεκδικεί συνολικά 14 βραβεία στα 12α βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ένα μέρος των ταινιών οι οποίες είτε λήφθηκαν υπόψη είτε βρίσκονται υποψήφιες για βραβείο, προβάλλονται από τις 3 έως τις 9 Ιουνίου στον κινηματογράφο Cine Άνεσις . Αναλυτικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ. Η απονομή των βραβείων θα γίνει δια ζώσης στο Θέατρο Άλσος (16/6). Όσοι δεν μπορούν να παρευρεθούν θα μπορούν να παρακολουθήσουν την τελετή ζωντανά μέσω live streaming από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube.

Σχετικά Θέματα

Ο Δημήτρης Παναγιωτάτος εξηγεί τα «Μήλα» σε 7 σημεία

07/06/2021

Ο Δημήτρης Παναγιωτάτος εξηγεί τα «Μήλα» σε 7 σημεία

Με μια λίστα συγκεκριμένων επιχειρημάτων ο βετεράνος σκηνοθέτης τίθεται υπέρ της ταινίας του πρωτοεμφανιζόμενου Χρήστου Νίκου.

Η Μαρίνα Δανέζη βάζει το «Πρόστιμο» ανάμεσα σε «Αλανιάρηδες», «Αισθηματίες» και «Χαμένα Κορμιά»

06/06/2021

Η Μαρίνα Δανέζη βάζει το «Πρόστιμο» ανάμεσα σε «Αλανιάρηδες», «Αισθηματίες» και «Χαμένα Κορμιά»

Τις κοινές αναφορές τριών διαφορετικών έργων με το φιλμ του Φωκίωνα Μπόγρη βρίσκει με κείμενό της η σκηνοθέτις, παραγωγός και διοργανώτρια συναυλιών.

Η Μαρία Κατσουνάκη ανιχνεύει τις ακούραστες αναζητήσεις του «Παρί»

05/06/2021

Η Μαρία Κατσουνάκη ανιχνεύει τις ακούραστες αναζητήσεις του «Παρί»

Το επιτυχημένο φιλμ του Σιαμάκ Ετεμάντι αναλύεται διεξοδικά από την πολύπειρη δημοσιογράφο.

Ιωάννα Γερακίδη γιατί το «Kala Aazar» είναι μια πράξη αντίστασης;

03/06/2021

Ιωάννα Γερακίδη γιατί το «Kala Aazar» είναι μια πράξη αντίστασης;

Η επιμελήτρια εικαστικών εκθέσεων και θεωρητικός γράφει για την ταινία της Τζάνις Ραφαηλίδου ενόψει της προβολή της στο Cine Άνεσις.

Οι ταινίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου πάνε στο Cine Άνεσις

03/06/2021

Οι ταινίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου πάνε στο Cine Άνεσις

«Digger», «Πρόστιμο», «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και πολλές ακόμα ταινίες σας περιμένουν στην ταράτσα του θερινού σινεμά.

Για τον Αντώνη Καρπετόπουλο η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ανήκει στον Οικονομίδη και μόνο

27/05/2021

Για τον Αντώνη Καρπετόπουλο η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ανήκει στον Οικονομίδη και μόνο

Ο δημοσιογράφος αναλύει τους λόγους που ο αγαπημένος σκηνοθέτης έχει ένα ασύγκριτο κινηματογραφικό στιλ.

Η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και το «Digger» πρώτα στις υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

28/04/2021

Η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και το «Digger» πρώτα στις υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Σε 15 και 14 κατηγορίες αντίστοιχα βρίσκονται οι δύο ταινίες που διεκδικούν πολλαπλές Ίριδες. Δείτε αναλυτικά όλους τους υποψηφίους.