Κριτική

Η Ακρόαση

Από -

Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη το 1967, η Δάφνη Χαριζάνη μετακόμισε στη Γερμανία σε ηλικία τεσσάρων ετών, όπου και μεγάλωσε, ξεκινώντας καριέρα σκηνοθέτη («Στην Πυρά») και σεναριογράφου. Σταθερή συνεργάτιδα της Ίνα Βάισε («Der Architekt»), συνυπογράφει και το σενάριο της δεύτερης ταινίας της, πάνω στην ιστορία μιας τελειομανούς δασκάλας βιολιού με τραυματικό παρελθόν ως σολίστα, η οποία προετοιμάζει έναν ταλαντούχο μαθητή της για τις εξετάσεις εισαγωγής στο ωδείο. Η αφοσίωσή της θα την απομακρύνει από τον υπομονετικό σύζυγο και τον νεαρό γιο της, επίσης μαθητή βιολιού, ενώ η ψυχολογική πίεση την οποία αισθάνεται γίνεται ολοένα και πιο ανεξέλεγκτη.

Ιδέες από τη «Δασκάλα του Πιάνου» κυκλοφορούν σε ένα στιβαρό, αλλά πολύ πιο ακαδημαϊκό βορειοευρωπαϊκό δράμα γύρω από την προσωπική αλλοτρίωση των «προνομιούχων» μελών μιας τέλεια οργανωμένης κοινωνίας. Χαμηλότονο και συνταγμένο στρωτά, δεν διαθέτει τη διεισδυτική, πολυεπίπεδη προσέγγιση του Μίκαελ Χάνεκε, ενώ όσα κερδίζει με την πειθαρχημένη ερμηνεία της Νίνα Χος (βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν), τα υπονομεύει με την υπερβολή του μάλλον αδέξιου φινάλε του.

Γερμανία, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Σχετικά Θέματα