Κριτική

Glass

Από -

Η αναπάντεχη εμφάνιση του Μπρους Γουίλις ως Ντέιβιντ Νταν από τον «Άφθαρτο» (2000) στην τελευταία σκηνή του «Διχασμένου» (2017), προετοίμασε το έδαφος για το κινηματογραφικό σμίξιμο των δύο ταινιών στο τελευταίο μέρος της τριλογίας του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Το «Glass» βρίσκει τον άτρωτο Νταν στο ρόλο του αυτόκλητου προστάτη των αδυνάτων, ευθύνη που τον φέρνει αντιμέτωπο με τον διαταραγμένο Κέβιν Γουέντελ Κραμπ (Τζέιμς ΜάκΑβοϊ) και τις πολλαπλές προσωπικότητές του, με ισχυρότερη εκείνη του τρομακτικού Κτήνους. Το βίαιο τετ-α-τετ τους τους οδηγεί σε μια ψυχιατρική φυλακή, όπου περιμένει ο έτερος πρωταγωνιστής του «Άφθαρτου», ο ευφυής κύριος Γκλας (Σάμιουελ Τζάκσον). Η συνύπαρξή τους ωθεί το ραδιούργο μυαλό του Γκλας να σκαρφιστεί ένα σχέδιο χειραγώγησης των δύο αντρών, με απώτερο σκοπό την εκμετάλλευση των υπερδυνάμεών τους.

Όλες οι αρετές που προσέδιδαν μια ξεχωριστή γοητεία στον «Άφθαρτο» και το «Διχασμένο», εδώ ξεγράφονται από τον Σιάμαλαν ο οποίος ολοκληρώνει ανέμπνευστα και βεβιασμένα την οδύσσεια των ταλαιπωρημένων ηρώων του. Το «Glass» στερείται της αγωνίας, των ανατρεπτικών ιδεών και της υποβλητικής κινηματογραφικής αφήγησης των δύο πρώτων ταινιών της τριλογίας. Επιπλέον δεν ολοκληρώνεται, δυστυχώς, η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα απόπειρα του Σιάμαλαν για μια πρωτότυπη και ανορθόδοξη ανάγνωση του μύθου των υπερηρώων, στην οποία ο παράγοντας του αβάσταχτου πόνου είναι καθοριστικός για την επιλογή του καλού ή του κακού στρατοπέδου. Αντίθετα, ο Σιάμαλαν υπογράφει ένα απελπιστικά μέτριο σενάριο που βρίθει λογικών κενών, στο οποίο αντιμετωπίζει μονοδιάστατα τους πρωταγωνιστές του, υποτιμώντας επιδεικτικά την περίπλοκη ψυχολογία τους.

Ενδεικτικό της κακογραμμένης πλοκής το γεγονός πως η μισή ταινία ξοδεύεται σε... επεξηγήσεις της δράσης δια στόματος Σάρα Πόλσον, η οποία κρατά το διακοσμητικό ρόλο μιας ψυχιάτρου που αναλαμβάνει την περίθαλψη των υπερηρώων. Χωρίς στην πορεία να διορθώνεται η κατάσταση, το «Glass» καταλήγει ένα άνοστο σίκουελ-θύμα της ματαιοδοξίας του δημιουργού του ο οποίος υπομονεύει το φιλόδοξο κινηματογραφικό σύμπαν που έπλασε, δίνοντας ένα αδιάφορο κλείσιμο στην τριλογία του.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 129 ́. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Σχετικά Θέματα