Κριτική

Επικίνδυνη Ομορφιά

Από -

«Νικίτα», «Colombiana», «Lucy», «Anna»… Ο Λικ Μπεσόν έχει βγάλει μια περιουσία παραλλάσσοντας την ιδέα της σέξι νεαρής γυναίκας που παίρνει το όπλο της (συνήθως ως επαγγελματίας δολοφόνος) ενάντια σ’ αυτούς που την πρόδωσαν, αφεντικά του οργανωμένου εγκλήματος. Ένα σεναριακό μοτίβο που μπορεί να συνδυάσει περιπετειώδη δράση με ένα σύγχρονο ψυχολογικό πορτρέτο, καταλήγοντας πάντα στην πιο φλασάτη, επιδερμική και ηδονοβλεπτική εκδοχή της δυναμικής θηλυκότητας. Περισσότερο ή λιγότερο περιπετειώδεις, μυστηριώδεις ή χιουμοριστικές, ούτε οι υπόλοιπες εκδοχές της ίδιας συνταγής μπορούν να ξεφύγουν από αυτή την εύκολη σχηματοποίηση της βασικής ηρωίδας και της ματωμένης διαδρομής της (εκτός αν είσαι ο Ταραντίνο του «Kill Bill»), από την Αντζελίνα Τζολί του «Salt» ως και την Τζίνα Ντέιβις του «Ένα Σκληρό Φιλί για Καληνύχτα».

Μια από τις πρώτες σταρ του «είδους», η τελευταία κρατάει ένα δεύτερο ρόλο στην καινούργια ταινία του ρουτινιάρη Τέιτ Τέιλορ («Οι Υπηρέτριες», «Get on Up», «Το Κορίτσι του Τρένου», «ΜΑ»), ως μητέρα μιας πρώην αλκοολικής hitwoman που δουλεύει για λογαριασμό μιας εγκληματικής οργάνωσης. Άκρως αποτελεσματική, αλλά αφερέγγυα για τους ανωτέρους της, καθώς ακολουθεί δικούς της κανόνες και παραβιάζει το πρωτόκολλο, η αποξενωμένη από την οικογένειά της Έιβα θα μπει στο στόχαστρο του Σάιμον, επαγγελματία δολοφόνου, ο οποίος έχει αναλάβει πλέον ηγετικό ρόλο στην «εταιρεία». Στη μέση θα μπει ο μέντοράς της Ντιουκ με διάθεση να την προστατέψει, αλλά ο κυνικός Σάι­μον έχει βάλει μπροστά το σχέδιό του, στέλνοντάς την σε μια αποστολή αυτοκτονίας στη Σαουδική Αραβία.

Η Τζέσικα Τσαστέιν, στιλάτη ερμηνεύτρια με ευρεία ερμηνευτική γκάμα, αποτελεί την ατραξιόν αυτού του τυποποιημένου action thriller, το οποίο δεν αφήνει σεναριακή ευκολία ανεκμετάλλευτη. Η αυτοκαταστροφική ηρωίδα, ο σοφός, παλαιάς κοπής καθοδηγητής, ο άξεστος, αμοραλιστής(;) νεαρός προϊστάμενος, ένα καταδικασμένο love story (ο πρώην εραστής της Έιβα έχει γίνει ζευγάρι με την… αδελφή της), η «στημένη» δολοφονική απόπειρα και η μία-εναντίον-όλων απόδραση, με κορύφωση την αναπόφευκτη τελική μονομαχία καλής-κακού με παντελώς προβλέψιμη κατάληξη· εδώ ακολουθούμενη από ένα μικρό twist.

Τα πάντα, ακόμα και οι ανυπόφορες υπερβολές, έχουν μπει στον αυτόματο πιλότο δηλαδή, χωρίς τα βιντεοκλιπίστικα τρικ του Μπεσόν, αλλά με μια προσπάθεια μεγαλύτερης ψυχολογικής εμβάθυνσης, την οποία αντί για τον ανέμπνευστο σεναριογράφο (ο Αυστραλός Μάθιου Νιούτον, που επρόκειτο αρχικά να σκηνοθετήσει) αναλαμβάνει η πειστική Τζέσικα Τσαστέιν. Η οποία είτε με το πιστόλι είτε με το μπουκάλι στο χέρι, με δάκρυα ή αίματα στο πρόσωπο καταφέρνει να δώσει ασθενική πνοή και στοιχειώδες βάθος σε ένα χάρτινο, επιδερμικό χαρακτήρα, για τον οποίο αλλιώς θα είχαμε πάψει να ενδιαφερόμαστε από το πρώτο κιόλας εικοσάλεπτο.

ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό σινεμά

Σχετικά Θέματα