Κριτική

Εντός Ορίων

Από -

Επιλογές ζωής και θανάτου συγκρούονται σε ένα θεατρικής λογικής κλειστοφοβικό δράμα με υποδειγματικές ερμηνείες, διαρκή ένταση κι εύκολη σεναριακή «συμπύκνωση».

Έμπειρος διευθυντής φωτογραφίας, ο Βέλγος Φιλίπ βαν Λιου κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με ένα γραμμένο από τον ίδιο δράμα δωματίου που θυμίζει έντονα θεατρικό. Αν και ο ίδιος εκμεταλλεύεται στο κινηματογραφικό έπακρο την κλειστοφοβική αίσθηση του περιορισμένου χώρου, η δραματουργική δομή του σεναρίου ακολουθεί τους κανόνες με τους οποίους η (λεκτική) αντιπαράθεση των χαρακτήρων εκτυλίσσεται τυπικά επί σκηνής. Αυτή η «θεατρική σκηνή» λοιπόν είναι ένα διαμέρισμα στην εμπόλεμη ζώνη της Συρίας, το οποίο γίνεται καταφύγιο για μια οικογένεια και τους γείτονές της.

Ένα απρόοπτο συμβάν όμως θα δοκιμάσει την αλληλεγγύη τους και θα φέρει μια μάνα μπροστά σε ένα σκληρό ηθικό δίλημμα, το οποίο σιγοβράζει βασανιστικά πίσω από το διαπεραστικό βλέμμα της εξαιρετικής Χιάμ Αμπάς. Αλλά ο Βαν Λιου, θέλοντας να καυτηριάσει (όλες;) τις αντιφατικές ανθρώπινες συμπεριφορές σε οριακές καταστάσεις, θα το επιβαρύνει και με άλλες, οριακά πιστευτές επιλογές ζωής και θανάτου, σε μια μελέτη χαρακτήρων-πολιτικοκοινωνικό σχόλιο με υποδειγματικές ερμηνείες, διαρκή ένταση κι εύκολη σεναριακή «συμπύκνωση». Βραβεία κοινού στο βερολινέζικο Πανόραμα και στους Ανοιχτούς Ορίζοντες του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Λίβανος, Γαλλία, Βέλγιο. 2017. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.