Κριτική

Ένα Ολόγραμμα για τον Βασιλιά

Από -

Ένας Αμερικανός επιχειρηματίας ταξιδεύει ως την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας για να πείσει τον βασιλιά να επενδύσει σε μια τεχνολογικά προωθημένη ιδέα του. Μόνο που η ομάδα του δουλεύει μέσα σε μια τέντα χωρίς wifi και κανείς δεν ξέρει πότε θα εμφανιστεί ο γενικός υπεύθυνος, πόσο μάλλον ο ίδιος ο βασιλιάς. Ένας γήινος Τομ Χανκς δεν αφήνει μια ασύμμετρη φάρσα να ξεφύγει από τα όρια της ανεκτής, ανώδυνης κινηματογραφικής κοινοτοπίας.

Σάτιρα της παγκοσμιοποίησης μέσα από την ιστορία ενός επιχειρηματία που αναζητά το αμερικανικό όνειρο στη Σαουδική Αραβία, το μπεστ σέλερ του Ντέιβ Έγκερς («Ο κύκλος») δίνει την ευκαιρία στον χαμένο εδώ και καιρό όσον αφορά την κινηματογραφική του κατεύθυνση Τομ Τίκβερ (από το «Τρέξε Λόλα, Τρέξε» στο «Άρωμα» κι από εκεί στο «Cloud Atlas») να δοκιμαστεί σε μια πολυδιάστατη κομεντί η οποία χρωστά μεγάλη ευγνωμοσύνη στην πρωταγωνιστική παρουσία του Τομ Χανκς.

Ακόμα κι όταν δεν καταφέρνει κάτι ερμηνευτικά ξεχωριστό, ο χολιγουντιανός σταρ της διπλανής πόρτας παραμένει απόλυτα φερέγγυος στη διεκπεραίωση του ρόλου του, ο οποίος εδώ τον θέλει ένα στριμωγμένο οικονομικά επιχειρηματικό στέλεχος που ταξιδεύει ως την Τζέντα για να πείσει τον βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας να κλείσει ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο πάνω σε συστήματα πληροφορικής. Μόνο που όταν φτάνει εκεί διαπιστώνει πως η ομάδα του προετοιμάζεται στη μέση της ερήμου, μέσα σε μια τέντα χωρίς wifi, ενώ κανείς δεν ξέρει πότε θα εμφανιστεί ο γενικός υπεύθυνος, πόσο μάλλον ο ίδιος ο βασιλιάς.

Η δυνατή αρχή της ταινίας (ένα αυτοσαρκαστικό όνειρο - μίνι βιντεοκλίπ του «Once in a lifetime» των Talking Heads) ακολουθείται από μια ελαφρά κωμική κι επαναλαμβανόμενη παραλλαγή του «Περιμένοντας τον Γκοντό», γλιστρά προς ένα ψυχολογικό δράμα γύρω από το angst της μέσης ηλικίας, γίνεται καταγγελία της «απόδρασης» του αμερικανικού ονείρου από την καπιταλιστικά φυσική έδρα του, για να ολοκληρωθεί σαν ένα τρυφερό, μα προβλέψιμο love story. Ο Τίκβερ μοιάζει μπερδεμένος μέσα σ’ όλα αυτά, αλλά ένας γήινος Τομ Χανκς –ευπροσάρμοστος, καταφερτζής και ταυτόχρονα απελπισμένος– δεν αφήνει μια ασύμμετρη φάρσα να ξεφύγει από τα όρια της ανεκτής, ανώδυνης κινηματογραφικής κοινοτοπίας.

Μ. Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία. 2016. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILM.

banner

Σχετικά Θέματα