Κριτική

Anna

Από -

Σκηνοθέτης σέξι και δυναμικών γυναικών που προσπαθούν να επιβιώσουν σ’ έναν κόσμο βίας και αντρικής εξουσίας («Νικίτα», «Leon», «Το Πέμπτο Στοιχείο», «Lucy»), ο Λικ Μπεσόν είναι στον τομέα της σινε-τσιχλόφουσκας με τεχνητή γεύση και υπερβολικό άρωμα. Οριακά ανεκτός μέσα στην ποπ υπερβολή του, γίνεται πραγματικά ανυπόφορος όταν θέλει να τον πάρουμε στα σοβαρά («Ιωάννα της Λωρραίνης», «The Lady»). Ο καιρός του «Απέραντου Γαλάζιου» έχει όμως παρέλθει προ πολλού, οπότε μετά την καταστροφική εμπορική αποτυχία του υπερφιλόδοξου «Ο Βαλέριαν και η Πόλη με τους Χίλιους Πλανήτες», ο Γάλλος παραγωγός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης επιστρέφει στα σίγουρα.

Κοπιάροντας τον εαυτό του, ανασκευάζει την ιστορία μιας εκ των πρώτων μεγάλων επιτυχιών του και στη θέση της Νικίτα μας παρουσιάζει την Άννα. Μια Ρωσίδα σταρ της πασαρέλας που είναι ταυτόχρονα δολοφόνος εκπαιδευμένη από τις σοβιετικές μυστικές υπηρεσίες. Κι όπως η κοντινή κινηματογραφική συγγενής της, έχει κι αυτή παγιδευτεί από τους ανωτέρους της, οι οποίοι δεν θα την αφήσουν ποτέ να εγκαταλείψει (ζωντανή) την αιματοβαμμένη καριέρα της.

Ανακατεύοντας τους αφηγηματικούς χρόνους για να βαθύνει το μυστήριο γύρω από την αληθινή ταυτότητα και τις πραγματικές προθέσεις της Άννας (η ψυχρή Ρωσίδα μοντέλα Σάσα Λους), ο Μπεσόν βάζει στον αυτόματο πιλότο και στην υψηλότερη ταχύτητα μια μηδαμινής αληθοφάνειας ιστορία γεμάτη κάλπικα σεναριακά τρικ και χορογραφημένη βία (σε ένα εστιατόριο η Άννα εξοντώνει καμιά εικοσαριά πιστολάδες μόνο με τα πιατικά και τα σερβίτσια!). Κι ενώ ο φτηνός εντυπωσιασμός εκτοξεύεται σε πρωτόγνωρα ύψη, από το όλο σοφιστικέ πανδαιμόνιο δεν λείπουν φυσικά ούτε το love story ούτε ο σκληροτράχηλος στη συμπεριφορά, μα με καρδιά μάλαμα μέντορας (ο Τσεκί Καριό τότε, η Έλεν Μίρεν τώρα).

ΓΑΛΛΙΑ, ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ODEON.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό σινεμά