Focus

5 σπουδαίες συγγραφείς στη μεγάλη οθόνη

Από -

Η Κίρα Νάιτλι υποδύεται τη σημαντική συγγραφέα Κολέτ στην ομότιτλη ταινία του Γουός Γουέστμορλαντ, θυμίζοντάς μας ακόμη πέντε περιπτώσεις που το σινεμά έδωσε σάρκα και οστά σε κορυφαίες γυναίκες των γραμμάτων.

#1 Σιντονί-Γκαμπριέλ Κολέτ, Κίρα Νάιτλι («Colette», 2018)

Μια πολυσχιδής προσωπικότητα του γαλλικού πολιτισμού, η Κολέτ, στιγμάτισε τη λογοτεχνία των αρχών του 20ού αιώνα, ενώ ασχολήθηκε επίσης με την υποκριτική και τη δημοσιογραφία. Στην ταινία η Νάιτλι την υποδύεται στην αρχή της καριέρας της, όταν ακόμη υπέγραφε τα βιβλία της με το όνομα του συζύγου της Γουιλί.

#2 Άιρις Μέρντοκ, Τζούντι Ντεντς («Iris», 2001)

Μία από τις καλύτερες αγγλόφωνες συγγραφείς του 20ού αιώνα, η πολυβραβευμένη Ιρλανδέζα ξεκίνησε την καριέρα της ως καθηγήτρια φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, όπου γνώρισε τον μετέπειτα σύζυγό της Τζον Μπέιλι με τον οποίο έζησαν μαζί μέχρι το θάνατό της το 1999. Στην ταινία η Ντεντς ενσαρκώνει τη Μέρντοκ στα τελευταία χρόνια της ζωής της, όταν έπασχε από Αλτσχάιμερ.

#3 Σίλβια Πλαθ, Γκουίνεθ Πάλτροου («Σίλβια», 2003)

Η ταινία της Κριστίν Τζεφς απεικονίζει την χρόνια μάχη της Πλαθ με την κατάθλιψη αλλά και την ταραχώδη σχέση της με τον ποιητή Τεντ Χιούζ, με την Πάλτροου να δίνει μια εκπληκτική και εις βάθος ερμηνεία.

#4 Βιρτζίνια Γουλφ, Νικόλ Κίντμαν («Οι Ώρες», 2002)

Στην ταινία που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Μάικλ Κάνιγχαμ παρακολουθούμε τη Γουλφ να εμπνέεται το κορυφαίο μυθιστόρημά της «Η κυρία Ντάλογουεϊ» αλλά και το πώς αυτό επηρεάζει δύο γυναίκες σε διαφορετικές εποχές στο μέλλον. Η ταινία του Στίβεν Ντάλντρι μας χάρισε μαγικές κινηματογραφικές στιγμές, ένα συγκινητικό σάουντρακ από τον Φίλιπ Γκλας κι ένα Όσκαρ στην αγνώριστη Νικόλ Κίντμαν στον ρόλο της Βιρτζίνια Γουλφ.

#5 Χάνα Άρεντ, Μπάρμπαρα Σούκοβα («Hannah Arendt», 2012)

Η εβραϊκής καταγωγής Γερμανίδα φιλόσοφος που αποδόμησε την έννοια του ολοκληρωτισμού ήρθε αντιμέτωπη με μια εμπειρία που τη στιγμάτισε το 1961 και απεικονίζεται στην ταινίας της Μαργκαρέτε βον Τρότα. Ήταν οι δίκες του ναζί Άντολφ Άιχμαν, τις οποίες κάλυψε με άρθρα στο «New Yorker», όπου θεμελίωσε την έννοια της «κοινοτοπίας του κακού».


Δείτε το τρέιλερ του «Colette»:

Σχετικά Θέματα