Η Τροτέζα

3,5

Σπιρτόζικη, απολαυστική σάτιρα της μπουρζουάζικης υποκρισίας και μεγάλη εμπορική επιτυχία βραβευμένη με Όσκαρ μουσικής και Χρυσή Σφαίρα γυναικείας ερμηνείας.

Η Τροτέζα

Τρία χρόνια μετά την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία της «Γκαρσονιέρας», ο Μπίλι Γουάιλντερ ξανασυναντά το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Τζακ Λέμον και Σίρλεϊ ΜακΛέιν (η οποία αντικατέστησε τη Μέριλιν Μονρόε), στην κινηματογραφική διασκευή ενός γαλλικού θεατρικού μιούζικαλ των Μαργκερίτ Μονό και Αλεξάντρ Μπρεφόρ. Πραγματεύεται και πάλι ξεκαρδιστικά, με το ίδιο κοφτερό χιούμορ, αλλά λιγότερο μελαγχολική διάθεση και κοινωνικά πικρή κριτική, τον ανομολόγητο έρωτα δυο περιθωριακών χαρακτήρων, οι οποίοι αυτήν τη φορά συναντιούνται στα στενά δρομάκια της Μονμάρτρης.

Εκείνος είναι ο Νεστόρ, ένας καλόκαρδος Παριζιάνος αστυνομικός που απολύεται άδικα και ερωτεύεται μια ελαφρόμυαλη, έξω καρδιά πόρνη. Προσπαθεί απεγνωσμένα να τη βγάλει από το μεροκάματο του πεζοδρομίου, καταλήγοντας στη φαεινή ιδέα να υποδυθεί έναν πλούσιο Βρετανό λόρδο, ο οποίος την πληρώνει για όλο το ωράριό της.

Ίντριγκες, ανατροπές και σπιρτόζικες ατάκες εναλλάσσονται με καταιγιστική ταχύτητα σε μια ευφυή και αστεία σάτιρα της μπουρζουάζικης υποκρισίας, η ηθική διαφάνεια της οποίας βρίσκεται μονίμως στο στόχαστρο του παμπόνηρου Γουάιλντερ («Εάν πρόκειται να πείτε στους ανθρώπους την αλήθεια, να είστε αστείοι γιατί αλλιώς θα σας σκοτώσουν»). Όπως και η «θολή» σχέση νομοταγούς και εγκληματικής συμπεριφοράς σε έναν κόσμο απάτης, υποκρισίας και διάχυτου αμοραλισμού. Η άψογη σκρούμπολ τεχνική του επικεντρώνεται και πάλι σε ένα γαϊτανάκι μεταμφιέσεων και αλλαγής ταυτοτήτων («Μερικοί το Προτιμούν Καυτό», «Φίλησέ με, Κουτέ») όσο και σε μια καλόκαρδα κυνική φιλοσοφία που εκφράζει στωικά ο ξεκαρδιστικός Μουστάς (ο Λου Τζακόμπι πήρε τη θέση του Τσαρλς Λότον, ο οποίος, όπως κι η Μονρόε, πέθανε λίγο πριν από την από έναρξη των γυρισμάτων). Ο ιδιοκτήτης του καφέ όπου εξελίσσεται το μεγαλύτερο μέρος της δράσης και έχει μια διαφορετική κάθε φορά εκδοχή να διηγηθεί για το παρελθόν του, τελειώνοντας πάντα με τη φράση «αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία».

Η ταινία αποτέλεσε τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του Γουάιλντερ στη δεκαετία του ’60 και βραβεύτηκε με Όσκαρ μουσικής (Αντρέ Πρεβέν) και Χρυσή Σφαίρα γυναικείας ερμηνείας (Σίρλεϊ ΜακΛέιν).

ΗΠΑ. 1963. Διάρκεια: 147΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τροτέζα

Irma la Douce
3,5
  • Κωμωδία
  • 1963
  • Διάρκεια: 147 '
  • Μπίλι Γουάιλντερ

Ένας καλόκαρδος Παριζιάνος πρώην αστυνομικός ερωτεύεται μια πόρνη και προσπαθεί να τη βγάλει από αυτήν τη ζωή υποδυόμενος έναν πλούσιο λόρδο που την πληρώνει για όλο το ωράριό της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.