Τρία Χρώματα: Η Κόκκινη Ταινία

4

Το τελευταίο φιλμ της «τριλογίας των χρωμάτων» και κύκνειο άσμα του Κριστόφ Κισλόφσκι, είναι ένα χαμηλότονο φιλοσοφικό ποίημα αφιερωμένο στην τυχαιότητα των ανθρώπινων σχέσεων

Τρία Χρώματα: Η Κόκκινη Ταινία

Το τελευταίο μέρος της «τριλογίας των χρωμάτων» και κύκνειο άσμα του Κριστόφ Κισλόφσκι παίρνει την «απόχρωση» της αδελφοσύνης, ακολουθώντας εκείνες της ελευθερίας («Μπλε») και της ισότητας («Λευκή»), ιδέες στις οποίες στηρίζεται η Γαλλική Δημοκρατία – κάτι που εκ πρώτης όψεως δε διαφαίνεται ευκρινώς στο φιλμ. Και αυτό γιατί στο επίκεντρο βρίσκεται μια φοιτήτρια και μοντέλο (Ιρέν Ζακόμπ), η οποία αποκτά μια ιδιαίτερη σχέση με έναν συνταξιοδοτημένο δικαστή (Ζαν-Λουί Τρεντινιάν) που έχει ως χόμπι να παρακολουθεί τους γείτονές του. Τι κοινό, άραγε, μπορεί να μοιράζονται αυτοί οι τόσο διαφορετικοί χαρακτήρες; Ο Κισλόφσκι δε βιάζεται να απαντήσει.

Τρία Χρώματα: Η Κόκκινη Ταινία - εικόνα 1

Διογκώνει το μεταξύ τους μυστήριο δίνοντας έμφαση στις ξεχωριστές μοναξιές τους, οι οποίες εξαϋλώνονται μόνο όταν βρίσκονται συντροφιά. Ο καθένας βιώνει εναλλακτικές εκδοχές του ανεκπλήρωτου. Εκείνη βρίσκεται σε μια ξεψυχισμένη σχέση δίχως φλόγα, την οποία κρατά, μάλλον, από εγωισμό. Αυτός έχει μείνει να «δικάζει» αγνώστους εν αγνοία τους. Κι όμως, τριγύρω τους αντανακλώνται ζωές που δείχνουν ευτυχείς, ολοκληρωμένες.

Τρία Χρώματα: Η Κόκκινη Ταινία - εικόνα 2

Χωρίς ποτέ το σενάριο να υπόσχεται πως κάτι συνταρακτικό πρόκειται να συμβεί, παραμένοντας ωστόσο απολύτως υποβλητικό, ο Κισλόφσκι διατηρεί τον πλήρη έλεγχο μιας βραδυφλεγούς αφήγησης, γεμάτης διαπεραστική θαλπωρή, η οποία αναδεικνύει τη μελαγχολία του τυχαίου. Μια έννοια που διατρέχει τη φιλμογραφία του Πολωνού ως ρυθμιστής της εφήμερης ανθρώπινης ύπαρξης, η οποία δεν έχει πάντα το νόημα που θέλουμε να της προσδώσουμε. Με χαμηλότονη ποιητικότητα και συνεσταλμένο πεσιμισμό, ο Κισλόφσκι δίνει έμφαση στις προσωπικές σχέσεις καδράροντάς τες σαν να είναι η μοναδική κληρονομιά που αφήνουμε πίσω μας. Κι όσο πιο σύντομα συμφιλιωθούμε με αυτή την ιδέα, τόσο ευκολότερα θα φτιάξουμε τη δική μας μοίρα.

Γαλλία. 1994. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρία Χρώματα: Η Κόκκινη Ταινία

Trois Couleurs: Rouge
4
  • Δραματική
  • 1994
  • Διάρκεια: 96 '
  • Κριστόφ Κισλόφσκι

Μια φοιτήτρια που εργάζεται περιστασιακά ως μοντέλο αποκτά μια ιδιαίτερη σχέση με έναν συνταξιοδοτημένο δικαστή, ο οποίος ο οποίος έχει ως χόμπι να κατασκοπεύει τους γείτονές του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - To the Training Hashira

Όπως στο περσινό "The Swordsmith Village", έχουμε και εδώ τη συρραφή τριών τηλεοπτικών επεισοδίων, απευθυνόμενη αποκλειστικά στους λάτρεις της πετυχημένης τηλεοπτικής σειράς "Demon Slayer".

Η Μία και Εγώ: Η Ταινία

Πρώτη κινηματογραφική εκδοχή των ναΐφ περιπετειών της ηρωίδας μιας γερμανικής τηλεοπτικής σειράς, η οποία συνδυάζει live action και animation.